Ankstukams lietuviai paaukojo 42 tūkst. eurų

Gegužę pasibaigęs antrasis paramos projekto „Ankstukai“ etapas sulaukė dar didesnio visuomenės palaikymo. Per du mėnesius lietuviai anksčiau laiko gimusiems kūdikiams paaukojo 42 tūkst. eurų. Vienos projekto iniciatorių asociacijos „Neišnešiotukas“ pirmininkės Astos Speičytės-Radzevičienės teigimu, tiek finansinė, tiek moralinė parama labai svarbi kiekvienam ankstukui. Šiame etape taip pat įgyvendinta ir ankstukų tėvų bendruomenės iniciatyva – sukurta pirma Lietuvoje neišnešiotiems kūdikiams skirta drabužių kolekcija.
Paramos projektas „Ankstukai“
Paramos projektas „Ankstukai“ / Irutės Jarusevičiūtės nuotr

„Prieš metus nebūtume nė pagalvoję, kad per tokį trumpą laiką du kartus subursime neišnešiotumo problemai neabejingus žmones ir padėsime apie ją sužinoti tūkstančiams kitų. Jei pernai rudenį dėjome pirmus žingsnius informuodami visuomenę apie priešlaikinį gimdymą, tai šį pavasarį jau galėjome apie tai kalbėti drąsiai. Antrojo etapo metu įsitikinome, kad stereotipai ir abejingumas neišnešiotumui dingsta, kai žmonės išgirsta apie problemą iš pirmų lūpų“, – sako A. Speičytė-Radzevičienė.

Asociacijos pirmininkės teigimu, antrasis etapas padrąsino ir pačią bendruomenę bei paskatino naujas idėjas jos viduje. Būtent šio etapo metu diskutuojant gimė mintis apie pirmą neišnešiotiems naujagimiams skirtą specialią drabužių kolekciją.

„Ankstukams skirta speciali rūbų kolekcija, prie kurios kūrimo prisijungė talentingi Lietuvos dizaineriai – reikšmingas antrojo paramos projekto etapo įvykis. Šiuo kūrybišku sprendimu ne tik palengvinome ankstukų šeimų buitį, nes tokių rūbų Lietuvoje rasti buvo beveik neįmanoma, bet ir priminėme visuomenei apie mažiausius jos narius“, – teigia A. Speičytė-Radzevičienė.

Mindaugo Boguševičiaus nuotr./Asta Speičytė-Radzevičienė
Mindaugo Boguševičiaus nuotr./Asta Speičytė-Radzevičienė

Prekybos tinklo „Maxima“ Įvaizdžio departamento direktorės Ingos Romanovskienės teigimu, parduotuvėse atsiradusios ankstukams skirtų drabužių lentynos – būdas palengvinti ankstukų šeimų kasdienybę.

„Netradiciškai atrodantys, itin maži ankstukams skirti drabužiai yra tarsi ekspozicija, kurios pagalba norime informuoti visuomenę apie neišnešiotumo problemą. Svarbiausias mūsų uždavinys – pasirūpinti tėvų, kurie iki šiol nerasdavo ankstukams reikalingų rūbų, patogumu ir taip palengvinti neišnešiotus kūdikius auginančių šeimų buitį. Džiaugiamės, kad galime tokiu būdu prisidėti prie šios problemos sprendimo“, – sako I. Romanovskienė.

Organizatorių archyvo nuotr./Lietuvių dizainerių sukurti drabužėliai neišnešiotiems naujagimiams
Organizatorių archyvo nuotr./Lietuvių dizainerių sukurti drabužėliai neišnešiotiems naujagimiams

Pasak pagrindinio paramos projekto iniciatoriaus „Johnson‘s Baby“ ženklo vadovės Romos Berškytės, antrasis etapas ne tik padėjo įgyvendinti naujas kūrybines idėjas: jo metu gauta parama yra svarus indėlis, padedantis pasirūpinti ankstukų sveikata.

„Pernai pradėję savo draugystę su ankstukais, jau po pirmo etapo galėjome stebėti realius pokyčius. Šiemet Vilniaus universiteto Vaikų ligoninės Naujagimių intensyviosios terapijos skyriui už akcijos metu surinktas lėšas buvo padovanotas modernus neinvazyvaus dirbtinio kvėpavimo aparatas. Neabejojame, kad ir ateityje „Ankstukai“ savo tikslais ir darbais reikšmingai prisidės teikdami pagalbą neišnešiotų naujagimių bendruomenei“, – sako R. Berškytė.

Skirs medicininės įrangos atnaujinimui

A.Speičytės-Radzevičienės teigimu, neišnešiotiems naujagimiams būtinos medicininės įrangos atnaujinimas yra prioritetinis projekto metu surinktų lėšų panaudojimo tikslas.

„Tęsdami jau pradėtus darbus, ketiname toliau bendradarbiauti su Lietuvos neonatologijos specialistais ir spręsti trūkstamos medicinos įrangos problemą.  Antro „Ankstukų“ etapo metu surinktas paramos lėšas šiuo metu planuojama skirti Kauno klinikų Neonatologijos klinikos medicinos įrangos atnaujinimui“, – sako asociacijos „Neišnešiotukas“ pirmininkė.

Projekto metu ankstukus paremti buvo galima perkant specialiu „Ankstukų“ akcijos ženklu pažymėtas prekes „Maxima“ prekybos centruose arba visus metus skiriant paramą SMS žinute numeriu 1670 ir pavedimu į paramos fondo sąskaitą. Pirmojo paramos projekto etapo metu ankstukams paaukoti 24,6 tūkst. eurų. Projekto iniciatoriai – kūdikių kosmetikos gamintojas „Johnson‘s Baby“ ir neišnešiotų naujagimių asociacija „Neišnešiotukas“.

Daugiau informacijos apie paramos projektą „Ankstukai“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis