Sportinė avalynė – ir laisvalaikiui, ir prie kostiumo?

Keičiantis kartoms, keičiasi ir mūsų įpročiai. Šiandien daugelis darbą ima sieti su laisvalaikiu, ir atvirkščiai. Populiarėjant aktyviai gyvensenai, liberalėjant formalaus stiliaus kodams, kinta ir mūsų požiūris į aprangą, ypač į avalynę. Su kiekvienu žingsniu pradedame vis labiau vertinti komfortą.
Rūbų ir avalynės derinimas / 123rf nuotr.
Rūbų ir avalynės derinimas / 123rf nuotr.

„Sportas ir laisvalaikis tapo neatsiejami. Šiandien turime tai, kas vadinama snikerių kultūra. Kas ją pagimdė? Pats didžiausias pasaulio sportinių prekių gamintojas „Nike“, kuris pastebėjo, jog dalis jų sportinių batelių yra dėvimi ne pagal paskirtį – su jais einama į klubus, gatves ir t.t.“, – sakė bendrovės „Sportland LT“ vadovas Vladas Korsakas.

Jo teigimu, klasikinės avalynės palaipsniui atsisako ne tik vyrai, bet ir moterys, o ypač jaunos merginos, kurios vietoj aukštakulnių šiandien dažniau renkasi laisvalaikio stiliaus sportinius batelius.

Deividas Mačonka / Linas Justice nuotr.
Deividas Maconka / Linas Justice nuotr.

„Prie kostiumų ar vadinamojo business/casual stiliaus (džinsų, marškinių ir megztinio) vis dažniau yra derinami sportiniai bateliai. Pavyzdžiui, ypač populiarūs yra „Converse“, kurie nekinta jau 40 metų“, – pastebi „Sportland LT“ avalynės pirkimo vadybininkas Deividas Maconka.

D.Maconkos teigimu, klasikiniu „Converse“ modeliu tapęs „Chuck Taylor“ batelis yra populiarus tiek tarp neformalaus jaunimo, tiek tarp tų, kurie dirba biure ir mėgsta atskleisti savo individualumą.

„Ne visi mėgsta spalvotas varlytes ar įmantrius kaklaraiščius, o štai batas gali tapti individualumo išraiška. Nesvarbu, ar tai būtų klasikiniai, visiškai balti „Nike Air Force 1“, ar minėtieji „Converse“. Tai – pareiškimas, jog esi kitoks ir nenešioji lakuotų tėvo batų ar vestuvinio kostiumo“, – juokaudamas pasakoja pašnekovas.

©Instagram/converse nuotr./Atnaujintas „Converse Chuck Taylor All Star“ modelis
©Instagram/converse nuotr./Atnaujintas „Converse Chuck Taylor All Star“ modelis

Ir į išleistuves, ir į vestuves

D.Maconkos teigimu, pasikeitęs yra ir visuomenės požiūris į formalios aprangos ir avalynės stilių. Šiandien prestižu yra tapusios brendinės, t. y. žymių prekės ženklų, prekės: „Vis daugiau įvairias pareigas užimančių žmonių prie klasikinio stiliaus aprangos renkasi sportinės avalynės klasiką, nesvarbu, ar tai būtų „Nike“ „Air Max“, ar „Air Force“, ar „Retro Jordan“.

Nesvarbu, ar tai būtų klasikiniai, visiškai balti „Nike Air Force 1“, ar minėtieji „Converse“. Tai – pareiškimas, jog esi kitoks ir nenešioji lakuotų tėvo batų ar vestuvinio kostiumo.

„Air Force 1“, kuris originaliai yra krepšinio batelis, pastaruoju metu yra tapęs laisvalaikio bateliu, kuris puikiai dera prie kostiumo, ypač jeigu jis – tamsiai mėlynas ar juodas. Dažnas tokį derinį renkasi net į vestuves“, – pasakoja sportinės avalynės ekspertas.

D.Maconka dalijasi įspūdžiais apie neseniai pasirodžiusį straipsnį, kuriame buvo aprašoma vieno Amerikos universiteto absolventų laida, prie tradicinių mantijų pasirinkusi vienodus „Retro Jordan“ batelius, su kuriais Michaelis Jordanas žaidė 1995-ais metais.

Pirmoji vardinė avalynė – „Nike Air Jordan I“
Pirmoji vardinė avalynė – „Nike Air Jordan I“

„Absolventai nusprendė, kad tai – puikus stiliaus elementais. Jie pataikė puikiai – apie juos rašė didieji žiniasklaidos kanalai, tai pritraukė didžiulį dėmesį“, – pasakoja pašnekovas.

