Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vokietijos neonacius įžūliai apmovė su „Trojos“ marškinėliais

Apie 250 neonacistinio roko festivalio „Rokas už Vokietiją“ (Rock für Deutschland), kurį rugpjūčio 6 d. Geroje surengė ultradešinioji nacionaldemokratų partija, dalyvių dovanų gavo juodus marškinėlius su atitinkama simbolika. Ne vienas galbūt ir apsidžiaugė tokia dovana, tačiau viskas pasikeitė po pirmojo skalbimo.
Marškinėliai prieš ir po išskalbimo
Marškinėliai prieš ir po išskalbimo / „Exit-Deutschland“ nuotr.

Kaip praneša „Spiegel“, ant juodųjų marškinėlių buvo pavaizduota kaukolė ir puikavosi užrašas „Roko maištininkai. Nacionalizmas ir laisvė“. Tačiau išskalbus marškinėlius šis užrašas dingo, o vietoje jo atsirado kitas: „Tai, ką sugebėjo tavo marškinėliai, gali ir tu. Mes padėsime tau atsikratyti dešiniojo ekstremizmo.“

Exit-Deutschland nuotr./Marakinėliai dalijami festivalio dalyviams.
„Exit-Deutschland“ nuotr./Marškinėliai dalijami festivalio dalyviams.

Vadinamuosius „Trojos“ marškinėlius pagamino Vokietijos antinacistinė organizacija „Exit-Deutschland“, padedanti jaunuoliams nutraukti ryšius su neonacių judėjimu.

Ant išskalbtų marškinėlių taip pat atsirado „Exit-Deutschland“ interneto svetainės adresas.

Pranešama, kad marškinėlius roko festivalio organizatoriams pavyko perduoti per tarpininką. Festivalio dalyviams jie buvo dalijami nemokamai. Visą akciją finansavo rinkodaros specialistas iš Hamburgo, kurio pavardė neskelbiama.

Įvykis, kaip pažymi „Spiegel“, sukėlė audringą diskusiją ultradešiniųjų pažiūrų interneto svetainėse ir forumuose, o „Exit-Deutschland“ atstovai tvirtina pasiekę savo tikslą. „Nors nei vienas iš neonacių rytoj neatsisakys antisemitinių pažiūrų ir neapykantos užsieniečiams, tačiau mūsų vardą jie įsimins. O jeigu kada nors kurie nors iš jų nuspręs palikti judėjimą, tai prisimins ir mus“ – pareiškė „Exit-Deutschland“ įkūrėjas Berndas Wagneris.

Exit-Deutschland nuotr./Iaskalbus marakinėlius neonacių laukė siurprizas.
„Exit-Deutschland“ nuotr./Išskalbus marškinėlius neonacių laukė siurprizas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos