Kaip praneša „Spiegel“, ant juodųjų marškinėlių buvo pavaizduota kaukolė ir puikavosi užrašas „Roko maištininkai. Nacionalizmas ir laisvė“. Tačiau išskalbus marškinėlius šis užrašas dingo, o vietoje jo atsirado kitas: „Tai, ką sugebėjo tavo marškinėliai, gali ir tu. Mes padėsime tau atsikratyti dešiniojo ekstremizmo.“
„Exit-Deutschland“ nuotr./Marškinėliai dalijami festivalio dalyviams. |
Vadinamuosius „Trojos“ marškinėlius pagamino Vokietijos antinacistinė organizacija „Exit-Deutschland“, padedanti jaunuoliams nutraukti ryšius su neonacių judėjimu.
Ant išskalbtų marškinėlių taip pat atsirado „Exit-Deutschland“ interneto svetainės adresas.
Pranešama, kad marškinėlius roko festivalio organizatoriams pavyko perduoti per tarpininką. Festivalio dalyviams jie buvo dalijami nemokamai. Visą akciją finansavo rinkodaros specialistas iš Hamburgo, kurio pavardė neskelbiama.
Įvykis, kaip pažymi „Spiegel“, sukėlė audringą diskusiją ultradešiniųjų pažiūrų interneto svetainėse ir forumuose, o „Exit-Deutschland“ atstovai tvirtina pasiekę savo tikslą. „Nors nei vienas iš neonacių rytoj neatsisakys antisemitinių pažiūrų ir neapykantos užsieniečiams, tačiau mūsų vardą jie įsimins. O jeigu kada nors kurie nors iš jų nuspręs palikti judėjimą, tai prisimins ir mus“ – pareiškė „Exit-Deutschland“ įkūrėjas Berndas Wagneris.
„Exit-Deutschland“ nuotr./Išskalbus marškinėlius neonacių laukė siurprizas. |