Pasak Meno rinkos agentūros direktorės Simonos Makselienės, didžiausią įtarimą dėl paveikslo autentiškumo sukėlė jo dešiniajame apatiniame kampe esantis dailininko parašas. Mat M.K.Čiurlionis beveik niekada nepasirašinėjo savo kūrinių.
M.K.Čiurlionio muziejaus direktoriaus Osvaldo Daugelio prašymu, aukcionui „Artcurial“ pateiktą kūrinį apžiūrėjo ir vienas geriausių M.K.Čiurlionio kūrybos specialistų už Lietuvos ribų – prancūzų meno istorikas ir kuratorius Serge’as Fauchereau. Pasak O.Daugelio, jis įsitikino, kad tai – ne originalas, o tik improvizacija žinomo paveikslo tema.
„Darbo autentiškumą turėjęs patvirtinti M.K.Čiurlionio parašas aiškiai nukopijuotas nuo kokio nors albumo viršelio. Menininkas nepasirašydavo savo darbų, tik “Jūros sonatoje„ įkomponavo tris raides MKČ. Tai puikiai žinojo ir S.Fauchereau, kuris man paskambinęs sakė, kad po jo pašnekesio su aukciono rengėjais klastotė nebebus parduodama“, – meninio detektyvo peripetijas atskleidė O.Daugelis.
Paryžiaus aukcionui pateiktos neva M.K.Čiurlionio pastelės „Paukštis ir vaikas“ laukiama kaina buvo nurodyta nuo 8 iki 10 tūkst. eurų (27 tūkst. 600–34 tūkst. 500 litų). Jei tai būtų buvęs originalas, kaina būtų galėjusi pakilti net kelis kartus.