Tokį žemėlapį, remdamasis „Google“ paieškos Japonijoje duomenimis, sudarė profesorius iš Rutgerso universiteto, JAV, Nickas Kapuras.
Jis tikino pirmiausia tik smalsavęs, kaip pasaulį mato japonai, tačiau įdomūs jų dažniausiai į paiešką „Google“ vedami klausimai jį įkvėpė nupiešti visą Europos žemėlapį.
Paaiškėjo, kad japonai įsitikinę, jog Lietuva myli Japoniją, latviai negali valgyti bulvių, Estija – informacinių technologijų rojus, o lenkai, japonų akimis, tiesiog kvaili.
„Mane nustebino, kad pietryčių Europa japonams asociacijuojasi su taukais, medumi, vynu ir jogurtu. Manau, tai staigmena ir tų šalių gyventojams“, – sakė profesorius.
Kai kurie stereotipai, pasak mokslininko, susiję su į Japoniją eksportuojama produkcija.
Pavyzdžiui, japonai patys gamina jogurtą, kuris vadinasi „Bulgarija“ ir reklamuoja Bulgariją kaip jogurto gimtinę.
N.Kapurą nustebino ir tai, kad Švediją japonai mato, kaip gražių vyrų šalį, nors pasaulyje, pasak mokslininko, dažniau pastebimas moterų, o ne vyrų grožis.
Mokslininkas pastebi, kad stebint „Google“ paiešką surenkami padriki duomenys ir dažniausiai užduodami klausimai apie valstybes nebūtinai rodo, kad vyrauja kažkoks įsitikinimas apie tą šalį.
Štai tai, kad japonai dažnai klausia, ar latviai tikrai negali valgyti bulvių, rodo, kad yra paplitęs kažkoks mitas apie tai, kuriuo iš tikrųjų nelabai tiki ir patys japonai.
Tyrėjas pastebi, kad buvo ir tokių Europos šalių, apie kurias japonai „Google“ neklausia nieko. Tokios valstybės yra Kroatija, Albanija ir Slovakija.