Didžiausio ir labiausiai atpažįstamo komercinio „Boeing“ modelio „474-8 Intercontinental“ pristatymas buvo atidėliojamas daugiau nei metus. Antras pagal dydį orlaivių gamintojas „Boeing“ pažymėjo šį įvykį santūria ceremonija.
„Boeing Commercial Airplanes“ prezidentas ir vyriausiasis administratorius Jim'as Albaugh sakė: „747 modelis yra labiausiai atpažįstamas pasaulyje ir aš esu įsitikinęs, jog klientai įvertins tai, ką padarėme, norėdami pagerinti jo efektyvumą. „Intercontinental“ yra greitas, efektyvus ir tylus, suteikiantis puikią skridimo patirtį ir kartu pasižymintis ekonomiškumu“. „Boeing“ sulaukė 36 orlaivių užsakymų, 9 iš jų – ne oro linijų firmos. Bendra užsakymų vertė – 332,9 milijonai JAV dolerių.
Įmonė atsisakė įvardinti privačius klientus, tačiau buvę pirkėjai, pritaikę orlaivius individualiam vartojimui yra multimilijonieriai bei valstybių vadovai. Orlaivis jau daugiau kaip metus atsilieka nuo savo pradinio pristatymo grafiko ir kai kurie ekspertai sako, jog užsakymo vykdymas yra gana silpnas.
Tokių didelių kaip šis orlaivių pirkėjai dažnai pageidauja didelių pakeitimų – miegamųjų arba vonios kambarių tam, kad patenkintų savo ypatingus įnorius. Tokios modifikacijos dažniausiai daromos nebe „Boeing“ gamykloje, tačiau kompanija turi sutikti ir pasirašyti pritarimą dėl atliekamų pakeitimų.
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Boeing 747-8 Intercontinental“ privataus pirkėjo orlaivis |
„Boeing“ verslo klasės lėktyvų prezidentas Steve'as Taylor'as pasakė, jog jų pirkėjas nori orlaivį paversti padangių brangakmeniu. „Intercontinental“ yra pailginta ir patobulinta klasikinio 747 versija, kuri pirmą kartą pakilo į dangų prieš daugiau kaip 40 metų. Senoji 747 versija buvo didžiausias orlaivis pasaulyje, kol 2005 metais konkurentai „Airbus“ neišleido savojo A380. Bendrovė atidėjo lėktuvo pristatymą nuo planuoto 2011 metų ketvirto ketvirčio į 2012 metus.
Pirmoji bendrovė, turinti gauti 20 lėktuvų – vokiečių „Lufthansa“, tačiau tiksli data vis dar nėra numatyta.
Orlaivis turi net 467 sėdimas vietas, 51 daugiau nei jo pirmtake, tačiau mažiau nei konkuruojantis 525 vietų A380.
Remiantis skaičiavimais 747 sveria nuo 8 iki 10 tonų. Papildomas svoris gali sumažinti atstumą, kurį gali nuskristi lėktuvas, arba leidžiamo krovinio svorį.
Daugiau prabangaus orlaivio nuotraukų GALITE PAMATYTI ČIA.