Ar esame kokybiškų prekių su nuolaida „medžiotojai“?

Š.m. rugpjūčio mėn. „15min.lt“ kartu su Išparduotuvių centru „Parkas Outlet“ vykdė portalo apklausų pagrindu pagrįstą tyrimą, kuriuo siekė išsiaiškinti portalo skaitytojų vertybes ir prioritetus tokių prekių, kaip drabužiai, avalynė, sporto prekės atžvilgiu. Šiuo tyrimu buvo siekta atskleisti, kur mieliau skaitytojai apsipirkinėja, pagal kokius kriterijus jie renkasi prekybos taškus bei kam daugiausiai išleidžia pinigų. Kviečiame pažvelgti į gautus rezultatus.
Išpardavimas
Išpardavimas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
„15min“ ir „Outler Parko“ apklausų rezultatai
„15min“ ir „Outler Parko“ apklausų rezultatai

Remiantis apklausų duomenimis, daugiau nei 2/3 skaitytojų (iš 5070-ies balsavusių) pagrindiniu prioritetu nurodė prekės kokybę ir tik mažiau nei 1/3 svarbą teikė prekės kainai.

Iš galimų atsakymų variantų skaitytojai taip pat galėjo rinktis ir prekės ženklo žinomumą. Šį punktą pasirinko 4 proc. dalyvavusių apklausoje.

Apklausose balsavę dalyviai taip pat nurodė, jog yra linkę išleisti didesnę sumą pinigų ir įsigyti prekę, kuri susidėvės lėčiau nei pigią prekę, kuri susidėvės žymiai greičiau. Iš 191-o balsavusio daugiau nei 4/5 pasirinko šį atsakymo variantą.

Pagrindinis katalizatorius – nuolaidos

„15min“ ir „Outler Parko“ apklausų rezultatai
„15min“ ir „Outler Parko“ apklausų rezultatai

Kita vertus, nors apklausoje dalyvavę skaitytojai ir nurodė, jog didesnį prioritetą teikia prekės kokybei, tačiau negalima teigti, jog jiems nėra svarbi prekės kaina.

Į klausimą „Ar nuolaidų dydis lemia jūsų prekybos centro pasirinkimą?“ beveik ¾ (iš 8208-ių balsavusiųjų) atsakė „Taip“ ir tik 26 proc. atsakė „Ne“.

„Vartotojai, kurie nori įsigyti kokybišką daiktą už mažesnę kainą, tiek Lietuvoje, tiek užsienyje renkasi tuos prekybos taškus, kuriuose žymių prekės ženklų prekes gali įsigyti su 30 proc. ir didesne nuolaida. Paprastai tokias nuolaidas visus metus siūlo išparduotuvės, o sezoniškai – ir prekybos centrai“, – pastebi „Parkas Outlet“ direktorė Vida Minkštimienė.

Prekių asortimentas / „Parko Outlet“ nuotr.
Prekių asortimentas / „Parko Outlet“ nuotr.

Šią pastabą pagrindžia ir apklausų rezultatai. Pagal pateiktas apklausas taip pat matyti, jog tik maža dalis (7 proc. iš 191-o balsavusio) apsipirkinėja butikuose. Daugiausiai vartotojai renkasi išparduotuves (45 proc.) arba prekybos centrus (48 proc.).

Kaip pagrindinį kriterijų, renkantis prekybos tašką, beveik pusė skaitytojų taip pat nurodė „Prekių su nuolaidą pasiūlą“ (49 proc. iš 615-os balsavusių). Trečdalis (33 proc.) nurodė parduotuvių gausą, o likusioji dalis (18 proc.) – atstumą nuo namų iki darbo.

Geriau rečiau, bet su kokybės ženklu

Pagal prioritetą, kam išleidžiama daugiausiai pinigų – drabužiams, avalynei ar sporto prekėms – daugiau nei pusė (51 proc. iš 1166-ių balsavusių) pasirinko drabužius. Antroji vieta atiteko avalynei (45 proc.) ir tik nedidelė dalis nurodė sporto prekes (4 proc.).

„15min“ ir „Outler Parko“ apklausų rezultatai
„15min“ ir „Outler Parko“ apklausų rezultatai

Paklausti, kaip dažnai skaitytojai yra linkę apsipirkinėti, dauguma (iš 856-ių balsavusiųjų) atsakė, jog kelis kartus per pusmetį (29 proc.) ar metus (31 proc.) ir netgi rečiau (22 proc.).

Palyginus nedidelė dalis nurodė, jog prekybos taškuose apsipirkinėja kartą per mėnesį (14 proc.) ir tik maža dalis (4 proc.) kartą per savaitę.

Glaustos tyrimo išvados

  • Prekės kokybė yra pats svarbiausias rinkimosi prioritetas;

  • Prekybos centro pasirinkimą lemia nuolaidų buvimas prekybos taške;

  • Vartotojai yra pasiryžę vykti į tą prekybos tašką, kuriame kokybišką prekę (-es) jie gali įsigyti su nuolaida,t.y. už mažesnę kainą;

  • Dauguma apsipirkinėja išparduotuvėse ir prekybos centruose;

  • Didžiausia pinigų suma yra išleidžiama drabužiams ir avalynei;

  • Skaitytojai yra linkę taupyti ir investuoti rečiau, tačiau į geresnės kokybės prekes. 

Parengta kartu su projekto partneriu

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis