2017 05 02

Vilniaus dviratininkai įvardijo opiausias problemas: ramia širdimi vaikų vienų į mokyklą išleisti negalime

Dviračių infrastruktūra ir jos plėtra svarbi visiems, net ir tiems gyventojams, kurie dviračio pedalų minti kol kas nesiryžta. Iki šiol vilniečiai, jau važinėjantys dviračiu ar planuojantys vis dažniau tą daryti, susiduria su daugybe sunkumų.
„Velomaratono“ akimirka
Vaikas su paspirtuku / Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr.

Įžvelgia nemažai sunkumų

Dviratėms transporto priemonėms neabejingi vilniečiai papasakojo, su

kokiomis problemomis susiduria ir kokių sprendimo būdų tikisi. Dviejų vaikų mama Milda sako, kad norėtų dviračiais su visa šeima važinėti dažniau. Šią transporto priemonę pamėgti skatina ir vaikus, tačiau ir šie susiduria su kliūtimis.

„Visuomet skatiname savo vaikus važinėti, tačiau jų vienų į mokyklą numinti dviračiu ramia širdimi išleisti negalime. Pernelyg rizikinga, pernelyg pavojinga. Gal ir būtų galima leisti jiems važiuoti šaligatviais, bet kol kas tai labiau mūsų šeimos ateities vizija. Vilniuje nėra pakankamai dviračių takų, jų tikrai labai trūksta“, – pasakoja pašnekovė.

Pasak jos, trūksta ne tik takų. Kaip pastebi Milda, trūksta ir vairuotojų suvokimo, kad dviratininkas – lygiavertis eismo dalyvis, kuris taip pat gali važiuoti gatve. „Pati esu keletą kartų važiavusi gatvėmis, tai pasibaisėjau – signalizuoja, įvairius gestus rodo. Pačiame Gedimino prospekte, važiuojant dviračių taku, prieš mane buvo sustojęs automobilis ir vairuotojas, atidaręs dureles, išleidinėjo keleivę tiesiog ant dviračių tako. Tokie ženklai rodo, kad mums reikia ne tik naujos infrastruktūros, bet ir naujo požiūrio. Tam prireiks laiko, bet su vyru esame nusiteikę optimistiškai ir kantriai laukiame, kada išauš ta diena“, – patirtimi pasidalino vilnietė Milda.

Jai tik iš dalies pritarti linkęs sostinės gyventojas Linas. Jo įsitikinimu, problemų visuomet bus, o svarbiausia – mokėti rasti būdų, kaip jas apeiti, kaip išnaudoti esamą infrastruktūrą savo poreikiams.

„Manau, kad visuomet kažko trūks ir niekada nebus taip, kad viskas bus idealu. Sutinku, kad galbūt ir reikia naujų dviračių takų, nes kai pažiūri į Kopenhagą, Amsterdamą, Londoną... Tiesiog gražu žiūrėti, ką jie yra sukūrę dviratininkams. Nereikia nukabinti nosies, galime ir Vilniuje važinėti dviračiais, tik ne taip patogiai, kaip kiti europiečiai. Svarbiausia yra išsirinkti tinkamiausią maršrutą. Dalį kelio galima nuvažiuoti gatvėmis, dalį – šaligatviais, dalį – dviračių takais. Daug problemų neįžiūriu ir man atrodo, kad svarbiau yra keisti visuomenės požiūrį į dviratininkus. Stokojame pagarbos vieni kitiems. Kol nepradėsime į šalia esantį žvelgti pagarbiau, daug problemų neišsispręs“, – įsitikinęs pašnekovas.

Planai dviratininkų gerovei milžiniški

Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr./Dviračių takai
Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr./Dviračių takai

Problemų dviratininkams turėtų ženkliai sumažėti, kai Vilniuje bus baigti naujų dviračių takų įrengimo darbai ir sutvarkyta kita infrastruktūra. Prognozuojama, kad jau 2020-aisiais miestiečiai ir sostinės svečiai galės naudotis nenutrūkstamu dviračių takų tinklu, sujungsiančiu centrą su miegamaisiais rajonais.

Kaip tikino „Susisiekimo paslaugos“ Bendrųjų reikalų departamento Projektų valdymo skyriaus plėtros projektų vadovas Antonas Nikitinas, planų gerinti sąlygas dviratininkams mieste yra daug. Pavyzdžiui, 2018-ais turėtų būti pradėtas ir Neries krantinių atnaujinimas: čia abipus upės krantų atsiras nauji dviračių ir pėsčiųjų takai, darbai vyks ir T. Narbuto gatvėje, planuojama, kad takas bus pradėtas tiesti ir Ukmergės gatvėje.

„Per 2018-2019 metus bus siekiama įrengti pagrindines jungtis tarp esamų dviračių takų visame mieste – daugiausia aplink miesto centrinę dalį (Šnipiškes, Žirmūnus, Naujamiestį, Stoties rajoną), taip pat ir kitose miesto vietose – vadinamuose miegamuosiuose rajonuose. Tikslas – kad 2020 metais Vilniuje būtų nenutrūkstamas dviračių takų tinklas, o 90 proc. miesto gyventojų gyventų ne toliau nei 1 km atstumu nuo dviračių tako“, – kalbėjo A.Nikitinas.

Nemažai dviračių takų tiesimo darbų numatyta ir šiems metams – planuojama atnaujinti apie 12 km dviračių takų: palei Laisvės pr., Saulėtekio alėjoje, taip pat palei Neries krantinę Žvėryno pusėje, Oslo gatvėje, kai kurios atkarpos kitose miesto vietose. Dalis darbų prasidės jau po keleto savaičių, kita dalis – vasarą. Šiems metams taip pat suplanuota apie 250 probleminių vietų tvarkymas esamoje infrastruktūroje – bortelių nuleidimas ir pan.

Pasiteiravus, ar be dviračių takų atsiras dar kokių nors infrastruktūros dviratininkams patobulinimų, A.Nikitinas atskleidė, kad šiemet taip pat siekiama pagerinti ir sąlygas dviračių laikymui: naujų dviračių stovų atsiras Vilniaus centrinėje dalyje, taip pat dviračių stovus ketinama įrengti prie visų miesto mokyklų – šiuo metu jų trūksta beveik prie trečdalio mokymosi įstaigų.

Dar vienas naujas ir dviratininkams svarbus 6,5 kilometrų ilgio dviračių takų maršrutas drieksis lygiagrečiai Linkmenų gatve Konstitucijos prospekto link, kirtęs prospektą takas susijungs su Upės gatvės dviračių taku. Dar viena atkarpa bus tiesiama į Ozo gatvės pusę, kur įsilies į jau eksploatuojamą dviračių taką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis