Tėvų išsilavinimas gali lemti vaikų alergijas

Geresnis išsilavinimas ir gimimas nedidelėje šeimoje yra tie veiksniai, kurie gali lemti dvigubai didesnę riziką tapti alergiškiems maisto produktams. Tokius duomenis skelbia tvn24.pl, remdamasi Kanados Makgilio universiteto gydytojų tyrimais, publikuotais leidinyje „Journal of Allergy“.
Jūros gėrybės
Jūros gėrybėms dažniau būna alergiški aukštesni išsilavinimą turintys, mieste gyvenantys suaugę žmonės. / Andriaus Vaitkevičiaus/15min.lt nuotr.

Šiaurės Amerikos mokslininkai atliko pirmąją analizę, kurioje svarstė, kaip susijusi maisto alergijos su švietimu, imigranto statusu bei gyvenamąja vieta. Kanados gydytojai tvirtina dar iki galo neišsiaiškinę šio mechanizmo, tačiau „higienos hipotezė iš dalies gali turėti įtakos rezultatams“.

Mokslininkai tvirtina, kad tėvų išsilavinimas ir nedidelės šeimos lemia tai, jog jų vaikai rečiau susiduria su alergenais. Jie dažniau plauna rankas, jų namai tvarkingesni, vaikai rečiau susiduria su gyvūnais, vaikystėje rečiau serga, o ligos atveju dažniau gydomi antibiotikais.

Taip pat labiau išsilavinę tėvai linkę klausyti pediatrų ir mažiems vaikams neduoti kai kurių produktų, kurie gali sukelti alergijas.

Vis dėlto aukštesnį išsilavinimą turintys žmonės dažniau būna alergiški žemės bei kitiems riešutams, žuviai ir sezamo sėkloms. Vaikai jautresni riešutams ir sezamo sėkloms, alergija žuviai ir jūros gėrybėms dažniau pasitaiko tarp suaugusiųjų.

Jautrumas vėžiagyviams ir kitoms jūros gėrybėms dažniau pasitaiko miestuose, imigrantai, anot Kanadų medikų išvados, tokią alergiją turi rečiau.

Kanados mokslininkai tvirtina, kad šio tyrimo rezultatai patvirtina anksčiau atliktų tyrimų duomenis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis