„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2017 04 21

Važiuojate į darbą dviračiu? Patarimai, kaip tai daryti saugiai

Ryte šalies didmiesčiuose vis dažniau galime pastebėti dviračiu į darbą skubančius miestiečius. Deja, skaičiai nedžiugina: pernai metais šalies keliuose žuvo 17 dviratininkų, dar 230 žmonių buvo sužalota. Bene kas antra nelaimė kilo dėl dviratininko kaltės, rodo Lietuvos kelių policijos tarnybos statistika. Dalinamės keliais patarimais, kurie padės saugiai pasiekti darbovietę.
Neries pakrantės kol kas užpiltos vandeniu
Dviratininkai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Dviračių trasos

Kaip bebūtų gaila, tačiau ne visiems vilniečiams vienodai pasisekė. Kai kurių mikrorajonų gyventojai turi privilegiją iki centro važiuoti saugiausiu būdų – dviračių takais. Iš Žirmūnų miesto centrą galima pasiekti važiuojant Neries krantine arba Ulonų bei Rinktinės gatvėmis.

Jei gyvenate Šeškinėje, tuomet rinkitės nuo Sofijos Kovalevskajos mokyklos prasidedantį asfaltuotą keliuką žemyn, kuris veda pro žalią plotą link Karoliniškių kraštovaizdžio draustinio.

Iš Saulėtekio ir Antakalnio centrą galima pasiekti keliais būdais – tai visų pirma važiuojant Antakalnio gatve. Alternatyva šiam maršrutui – nuo Saulėtekio alėjos pro Pragiedrulių gatvę link Žolyno gatvės, nuo jos – dar žemyn link Šilo gatvės. Pro Antakalnio kapines pasieksite L. Sapiegos gatvę, o tada, priklausomai nuo poreikio, galėsite minti arba pro Šv. Petro ir Povilo bažnyčią M. K. Paco gatve link Senamiesčio, arba Saulės gatve link Vilkpėdės.

Jei vykstate iš Lazdynų ar Karoliniškių, tuomet važiuokite Karoliniškių draustiniu, iš kurio atsidursite T.Nabuto gatvėje. Čia susiliesite su dviratininkų srautu, kurie atskubėjo iš Pilaitės prospekto.

Važiavimas

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Dviratininkai Vilniuje
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Dviratininkai Vilniuje

Jei jums ne taip pasisekė ir jūs gyvenate mažiau dviračiams palankiame rajone, tuomet vertėtų atsiminti, kaip važiuoti gatvėmis ir šaligatviais.

Dviračiu galima važiuoti tik dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra – kelkraščiu pagal eismo kryptį. Kai nėra nei dviračių tako, nei juostos, nei kelkraščio, leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau dešiniojo krašto. Dviratis negali užimti visos eismo juostos, kaip ir du dviratininkai negali keliu važiuoti vienas greta kito – jie turi važiuoti vienas kitam iš paskos. Jeigu horizontaliuoju ženklinimu ar dviračio simboliu yra pažymėta dviračių eismui skirta dalis, dviratininkai privalo važiuoti tik ja ir kuo arčiau jos dešiniojo krašto.

Išimtis – kai reikia važiuoti tiesiai ir to negalima daryti iš pirmos eismo juostos. Taip pat kai reikia apsisukti ar sukti į kairę, dviratininkas turi rinktis tam tinkamą eismo juostą.

Dviračių vairuotojams draudžiama važiuoti važiuojamąja dalimi, jeigu šalia įrengti dviračių takai. Taip pat draudžiama važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais. Per pėsčiųjų perėjas dviratininkai privalo dviratį persivesti, o ne juo važiuoti.

Važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems. Važiuodamas šaligatviu dviratininkas turėtų būti ypač atsargus, nes į dviračio tako zoną bet kuriuo metu gali įbėgti vaikas ar suaugęs žmogus. Pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas jo judėjimo greičiui (3–7 km/val.). Jei pastebite pėsčiuosius, einančius dviračių taku, perspėkite juos – tai ne tik draudžiama, bet ir pavojinga.

Apsaugos priemonės

Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Šalmas
Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Šalmas

Dviratininkui būtina pasirūpinti tiek asmeniniu saugumu, tiek techniškai tvarkingu dviračiu. Ant dviračio turi būti tvarkingas garsinis signalas, kuriuo dviratininkas perspėtų kitus eismo dalyvius. Taip pat dviračio gale turi būti raudonas atšvaitas arba raudonos šviesos žibintas, iš abiejų šonų – oranžiniai atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Jei dviračio priekyje dega baltos, o gale – raudonos šviesos žibintas, tuomet nereikia šviečiančios liemenės. Jeigu tokių žibintų nėra arba jie neveikia, dviratininkas privalo bet kuriuo paros metu vilkėti šviesą atspindinčią ryškiaspalvę liemenę.

Dviračio vairuotojui ar keleiviui, kuriame nėra 18 metų, dėvėti užsegtą šalmą kelyje būtina. Vyresniam dviratininkui šalmas yra rekomenduojamas. Policijos pareigūnai laikas nuo laiko rengia patikrinimus, ar dviratininkai dėvi šalmą – jei važiuojama be jo, bauda numatyta nuo 20 iki 40 eurų.

VIDEO: Svarbiausios eismo taisyklės dviračių vairuotojams

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs