Bendrovė „Kuchofuku Co. Ltd.“, kurios pavadinimas reiškia „drabužiai su kondicionuojamu oru“, sulaukė daugybės užsakymų, kai įprastų oro kondicionierių naudojimas Japonijoje buvo apribotas, pristigus elektros energijos dėl kovo 11 dieną šalį nuniokojusio žemės drebėjimo ir cunamių.
Dėl šios priežasties kai kurių gyventojai priversti prakaituoti vasaros kaitroje, todėl priemonės, galinčios padėti atsivėsinti be didelės sąžinės graužaties, tapo itin paklausios.
„Kuchofuku“ siuvamuose švarkuose įmontuoti du reguliuojami elektriniai ventiliatoriai, dėl kurių pučiamo oro drabužiai išsipučia, tačiau tai neatbaido labiau vertinančių vėsą nei nepriekaištingą išvaizdą.
„Dirbu labai karštoje vietoje ir turiu dėvėti drabužius ilgomis rankovėmis, todėl atėjau nusipirkti (šio švarko), kad galėčiau atsivėsinti ir išvengti šilumos smūgio“, – sakė 33 metų Ryo Igarashi, įsigijęs kondicionuojamą švarką „Kuchofuku“ biure.
R.Igarashi pabrėžė, jog toks drabužis padės jam išsigelbėti dirbant statomuose pastatuose, kuriuose šis vyras, kad ir kaip būtų ironiška, įrenginėja oro kondicionierius.
„Kuchofuku“ sukurtus drabužius Japonijoje naudoja beveik tūkstantis bendrovių, tarp jų automobilių gamybos milžinių, plieno liejyklų ir statybų įmonių.
Be to, „Kuchofuku“ siūlo įsigyti oru vėsinamų pagalvių ir čiužinių, kuriuose naudojama patentuota tinklinė plastikinės dangos sistema, leidžianti cirkuliuoti orui, tačiau taip pat išlaikanti svorį.
Šie gaminiai tapo ypač svarbūs, kai buvo uždaryta cunamio nuniokota Fukušimos 1-oji atominė jėgainė, o vyriausybė išleido dekretą, įpareigojantį didžiąsias bendroves Tokijuje ir šiauriniame Tohoku regione 15 proc. sumažinti elektros vartojimą, siekiant išvengti energijos stygiaus.
Visuomeninės iniciatyvos, tokios kaip „Super Cool Biz“, ragina darbuotojų nusivilkti švarkus ir atpalaiduoti kaklaraiščius bei prisukti oro kondicionierius. Energijos taupymo vajus taip pat padidino asmeninių vėsinimosi priemonių paklausą.
Elektrinių ventiliatorių importas per Tokijo uostą gegužę pasiekė rekordą: jų buvo įvežta 1,24 mln., o palyginti su pernai šis skaičius buvo didesnis 70 procentų, praneša muitinė.
„Kuchofuku“ švarke įtaisyti ventiliatoriai prijungti prie ličio jonų akumuliatorių paketo, kurio įkrovos pakanka 11 valandų. Be to, vilkint tokius drabužius suvartojamas elektros energijos kiekis tik mažytę dalelę reikalingo įprastoms oro kondicionavimo sistemoms, tvirtina bendrovės prezidentas Hiroshi Ichigaya.
Jis pridūrė, kad šių drabužių poveikis iš pažiūros prieštarauja intuicijai: juos vilkėdamas žmogus jaučiasi gaiviau negu pusnuogis.
„Dabar žmonės stengiasi vilkėti kiek įmanoma mažiau drabužių per kampanijas, tokias kaip “Super Cool Biz„, tačiau Vilkėdami daugiau “Kuchofuku„ rūbų jausitės kur kas labiau atsivėsinę“, – H.Ichigaya sakė naujienų agentūrai AFP.
Ventiliatoriai, kurių našumas – 20 litrų oro per sekundę, oro srautą nukreipia cirkuliuoti po švarku, o jis išleidžiamas per apykaklę ir rankogalius, džiovindamas prakaitą ir vėsindamas šį drabužį dėvintį žmogų.
H.Ichigaya, kuris iki praeito amžiaus 10-o dešimtmečio pradžios du dešimtmečius dirbo inžinieriumi bendrovėje „Sony“, „personalinio oro kondicionavimo“ principą sugalvojo, mėgindamas išrasti mažai elektros energijos vartojantį kondicionierių.
„Man toptelėjo, jog nereikia vėsinti visos patalpos, kad žmonės jaustųsi gaiviai“, – pasakojo jis.
2004 metais įkurta „Kuchofuku“ anksčiau paprastai sulaukdavo užsakymų ir gamyklų ir statybos įmonių, tačiau pastaruoju metu vėdinamus drabužius pradėjo pirkti biurų darbuotojai ir namų šeimininkės.
Standartinio modelio švarkas su oro aušinimu kainuoja apie 11 tūkst. jenų (335 litus), tačiau kiti yra brangesni.
Vienas centrinės vyriausybės pareigūnas neseniai kreipėsi į bendrovę, ketindamas nupirkti pusę milijono švarkų, tačiau H.Ichigaya sakė buvęs priverstas atsisakyti sandorio, nes bendrovė nebūtų spėjusi paspartinti gamybos, kad įvykdytų šį užsakymą.
Šiemet bendrovė tikisi parduoti 40 tūkst. vėdinamų švarkų, pagalvių ir kitų gaminių – dvigubai daugiau negu pernai, nurodė H.Ichigaya. Jis pridūrė, kad padidinus įmonės pajėgumus būtų galima parduoti 80 tūkst. šių gaminių.