Internete patalpintame vaizdo įraše užfiksuota, kaip įvairūs specialistai, fotografai ir „McDonald‘s“ įmonės vadovai pluša ištisas valandas, siekdami, kad mėsainiai nuotraukose atrodytų visiškai tobulai, – praneša „The Telegraph“.
Natūralu, jog siekiant tobulybės, neapseita ir be nuotraukų koregavimo programos „Photoshop“. Įmonės vadovai atskleidė, kad vos keliais pelės spragtelėjimais mėsainių nuotraukose sumažinamas sūrio kiekis ir jie vizualiai „paskrudinami“, kad taptų gražios aukso spalvos.
Sutikusi atskleisti savo paslaptis, įmonė „McDonald‘s“ nepaprastai nustebino rinkos stebėtojus, kurie manė, jog toks greitojo maisto restoranų žingsnis gali netyčia atskleisti itin griežtai nuo visuomenės slepiamas pardavimų strategijas.
Aiškindami šio projekto prasmę, restoranų tinklo atstovai Kanadoje tikino, jog taip jie norėjo savo klientams įrodyti, kad „McDonald‘s“ yra skaidri ir tiesos nuo žmonių neslepianti įmonė.
Vis dėlto, pažiūrėję reportažą, tikriausiai ne vienas susimąstytų, ar atskleista tiesa nėra tik dar viena iš daugelio „McDonald‘s“ reklamų ir manipuliacijų savo klientais?
Įprastame „McDonald‘s“ restorane klientams parduodami mėsainiai yra paruošiami vos per minutę, o štai agentūroje maisto stilistų ir fotografų komanda kruopščiai juos dailina maždaug porą valandų.
Kad ir kaip ten bebūtų, įmonės reportažas, kuris „Youtube“ svetainėje buvo patalpintas tik antradienį, jau sulaukė daugiau kaip 2 milijonų peržiūrų. Šis reportažas buvo parengtas tada, kai viena jauna klientė internete paklausė, kodėl „McDonald‘s“ siūlomas maistas reklamose atrodo visiškai kitaip nei realybėje.
Į šį klausimą netruko atsakyti „McDonald‘s Canada“ rinkodaros skyriaus vadovė iš Toronto Hope Bagozzi. Trijų su puse minutės trukmės reportaže ji atskleidžia, kaip gimsta dieviškai atrodantys mėsainiai.
Visų pirma H.Bagozzi apsilanko vietiniame „McDonald‘s“ restorane ir užsisako mėsainį su sūriu, kurį vėliau nusineša į kūrybinių sprendimų agentūrą, bendradarbiaujančią su „McDonald‘s“. Kol fotografai agentūroje fotografuoja restorane pirktą mėsainį, kiti specialistai ruošia reklamoms tinkamą mėsainį, kuris perdaromas taip, kad matytųsi visos jo sudedamosios dalys.
Vis dėlto pažiūrėjus reportažą kyla natūralus klausimas, ar „McDonald‘s“ tokiomis patobulintomis nuotraukomis ir atskleista tiesa vis dėlto nesistengia manipuliuoti savo klientais?
Įprastame „McDonald‘s“ restorane klientams parduodami mėsainiai yra paruošiami vos per minutę, o štai agentūroje maisto stilistų ir fotografų komanda kruopščiai juos dailina maždaug porą valandų.
„McDonald‘s Canada“ rinkodaros skyriaus vadovės tikinimu, ruošiant reklamai skirtą mėsainį naudojamos lygiai tokios pačios sudedamosios dalys, kaip ir greitojo maisto restoranų mėsainiuose, tačiau reklaminiai „skanėstai“ pateikiami kur kas gražiau.
Sūris išlydomas tik tiek, kiek reikia, preciziškai išdėliojami svogūnai, o pomidorų padažas ir garstyčios ant jo užpurškiami švirkštu. Vėliau sutvarkomos ir gražiai išdėstomos sezamo sėklos ir nuvalomi nereikalingi trupiniai.
Nufotografavus mėsainį, nuotrauka pradedama retušuoti su „Photoshop“ programa. Veikiausiai nesuklysime pasakę, kad šio mėsainio paruošimo, tobulinimo ir fotografavimo darbai nenusileidžia bet kuriai mados žurnalo fotosesijai.
Vaizdo įrašo pabaigoje sulyginami abu mėsainiai, jų skirtumas išties stulbinantis, bet H.Bagozzi dar kartą primena, kad abiejų mėsainių sudedamosios dalys yra lygiai tokios pačios: „Gaminant reklamai skirtą mėsainį naudojamas tas pats pomidorų padažas, tos pačios bandelės, tos pačios garstyčios ir pan., tiesiog viskas padaroma kur kas kruopščiau“.
Nuotraukose mėsainis atrodo didesnes nei tikrovėje, nes į popierinę dėžutę įdėtas dar karštas mėsainis nuo garų truputį susitraukia.
Komentuodamas tokį akivaizdų mėsainių skirtumą, „McDonald‘s“ maisto stilistas tikino, kad kuriant reklamai skirtą mėsainį stengiamasi parodyti visas jo sudedamąsias dalis: „Taip mes galime parodyti žmonėms, jog mėsainyje jie ras pomidorų padažo, garstyčių, du gabalėlius sūrio. Tiesiog žinos, ką gauna“.
Šis reportažas – vienas iš „McDonald‘s“ rengiamos globalios kampanijos bandymų pagerinti savo įvaizdį skaidrumo klausimu. Anksčiau tokia taktika atnešė priešingų nei tikėtasi rezultatų.
Šių metų pradžioje „McDonald‘s“ vadovai Amerikoje „Twitter“ tinkle paprašė savo klientų įvertinti restoranų maisto kokybę. Deja, gauti atsiliepimai vadovų nepradžiugino, daugelis klientų išreiškė pasišlykštėjimą restoranuose gaminamu maistu.
15min.lt siūlo pasižiūrėti reklaminio mėsainio gaminimo procesą: