Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vasario 11-oji paskelbta Europos pagalbos telefono numerio 112 diena

Trečiaidienį Europos Parlamentas, Europos Sąjungos Taryba ir Europos Komisija priėmė bendrą deklaraciją, kuria paskelbė vasario 11 dieną Europos pagalbos telefono numerio 112 diena, kuri būtų kasmet pažymima organizuojant visuomenės informavimo apie numerį 112 renginius.
Pagalbos telefonas
Pagalbos telefonas / Andriaus Vaitkevičiaus nuotr.

Kaip rašoma pranešime spaudai, vasario 11 d. pasirinkta atsižvelgiant į dienos ir mėnesio skaičių kombinaciją – vienuolikta diena antro mėnesio – 112. Šiuo žingsniu siekiama, kad numeris 112 taptų kuo plačiau žinomas Europos gyventojams, ypač tiems, kurie daug keliauja laisvalaikiu ar verslo reikalais, nes žinojimas, kad galima išsikviesti skubią pagalbą vienu numeriu visose ES valstybėse narėse gali padėti išgelbėti gyvybes ar išsaugoti sveikatą.

Europos pagalbos telefono numeris 112 buvo įdiegtas 1991 m., siekiant, kad jis būtų naudojamas greta nacionalinių skubios pagalbos telefono numerių ir kad visose ES valstybės narėse pagalbos tarnybos būtų lengviau pasiekiamos. Stengdamasi paskatinti valstybes nares užtikrinti, kad pagalbos telefono numeris 112 tinkamai veiktų visoje ES, ir padėti joms tai pasiekti, Komisija reguliariai keičiasi informacija su valstybėmis narėmis Ryšių komitete bei pateikia geriausios praktikos diegiant pagalbos telefono numerį 112 pavyzdžius.

Nors per keletą pastarųjų metų informuotumas ES apie pagalbos telefono numerį 112 padidėjo, neseniai atlikus tyrimus išaiškėjo, jog yra ką tobulinti. Todėl vienas iš svarbiausių klausimų siekiant užtikrinti, kad pagalbos telefono numeris 112 sėkmingai veiktų, yra piliečių informavimas.

Lietuvoje į pagalbos skambučius numeriu 112 apskričių centrų savivaldybių teritorijose atsako ir į žmonių pagalbos prašymus reaguoja Bendrasis pagalbos centras, kuris buvo įkurtas Vilniuje 2003 m. spalio 2 d. Nuo 2006 metų liepos 1 d. įstaiga tapo pavaldi Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui.

Bendrasis pagalbos centras pernai sulaukė daugiau kaip milijono skambučių. Centro operatoriai daugiau nei 218 tūkst. kartų išsiuntė pagalbos tarnybas į nelaimės vietą.

Šių metų sausio mėnesį užregistruota 88 tūkst. 990 skambučių, pagalbos tarnybos į nelaimės vietą išsiųstos per 17 tūkst. kartų.

Pernai gruodžio 1 d. buvo pakeista Bendrojo pagalbos centro struktūra – įsteigti nauji Alytaus, Klaipėdos ir Šiaulių skyriai, ankstesnis Tarnybos skyrius tapo Vilniaus skyriumi. Šie skyriai laipsniškai perima pagalbos skambučių numeriu 112 administravimą iš teritorinių policijos įstaigų atitinkamai Alytaus miesto ir rajono, Marijampolės rajono, Kauno miesto ir rajono, Tauragės rajono, Telšių rajono, Klaipėdos miesto, Šiaulių miesto ir rajono, Panevėžio miesto ir rajono, Utenos rajono ir Vilniaus rajono savivaldybių teritorijose.

Šiame centre dirba 186 darbuotojai, iš kurių 166 administruoja skambučius bendruoju pagalbos telefonu 112 ir operatyviai valdo priešgaisrines gelbėjimo pajėgas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais