„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Virtuali realybė Lietuvos versle: svajonė ar realybė?

Virtualioji realybė – ne tik žaidimai. Ši technologija jau taikoma daugybėje sričių – mokymuose, karinėje pramonėje, medicinoje ir pan. Tačiau ar ji naudojama Lietuvoje? Galbūt smarkiai atsiliekame nuo Vakarų pasaulio? Apie tai kalbiname virtualiosios realybės ir skaitmeninių inovacijų bendrovės „Aresi Labs” vadovą Audrių Zujų.
Tyrėjų naktis
Tyrėjų naktis

– Ar virtuali realybė yra kaip nors panaudojama Lietuvos versle? Galbūt žinote konkrečių sėkmės pavyzdžių?

– Virtuali realybė vartotojų pasaulyje yra gana naujas reiškinys. Nors pati virtuali realybė pradėta naudoti 1970-aisiais skrydžio simuliatoriuose, dabartinio tipo virtualios realybės įrenginiai vartotojams atsirado tik maždaug prieš pusę metų.

Taigi ir Lietuvos bei pasaulio rinkose jos pritaikymas yra pačioje ankstyviausioje stadijoje. Tačiau, nepaisant to, Lietuvoje jau turime pavyzdžių, kuriais galime pasigirti, jog esame tarp pirmųjų pasaulyje, panaudojusių virtualiąją realybę.

Kaip pavyzdį galiu paminėti mūsų sukurtą medicininę aplikaciją „Epley VR“. Ji, kartu su „Gear VR“ akiniais padeda spręsti pasikartojančio neurologinio galvos svaigimo problemą. Šiuo metu kartu su VU Santariškių klinikomis bei Londono „Imperial College“ atliekame klinikinius šios srities tyrimus.

Taip pat galiu paminėti menų sritį, kurioje esame perkėlę M.K.Čiurlionio darbus į virtualiosios realybės plotmę. Beje, netrukus ji bus pristatyta Indijoje.

Įdomu tai, kad Lietuvoje vieni aktyviausių virtualiosios realybės srityje yra muziejai. Štai, pavyzdžiui, Valdovų rūmai siūlo virtualiosios realybės turą po senovės Vilnių.

Išties turime puikias sąlygas plėtoti virtualiosios realybės projektus. Didelis privalumas – Lietuvoje įsikūręs antrojo pagal dydį pasaulyje „Unity 3D“ variklio kūrėjų biuras, kurio darbuotojai mielai bendradarbiauja su VR kūrėjais. „Unity 3D“ variklis šiuo metu naudojamas 95 proc. visų VR aplikacijų.

– Jūsų nuomone, kaip virtualioji realybė gali pakeisti paprastų žmonių gyvenimus?

– Na, visų pirma VR žaidimai privers žmones pajudėti ir e-sportą perkels į visiškai naują lygmenį. Į VR perkelti mokymai darbo mokymus pavers daug įdomesniais, padės geriau įsiminti jų turinį.

VR pravers ir įsirenginėjantiems butus ar namus, nes galėsime pasižvalgyti po jų vidų dar prieš pradėdami darbus.

Medicinos srityje VR ženkliai turėtų padėti reabilitacijos bei skausmo mažinimo srityje. VR muziejai padės mums nusikelti į praeitį ir patiems pajausti ją taip, kaip negalėjome iki šiol. O taip pat filmai, koncertai, dokumentika ir kitos sritys.

– Kokią prognozuoji VR ateitį po, pavyzdžiui, 10 metų?

– Po 10 metų VR akiniai niekam nebebus naujiena, tuo metu jau turėsime ganėtinai plačiai besivystančią papildytą realybę (augmented reality – angl.), kurios galimybės bus daug plačiau pritaikomos negu VR.

VR liks svarbia simuliacijų, žaidimų ir mokymų sistemos dalimi, bet pradės užleisti masinę rinką papildytos realybės technologijoms. Jų taikymas dabar labai ribotas dėl ribotų kompiuterių resursų ir netobulos vaizdo atpažinimo programinės įrangos. Laikui bėgant ir šiems faktoriams pasikeitus, tiek VR tiek papildytos realybės sritys atrodys žymiai geriau, technologijos bus naudojamos platesnės visuomenės dalies.

Su VR tiesiogiai susipažinti bus galima jau rugsėjo 30 d., vakarinio „Tyrėjų nakties” renginio metu, Vilniaus Energetikos ir technikos muziejuje. Renginio organizatoriai dalyvius kvies įsijausti į bakteriofago kelionę žmogaus organizmu.

Daugiau informacijos rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs