Japonijoje dėl klimato kaitos – pats ankstyviausias sakurų žydėjimo sezonas

Japonijos sakurų žydėjimo pikas šiemet rekordiškai ankstyvas, pranešė nacionalinė meteorologijos agentūra, susiejusi ankstyvą sakurų žydėjimo sezoną su pasaulio klimato šiltėjimu.
Sniegas ir šlapdriba Vilniuje
Sakuros / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Senovinėje sostinėje Kiote sakurų žydėjimo pikas užfiksuotas kovo 26-ąją – 10 dienų anksčiau už vidurkį ir anksčiausiai nuo oficialių stebėjimų pradžios 1953 metais.

„Mūsų tyrimai parodė, kad sakurų žydėjimo sezono pradžia yra glaudžiai susijusi su vidutine vasario ir kovo temperatūra“, – naujienų agentūrai AFP sakė Japonijos meteorologijos agentūros pareigūnas Shunji Ambe.

„Mūsų atlikti augalų gyvenimo stebėjimai rodo tendenciją, kad pavasario reiškiniai (tokie kaip vyšnių ir slyvų žydėjimas) vyksta anksčiau, o rudens reiškiniai vėluoja“, – sakoma trečiadienį atsiųstame jo elektroniniame laiške.

„Manome, kad šie reiškiniai atspindi temperatūros kilimo tendenciją“, – pridūrė jis.

Vidutiniais metais Tokijo sakurų žydėjimo pikas įvyksta balandžio 2-ąją, o šiemet jis buvo kovo 22-ąją.

Iš 58 oficialiai stebimų sakurų visoje Japonijoje 24 pradėjo žydėti anksčiausiai nuo pat stebėjimų pradžios, nurodė agentūra. Keturiolika iš jų taip pat rekordiškai greitai pasiekė žydėjimo piką.

Dauguma šių medžių yra garsiausios rausvai žydinčios Jošino atmainos, žydintys maždaug dvi savaites.

Japonijos sakurų žydėjimo sezono nekantriai laukia ir patys japonai, ir turistai iš užsienio, tačiau šiemet užsieniečiai į šalį neįleidžiami dėl kovos su pandemija priemonių.

Šiuo sezonu tradiciškai rengiamos žiedų stebėjimo šventės, iškylos ir – kartais – išgertuvės po žydinčiais medžiais.

Šiemet žmonės raginami nesibūriuoti, kad neplistų pandeminis koronavirusas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis