Penkios tradicijos, kurias sukūrė reklama

1. Rudolfas – šiaurės elnias raudona nosimi
Žiedai
Žiedai / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

Rudolfo atsiradimas visai nesusijęs su Jėzumi ar Kalėdų Seneliu. Jį išgalvojo Robertas May, Čikagos prekybos centro „Montgomery Ward" reklamos skelbimų sudarytojas. R.May parašė ir iliustravo eilėraštį (kuris vėliau tapo daina) parduotuvės spalvinimo knygutei 1939 metais. Tačiau Rudolfo likimui iškilo grėsmė, kai parduotuvės valdžia sugalvojo, kad gyvūno didžiulė švytinti nosis gali atbaidyti klientus, nes raudona nosis dažnai asocijuojasi su alkoholizmu. Tačiau pirkėjams pasakojimas apie Rudolfą labai patiko. Per tas Kalėdas buvo išdalyta 2,4 milijono istorijos apie Rudolfą kopijų. Nuo tų laikų elnias Rudolfas tapo neatskiriamu Kalėdų palydovu JAV.

2. Žaliųjų pupelių troškinys

Amerikos mėgstamiausias troškinys atsirado 1955 metais, kai virėjas Dorcas Reilly sukūrė kulinarijos knygą, skirtą „Campbell‘s" produktų reklamai. Iki 2003 metų daugiau nei 20 milijonų šeimų patiekė šį patiekalą per Padėkos dieną.

3. Sužadėtuvių žiedai su deimantais

Iki XX amžiaus sužadėtuvių žiedai buvo laikomi tik prabangos prekėmis ir retai buvo papuošti deimantais. Tačiau 1939 metais visa tai pakeitė „De Beers" deimantų kompanija, pasamdžiusi agentūrą  „N.W. Ayer & Son". Industrija buvo patyrusi staigų kainų kritimą 1870 metais, kai Pietų Afrikoje buvo aptikta masinių deimantų telkinių. Tačiau agentūra atėjo į pagalbą pristatydama sužadėtuvių žiedą su deimantu visose mados žurnaluose. Žiedai netapo privalomu pasipiršimo atributu iki 1948 metų, tačiau tuomet buvo pradėta kampanija „Deimantai amžini“. Suteikdami brangakmeniams sentimentalumo atspalvį, „Dee Beers" užsitikrino, kad žmonės jų neperparduos, ir tai leido kompanijai išlaikyti rinkos kontrolę. 1999 metais „Dee Beers" vadovas Nicky Oppenheimeris prisipažino, kad „deimantai yra beverčiai, tačiau užpildo gilų psichologinį poreikį“.

4. Valentino dienos saldainiai

Sveikinimų atvirukų kompanijos neišrado meilės laiškelių. Tačiau saldainių gamintojams kilo Valentino dienos saldainių idėja. Ši tradicija, galima sakyti, kilo iš pavydo. 1989 metais konditerių žurnalas pabandė įtikinti klientus, kad saldainiai yra žymiai geriau negu „pigūs ir grotestiški“ meilės laiškeliai. Taip atsivėrė keliai ir iki 2004 metų vartotojai nupirkdavo daugiau nei 35 milijonus širdelės formos saldainių dėžučių kiekvienais metais.

5. Vestuvių įrašų žurnalai

1900 metais paprotys dovanoti vestuvių dovanas galiojo tik artimiausiems šeimos nariams. Tačiau pamažu jaunavedžiai pradėjo tikėtis dovanų ir iš draugų. Pastebėję šią madą, prekybos centrai pradėjo siųsti susižadėjusius klientus į baldų ir virtuvės reikmenų skyrius, taip skatindami galvoti apie vestuves, kaip apie metą, skirtą apsirūpinti namų reikmenimis. 1924 metais prekybos centras ,,Marshal Field & Company”  Čikagoje sukūrė pirmąjį vestuvių įrašų žurnalą ir taip pradėjo tradiciją. Šiandien beveik 96 procentai Amerikos porų registruoja savo vestuves.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų