Per šį incidentą, įvykusį pernai sausį, nukentėjo 16 keleivių ir įgulos narių, kai kapitono padėjėjas staigiai nulenkė vairalazdę į priekį, siekdamas išvengti susidūrimo su vienu JAV lėktuvu, kuris, kaip jam pasirodė, artėjo tiesiai prie jų.
„Veikiamas didelės miego inercijos (kai darbingumas ir gebėjimas vertinti padėtį būna smarkiai pablogėjęs tuojau po nubudimo), kapitono padėjėjas pagalvojo, kad kitas orlaivis artėja susidūrimo kursu ir pradėjo nusileidimą, kad to išvengtų“, – informavo Kanados transporto saugumo valdyba.
„Šis atvejis pabrėžia sunkumus valdant nuovargį pilotų kabinoje“, – sakė vyriausiasis tyrėjas Jonas Lee .
Šis incidentas įvyko naktį dvimotoriame keleiviniame laineryje „Boeing 767“, skraidinusiame iš Toronto į Ciurichą 95 keleivius ir aštuonis įgulos narius.
Kaip nurodoma ataskaitoje, kapitono padėjėjas buvo ką tik pabudęs po ilgai trukusio snūstelėjimo ir nepakankamai orientavosi sužinojęs iš piloto, kad prie jų artėja vienas JAV krovininis lėktuvas.
„Kapitono padėjėjas iš pradžių palaikė lėktuvu Venerą, tačiau kapitonas vėl jam pasakė, kad orlaivis yra ties dvylikta valanda (tiesiai prieš lėktuvą) ir skrenda 1 000 pėdų (305 metrais) žemiau, – rašoma dokumente. – Kai kapitono padėjėjas pastebėjo artėjantį lėktuvą, jis pagalvojo, kad orlaivis yra aukščiau ir leidžiasi jų link. Kapitono padėjėjas reagavo į menamai gresiantį susidūrimą, nulenkdamas į priekį vairalazdę.“
„Canadian Air“ lėktuvas staigiai smigo žemyn apie 120 metrų, kol kapitonas suspėjo patraukti vairalazdę atgal. Per šį incidentą buvo sužeisti 14 keleivių ir du įgulos nariai, o septyni žmonės vėliau buvo paguldyti į ligoninę. Nei vienas iš jų nebuvo prisisegę, nors buvo įsižiebęs ženklas, nurodantis prisisegti diržus.
Transporto saugumo valdyba padarė išvadą, kad lainerio įgula ne visiškai suvokė, koks pavojingas gali būti nuovargis per naktinius skrydžius.
Kapitono padėjėjas, kuriam namuose išsimiegoti dažnai trikdydavo mažamečiai vaikai, snaudė 75 minutes, nors oro bendrovės taisyklės leidžia pilotams numigti ne ilgiau nei 40 minučių. Dėl šios priežasties jis buvo giliai įmigęs ir nepakankamai orientavosi nubudęs.
Ši ataskaita gali dar labiau padidinti įtampą didžiausioje Kanados oro bendrovėje, krečiamoje užsitęsusių streikų.
„Air Canada“ atsiprašė nukentėjusių keleivių ir teigė, jog ėmėsi priemonių, siekiant užkirsti kelią tokių incidentų pasikartojimui, primindama pilotams laikytis taisyklių, darant pertraukas miegui per skrydžius. Bendrovė taip pat ėmėsi papildomų priemonių, kad įgulų nariai geriau suvoktų nuovargio poveikį.
„Air Canada“ sukūrė specialią nuovargio tikrinimo anketą, kuri bus naudojam saugumo tikrinimo sistemoje... Ši pagerinta sistema turėtų pradėti veikti 2012 metų vasarą“, – sakė bendrovės atstovas Peteris Fitzpatrick.
„Air Canada“ lakūnų asociacija seniai ragino bendrovės vadovus atsižvelgti į naktinių skrydžių sukeliamą įtampą, nustatant pilotų darbo laiko ribas.
Kanados skrydžių taisyklės paskutinį kartą buvo keistos 1996 metais, kai ilgiausias galimas pilotų pamainos laikas buvo sutrumpintas nuo 15 iki 14 valandų.
„Dabartinėse taisyklėse visiškai neatsižvelgiam į paros metą... (Skrydžiai virš šiaurės Atlanto) yra aiškiai labiau varginantys negu dauguma kitų“, – sakė asociacijos prezidentas Paulas Strachanas.
Pasak jo, į skrydžius per Atlantą „Air Canada“ siunčia po du pilotus, o JAV laineriuose tokių reisų krūviu dalijasi trys pilotai.