Kūrė kartu su NASA

Kalbant apie kriterijus, kuriais turi pasižymėti sportinė-laisvalaikio avalynė, D.Maconka išskiria komfortą: „Privalu išsirinkti patogius batus, nes su jais, greičiausiai, praleisite visą dieną biure, t.y. apie 8-ias valandas, ir likusią dienos dalį irgi norėsis judėti, o ne tiesiog masažuoti pėdas ir keikti savo batus.“

Avalynės komfortą užtikrina naujausios avalynės kūrimo technologijos. D.Maconka aptaria pagrindines dvi. Tai – batelio amortizacija ir ventiliacija.

„Batelio amortizacija – tai bato pado patogumas. Jeigu batelis yra be jokių technologijų, jo padas – lygus, didelė tikimybė, kad vakare kojas tikrai paskaus, ypač jeigu vaikštote daugiau ir ne tik sėdite prie kompiuterio. Šiuo atveju gelbėtų tokios technologijos, kaip oro pagalvės padeliuose“, – pasakoja avalynės ekspertas.

Avalynės komfortą užtikrina naujausios avalynės kūrimo technologijos <...> Tai – batelio amortizacija ir ventiliacija.

Bendradarbiaudami su NASA mokslininkais „Nike“ rinkai pristatė padelius, pagamintus iš specialios putos, kuri naudojama ir kosmonautų avalynės gamybai.

„Išskirtinė technologija buvo adaptuota ir pritaikyta laisvalaikio padeliui, todėl jis yra labai tvirtas. Vienas didžiausių tokio padelio išskirtinumų – jo savybės nekinta, kintant temperatūrai. Tarkime, jeigu lauke būtų -20 C, po to temperatūra staigiai pakiltų iki +10 C ar +20 C, padelis nepradėtų deformuotis, neprarastų savo savybių“, – pasakoja D.Maconka.

Jo teigimu, technologiniu lyderiu šiuo metu yra tapęs „Adidas“, sukūrę geriausiai amortizuojančią medžiagą rinkoje: „Ši technologija vadinasi „Boost“. Ją „Adidas“ kūrė net porą metų kartu su Šveicarijos mokslininkais. Tai – geriausia, ką šiandien gali rasti rinkoje, ir jie gali tą drąsiai komunikuoti.“

„Boost“ amortizacijos technologija grąžina pėdai energiją, kurią suteikiame dėdami koją ant žemės. D.Maconkos pastebėjimu, komforto jausmas toks, tarsi „vaikščiotum ant pagalvių“.

VIDEO: adidas boost Bouncing Ball完整版 Mobile01

Ventiliacija – ypač svarbi šiltuoju metu

„Kitas labai svarbus dalykas, kurį turi turėti batelis – ventiliacija. Logiška, jeigu avėsi odinius batelius, didelė tikimybė, kad koja kais, o sukaitusi koja vasarą – gana didelis diskomfortas. Svarbu ieškoti bato su kvėpuojančiu batviršiu“, – pastebi avalynės ekspertas.

Šiuo metu rinkoje aukščiausiu technologiniu lygmeniu pasižymi megzti batviršiai. Tokią technologiją turi didieji prekės ženklai – tiek „Nike“ („FlyKnit“), tiek „Adidas“ („PrimeKnit“).

„Šių batų visas viršus yra vientisas, jis neturi jokių siūlių, tad nėra ir jokių papildomų dirgiklių, o batelis kvėpuoja kaip per tinklelį. Šiomis technologijomis pasižymi ne tik sporto avalynė, t. y. bėgimo bateliai, bet ir laisvalaikio avalynė. Kai visą dieną aktyviai vaikštai, ventiliacija – ne ką mažiau svarbu nei bėgiojant“, – papildo D.Maconka.

Sporto prekių paklausa vis labiau auga

Išparduotuvių centro „Parkas outlet“, kuriame įsikūrusi „Sportland“ išparduotuvė, direktorė Vida Minkštimienė pastebi, kad pastaraisiais metais sporto prekių pardavimas auga.

„2015 m. sporto sektoriaus pardavimas, lyginant su 2014 m., augo 22 proc., o šių metų pirmąjį ketvirtį sporto prekių sektorius augo 6 proc., lyginant su ankstesnių metų tuo pačiu laikotarpiu“, – teigia pašnekovė.

Išparduotuvių centro direktorė taip pat pastebi, kad vis daugiau pirkėjų domisi ir ieško „fashion“ segmento sporto prekių, kurias puikiausiai galima derinti su kita laisvalaikio apranga ar avalyne.

„Pastebime, jog pavasarį jaunimas, ypač studentai, išparduotuvėse pradeda medžioti brendinius rūbus ar avalynę, kurią jie mėgsta derinti su greitosios mados palete, taip kurdami unikalų stilių“, – teigia pašnekovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų