Paryžiaus aukcione už 480 tūkst. eurų parduota iš Rubiko kubų sukurta „Mona Liza“

Leonardo da Vinci paveikslo „Mona Lizos“ atvaizdas, vieno gatvės menininko sudėliotas iš beveik 300 Rubiko kubų, vėlai sekmadienį buvo parduotas Paryžiuje surengtame aukcione už beveik pusę milijono eurų.
Iš rubiko kubų sukurta Mona Liza
Iš rubiko kubų sukurta Mona Liza / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Nors aukciono namai „Artcurial“ preliminariai tikėjosi už šį prancūzų menininko Franko Slamos darbą gauti 120–150 tūkst. eurų, jis buvo parduotas už 480 tūkst. eurų – šiam kūrėjui tai yra rekordas.

Pseudonimą Invader naudojantis F.Slama išgarsėjo keraminių plytelių mozaikomis, vaizduojančiomis video žaidimo „Space Invaders“ veikėjus. Savo naująjį kūrinį jis pavadino „Rubikine Mona Lisa“ (Rubik Mona Lisa).

Tai pirmasis iš menininko serijos darbų, kuriuose iš Rubiko kubų sudėlioti kai kurie garsiausi pasaulio meno šedevrai.

Kūrėjas tvirtina, jog jo darbai priklauso naujam meno judėjimui – „rubikubizmui“.

Jo sukurtų „Space Invaders“ mozaikų galima rasti ant pastatų sienų mažiausiai 33 pasaulio šalyse. Specialiai išmaniesiems telefonams sukurta mobilioji programėlė padeda menininko gerbėjams keliaujant lengviau jas surasti.

„Rubikinė Mona Liza“ buvo sukurta 2005 metais. Vėliau F.Slama iš kubų sukūrė Edourado Manet impresionizmo šedevru laikomus „Pusryčius ant žolės“ (Le Dejeuner sur l'Herbe), o taip pat skandalingąją Gustavo Courbet „Pasaulio pradžią“ (The Origin of the World).

9-e dešimtmetyje labai populiarią vaikišką dėlionę Rubiko kubą išrado vengrų skulptorius Emo Rubikas. Jis norėjo sukurti mokymo priemonę, padedančią architektūros studentams geriau suprasti trimačius pavidalus.

Tuo metu Paryžiaus Luvro muziejuje, kur eksponuojamas „Monos Lizos“ originalas, šio mėnesio pabaigoje baigiasi renesanso grando Leonardo da Vinci didžioji darbų paroda.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis