Apie besikeičiančius šiuolaikinio pirkėjo poreikius ir vertybes 15min.lt kalbasi su prekybos centro „Parkas Outlet“ direktore Vida Minkštimiene.
– Ne paslaptis, jog žymių prekių ženklų parduotuvių asortimentą gali įsigyti ne kiekvienas. Tačiau išparduotuvėse siūlomas tų pačių dizainerių prekes galima įsigyti už žymiai mažesnę kainą. Kas yra išparduotuvių klientai? Kokios jų vidutinės pajamos?
– „Outlet“ klientas dažniausiai turi vidutines/aukštesnes pajamas, nes geri prekiniai ženklai (net ir su nuolaida) turi savo kainą, jų labiausiai trokšta „brand'ų“ (red. prekės ženklų) medžiotojai. Išparduotuvėje niekam nereikia bevardžių, pigių, nežinomų kiniškų prekių.
Išparduotuvių klientas yra išsilavinęs, dažnai pakeliavęs po užsienį, jau dirbantis, paprastai apie 18–35 metų amžiaus asmuo
Išparduotuvių klientas yra išsilavinęs, dažnai pakeliavęs po užsienį, jau dirbantis, paprastai apie 18–35 metų amžiaus asmuo.
Studentai taip pat yra dažni išparduotuvių klientai, nes jie mėgsta derinti žymių prekių ženklų drabužius su „Humanoje“ perkamais unikaliais pigiais radiniais, taip kurdami savo stilių.
Jie mėgsta firminius džinsus – „Diesel“, „Big Star“, „Firetrap“, kuriems negaili pinigų, prisiderindami pigesnius komplektus. Biurų darbuotojai, verslininkai, pamėgę brangius ženklus – „Hugo Boss Orange“, „Marela“, „Penny Black“, „Desigual“.
– Ar Lietuvoje jau yra įsitvirtinusi išparduotuvių „kultūra“, o gal dažnas lietuvis dar tik atranda išparduotuves?
– Lietuvoje vis dar turime labai daug mieste įsikūrusių naujų prekių išparduotuvių, kur kiekvienas daiktas vis kito dydžio, o pigios prekės sudėtos greta kokybės ženklą turinčių gaminių.
Dalis verslininkų tokiu būdu stengiasi po išparduotuvės pavadinimu (ir gražiu interjeru) paslėpti pigius dalykus. Vienu metu buvo daug tokių išparduotuvių, kurios iki šiol kuria klaidingą išparduotuvių įvaizdį...
Dėl šios priežasties savo prekybos centrą pavadinome ne tiesiog „Išparduotuvių centru“, bet „Parkas Outlet“. Siekėme nutolti nuo Lietuvoje susiformavusio prasto įvaizdžio.
Prieš kelerius metus, kai tik atsidarėme po rekonstrukcijos, ir „Parkas“ tapo „Outlet“, nuolat visiems verslininkams teko aiškinti, kas tas „Outlet“, kodėl reikia imtis kitokio verslo, įrodinėti, kad šis verslas bus pelningas.
Brangių prekinių ženklių atstovai čia atveda ir vis reiklesnį, daugiau apie prekinius ženklus ir jų vertę nusimanantį pirkėją
Šiuo metu jau daugelis žino (o ypač kas gali palyginti su užsienio praktika), kur link mes artėjame.
Labai džiugu matyti, jog po keleto metų užsukę į mūsų „Outlet“ klientai maloniai nustemba, o ką nors atradę, sugrįžta ir rekomenduoja kitiems.
Didėjantis parduotuvės funkcinis išpildymas ir nuomininkų įvairovė, į mūsų patalpas atsikeliantys brangių prekinių ženklių atstovai čia atveda ir vis reiklesnį, daugiau apie prekinius ženklus ir jų vertę nusimanantį pirkėją.
Todėl vis daugiau verslininkų „Parkas Outlet“ centre atidaro išparduotuves, pasitelkę užsienio partnerius, kurių pagrindinis tikslas – užtikrinti nuolatinį asortimento tiekimą.
– Kokios prekės išparduotuvėje yra pačios paklausiausios (rūbai, avalynė ar kt.)?
– Pirmumas teikiamas sporto prekėms, kurias žmonės pritaiko ir kasdieniniame gyvenime. Antroje vietoje būtų avalynė, kurios net iki 50 proc. viso asortimento parduoda ir sporto operatoriai. Na, o tuomet jau, žinoma, žymių prekės ženklų drabužiai.
– Kokia yra vidutinė suma, kurią išleidžia klientas, atvykęs į išparduotuvę?
– Neturime tikslaus palyginimo su kitais PC, tik iš operatorių, turinčių kituose PC parduotuves, žinome, jog jų ir mūsų kliento krepšelis yra labai panašus. Išparduotuvių apyvarta per mėnesį neretai lenkia ir reguliarias parduotuves, tačiau pas mus parduodama daugiau vienetų.
– Kokie yra didžiausi išparduotuvių privalumai, lyginant su įprastais PC?
– Išparduotuvėse prekes su žinomu prekiniu ženklu galima įsigyti sutaupant nuo 30 proc. nuo prekės kainos. Be to, išsirinkti yra tikrai iš ko, kadangi outletuose prekių asortimentas visuomet yra platus ir įvairus.
Išparduotuvių apyvarta per mėnesį neretai lenkia ir reguliarias parduotuves
Užsienio praktika byloja, jog kai kurie stambūs ir žymūs gamintojai į išparduotuves atveža specialiai joms skirtas kolekcijas, ir čia galima rasti vienetinių daiktų.
Galų gale, mokant mažesnę kainą, galima įsigyti daugiau prekių, tarkime, susipirkti visą reikiamą sporto prekių asortimentą, renkantis tikrai kokybiškus daiktus.
Kadangi išparduotuvėse nėra įprastuose PC esančių pramogų zonų, tai ir pats apsipirkimas yra orientuotas į tikslą – įsigyti aukštos kokybės prekę, negaištant tam laiko.
Parengta kartu su projekto partneriu