Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Eurobarometras: Lietuvoje su lytimi susiję stereotipai labiausiai paplitę darbe

Lietuviai mano, kad su lytimi susiję stereotipai labiausiai paplitę profesinėje aplinkoje, rodo antradienį paskelbta Eurobarometro apklausa, kurią užsakė Europos Komisija.
Neteisybė
Neteisybė / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Paprašyti pasirinkti tris socialines nišas, kur su lytimi susiję stereotipai paplitę labiausiai, profesinę aplinką nurodė 37 proc. lietuvių, 28 proc. paminėjo žiniasklaidą, o 24 proc. politines sritis.

Kitų Europos Sąjungos (ES) šalių gyventojai mano, kad su lytimi susijusių stereotipų problema profesinėje aplinkoje yra opesnė. Šį atsakymo variantą nurodė 51 proc. apklaustųjų iš 28 ES šalių. 33 proc. europiečių taip pat minėjo žiniasklaidą, 34 proc. – reklamos sritį.

Kaip skubiausiai tvarkomas sritis, kuriose vyrai ir moterys gali susidurti su nelygybe, 64 proc. lietuvių nurodė smurtą prieš moteris, 45 proc. išskyrė mažesnį moterų darbo užmokestį dirbant vienodą darbą, 21 proc. – nelygų vyrų ir moterų pasidalijimą ūkio darbais.

Atsakydami į šį klausimą, likę ES piliečiai taip pat dažniausiai minėjo smurtą prieš moteris (59 proc.) ir mažesnį moterų darbo užmokestį (53 proc.), tačiau, skirtingai nei lietuviai, labiau akcentavo mažesnes moterų pensijas (29 proc.).

Didžiausia dalis žmonių, manančių, jog lyčių nelygybė paplitusi jų valstybėje, gyvena Prancūzijoje (79 proc.), Ispanijoje (76 proc.) ir Švedijoje (72 proc.). Tuo metu Lietuvoje taip mano 49 proc. respondentų.

Apklausos visoje Europos Sąjungoje buvo atliktos pernai gruodžio 8–11 dienomis. Lietuvoje tiesioginio interviu metodu buvo apklausti 1007 gyventojai, visoje ES – 27801 asmuo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai
Reklama
Namuose drėgna, kaupiasi kondensatas ant langų. Kaip apsaugoti savo namus nuo pelėsio?
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento