Prie Prancūzijos krantų išgrobstytos prieš 2 200 metų nuskendusio laivo liekanos

Viduržemio jūroje nuskendęs vyno krovinį gabenęs senovinis prekybos laivas, kurio liekanos gulėjo dugne netrikdomos ilgiau kaip 2 000 metų, galiausiai buvo aptiktos archeologų, bet vėliau – apgadintos ir išgrobstytos, trečiadienį pranešė Prancūzijos tarnybos.
Laivas
Laivas / 123rf nuotr.

Laivas, gavęs sąlyginį pavadinimą „Fort Royal 1“, netoli Kanų miesto Prancūzijos Rivjeroje veikiausiai nuskendo II šimtmetyje prieš mūsų erą.

Šios liekanos buvo aptiktos 2017 metais. Narai, dalyvavę pirmojoje oficialioje tyrimų ekspedicijoje, rado molinių amforų, anuomet naudotų vynui gabenti. Apsilankę vėliau jie nustatė, kad dalis šių indų buvo neteisėtai paimtos nežinomų įsibrovėlių.

„Gerai išsilaikę nuskendę šio laikotarpio laivai – itin reti“, – sakoma Prancūzijos kultūros ministerijos Jūrų archeologijos departamento ir vietos policijos bendrame pranešime.

„Štai kodėl galimybė tyrinėti medinį korpusą ir krovinį – visiškai išskirtinė“, – pridūrė pranešimo autoriai.

Dėl įsibrovėlių padarytų pažeidimų „mokslo ir istorinės informacijos praradimai veikiausiai yra reikšmingi“, sakoma pranešime. Taip pat pažymima, kad šios vagystės įvykdytos neseniai ir kad laivo liekanos toliau grobstomos.

Nuskendusio laivo liekanas 2017 metais aptiko garsi prancūzų jūrų archeologų pora – Anne ir Jeanas-Pierre'as Joncheray, dešimtmečius tyrinėję Viduržemio jūros dugną daugelyje vietų. Jeanas-Pierre'as Joncheray mirė 2020 metais, būdamas 79-erių.

Teritorijoje aplink laivo liekanas „dabar draudžiama stovėti ar plaukioti laivams, o jūrų policija Marselyje pradėjo tyrimą“, sakoma pranešime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis