Mada ir Amerikos kultūra darė didžiausią įtaką įvairiose grožio transformacijose. Masinė produkcija ir žiūrovo akis, rodos, buvo besikartojantis ir priešpriešoje vienas su kitu konceptas mūsų istorijoje.
Žmonės, bandantys tilpti į šias formas, pastato save į pozicinį karą. Daugelis žmonių, atrodo, net nebando mąstyti už šios tipinės grožio definicijos ribų, laikino išorinio matomumo. Per daugelį dešimtmečių, mada išsivystė į nuolat besitęsiantį gyvenimo būdą.
Vilioja tobulumu
Rodos neseniai grožio supratimas buvo aukšto ūgio, mėlynų akių, šviesių plaukų, lygios odos ir didelės krūtinės moters idealas. Tai buvo žiniasklaidoje ir mados industrijoje besikartojantis archetipas, kurio siekti pasmerktos buvo daugelis mūsų. Kaip moterys buvo pristatomos demonstruojant drabužius – buvo antrinis dalykas.
Mados apžvalgininkė Sara Rowe teigia, jog yra nedaug aukštų, lieknų, nepriekaištingai tobulų proporcijų moterų, kurias matome žurnaluose, ir merginos, kurios varto tuos žurnalus, neturėtų stengtis gyventi kaip „genetiškai palaiminti, medijų įkvėpti idealai“.
Mados industrija privilioja begalę jaunų žmonių, pasiruošusių atiduoti viską už norą būti pastebėtu.
Yra svarbu prisiminti, kad mes esame daugiau nei savo fizinių dalių visuma. Taip, mūsų fizinis kūnas yra to dalis, tačiau mūsų grožį sudaro ir viskas, ką mato žmonės bendraudami su mumis. Charakteris, talentai, charizma, gerumas, fizinė, mentalinė ir dvasinė sveikata. Mūsų vidinis ir išorinis grožis formuoja asmenybę.
Medijų įtaka
Nėra ko stebėtis, kad su visa šia savęs pristatymo ir grožio ideologijos pavyzdžių amplitude žmonės nuolat išleidžia daug lėšų šių vaizdų ir prabangos išgavimui. Visi mados straipsniai ir reklamos pereina per ilgas serijas progresijų, pasiruošimų, redagavimų daugiau nei įsivaizduojama.
Kad žmonės, pozuojantys mados žiniasklaidai, atrodytų kaip dievaičiai, net jei jie tokie ir nėra. Mados industrija privilioja begalę jaunų žmonių, pasiruošusių atiduoti viską už norą būti pastebėtu, vilkėti vienetinius rūbus ir diktuoti savo sąlygas. Kitaip tariant, stilius dažnai asocijuojasi su sėkme.
Įėjimas į industriją
Prieš daugiau nei 20 metų į mados industriją patekti buvo dar sunkiau nei šiandien. Ne dėl didelio norinčiųjų skaičiaus, o dėl to, kad viską reikėjo daryti „žiūrint į akis“. Be socialinių medijų į išrinktųjų gretas prasibraudavo tik tie, kurie drąsiai belsdavosi į duris. Internetas dabar įgalina pasiekti svajonių agentūras mados sostinėse: Londone, Milane, Paryžiuje ir Niujorke.
Kaip yra šiandien
Produkciją perkėlusios įmonės turi būti tikrinamos etikos ir saugos inspekcijų, anoreksijos kamuojami modeliai nebegali dalyvauti madų šou dėl privalomos sveikatos patikros. Šis pokytis vyksta tam, kad būtų išsklaidytas disbalansas tarp tariamojo ir tikrojo industrijos veido.
Mados industrijos pokyčiai yra be galo greiti, todėl spėjame pastebėti tik rezultatą, o ne patį procesą. Mados „bloggeriai“ yra įtakingesni už mados žurnalų redaktorius, socialiniai tinklai tapo naujomis parduotuvėmis, kurių analizė sukūrė naujas darbo vietas.
Greitąją madą keičia kokybė ir minimalizmas. O neužpildytos industrijos nišos įkvepia naujus verslus: pavyzdžiui lietuvių startuolis „BeScouted“ leidžia jungtis fotografams, modeliams, stilistams iš viso pasaulio ir kurti fotosesijas.
Mados „bloggeriai“ yra įtakingesni už mados žurnalų redaktorius.
„Keičiasi galimybės formuoti industriją, bet pati industrija lieka toks pats verslas, kuriame ne mistinis glamūras, o darbas ir rizikos mažinimas lemia sėkmę”, – dėsto mados verslų vystytoja Kamilė Kaselytė.
Nuo dizainerių ir modelių, iki apšvietėjų, fotografų ir žurnalistų. Prie įvaizdžio kūrimo prisideda daug žmonių, tačiau patį idealą matome kaip nepasiekiamą, tačiau tobulą gyvenimą, kurio kultas žada blizgesį. Kokia išties yra to kaina, jei išoriškai šį ikoniškumą skeptikai vertina nepagalvoję, kad už ryškių spalvų slypi galybė sunkių darbo procesų.