Smagu Palangoje išvysti greitus „Spyker“, „Porsche“ ir „Ferrari“ automobilius, bet 1000 km nebūtų 1000 km, jei ne keli balti mėlynomis juostomis marginti „Ford“ bolidai. Viena yra šiuos automobilius matyti skriejančius trasoje, visai kita – apie juos kalbėti su jų šeimininkais.
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./Drew Hollandas |
Praėjusiais metais jie su mechanikais palapines trasoje įsirengė patys pirmieji. Šiais metais - vieni pirmųjų. Netruko aplink juos išsirikiuoti ir dešimtys smalsuolių (gerai, kad vienas iš jų - mūsų fotografas). Kiekvienam jų, kaip tikri džentelmenai, Dave‘as, Drew ir Mickas Hollandai su didžiausiu malonumu pasakojo apie kiekvieną savo automobilį.
Tiesą sakant, nė vienas pokalbis su Hollandais neapsieina be tonos juoko. Pašalinis poveikis – tik skaudantis žandikaulis. Rodos, kalbame apie labai rimtus dalykus – lenktynes, saugumą, tačiau be šypsenų neapsieiname. Britiškas humoras čia – aukštumoje. Kaip ir šiame trumpame pokalbyje su Drew.
Kaip atsitiko, kad britų šeimyna tradiciškai kiekvieną liepą susirenka „Omnitel 1000 km“ lenktynėse?
Kaltas klaipėdietis Edmundas Dargis. Sutikome jį po vienų lenktynių Europoje. Pakalbėjome apie šį bei tą, apsikeitėme kontaktais. Po kiek laiko jis atsiuntė man 1000 km lenktynių vaizdo siužeto nuorodą. Su šeima pažiūrėjome ir tarėme: o taip, mes norime ten dalyvauti!
Tais laikais, kaip ir dabar, Didžiojoje Britanijoje automobilių sportas buvo kitame lygyje. Sakyčiau, britai buvo ir yra antisportiški, todėl išvydus tikras, nuoširdžias ir labai vyriškas lenktynes, nusprendėme jose išbandyti laimę.
Kada buvo jūsų pirmosios lenktynės Palangoje?
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./Hollandų „firminis“ „Ford Escort“ |
Galvas lenktynėmis pramušę esame labai seniai, o į Palangą pirmą kartą atvykome 2008-aisiais. Nors lenktyniavome visokiausiais automobiliais – nuo ralio iki Le Mano prototipų – tinkamo automobilio neturėjome. Suradome „Ford“ motosporto gamykloje paruoštą „Escort RS500“ ir jį įsigijome. Iš Suomijos. Deja, atsarginių detalių daug neturėjome ir lenktynėse sugedus diferencialui, iš jų pasitraukėme...
Kaip prasidėjo jūsų meilė „Ford“ automobiliams?
Tikram britui ralio gerbėjui neįmanoma nemylėti „Ford“. Lenktyniaudami išbandėme, turbūt, visus šio gamintojo lenktyninius automobilius. Dar 1998-aisiais Dave‘as yra vairavęs gamykloje paruoštą „Ford Escort WRC“ ralio automobilį. Taip viskas ir prasidėjo. Tęsiasi iki šiol. Manau, tęsis dar ilgai.
Kaip tokius, sakykime, senus automobilius paverčiate saugiais?
Mūsų pagrindinis lenktyninis automobilis – antros kartos „Ford Escort“ – buvo ruoštas pagal visus FIA ilgų nuotolių lenktynių reikalavimus. Jame sumontuotas tvirtas ir pakankamai modernus saugos rėmas, homologuotos sėdynės, saugos diržai, gesintuvai ir t. t. Jis tikrai saugus.
Visi kiti mūsų automobiliai taip pat paruošti ypač kruopščiai. Negalime savęs, kitų lenktynininkų ar žiūrovų statyti į pavojų.
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./Techninė „Omnitel 1000 km lenktynių“ komisija |
Be to, esame dideli HANS sistemų gerbėjai (kaklo ir sprando apsauga, – red. past.). 2011-ųjų pabaigoje Mickas turėjo didelę avariją ir jei ne šis saugumą užtikrinantis elementas, jis mažų mažiausiai būtų smarkiai susižeidęs. Dėl HANS jis jau kitą dieną galėjo sėsti prie lenktyninio automobilio vairo. Tokia pažanga lenktynių saugume mums labai patinka.
Kokius jūsų komandos automobilius išvysime šių metų „Omnitel 1000 km“ lenktynėse?
Visų pirma, tai pagrindinėms lenktynėms skirtas „Ford Escort RS500“. Jį varo 2,3 litro „Ford“ motoras, kurio galia per sekvencinę pavarų dėžę keliauja į galinius ratus. Tai patikimas ir greitas automobilis.
Na, o istorinių automobilių lenktynėms ruošiame iš kito Atlanto vandenyno kranto atgabentą „Ford Winston“ prototipą su 5,8 litro V8 varikliu. Jį, tiesa, ne visame grožyje, galėjote matyti ir praėjusiais metais. Be abejo, atsigabensime ir visų mėgiamą „Ford Siera Cossworth“!
O kas juos vairuos, kas juos prižiūrės garažuose?
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./Hollandų mechanikai – internacionalinė komanda |
Pastaraisiais metais mes lenktyniavome kaip šeimyninė komanda. Tai aš, Drew ir Mickas Hollandai. Tuos pačius „bičus“ išvysite ir šiais metais.
Na, o mūsų garažuose darbuosis tikras internacionalinis ansamblis. Per metus suformavome tikrai smagią komandą, kurios nariai yra britai, suomiai, latviai ir lietuviai. Mes stengiamės, kad komandoje atmosfera būtų kuo geresnė – juk lenktyniaujame savo malonumui. Šį malonumą turi jausti ne tik trys pilotai, bet ir visas garažas.
Pabaigai – kuo ypatingos „Omnitel 1000 km“ lenktynės Palangoje?
Mes išbandėme daug lenktynių trasų visoje Europoje. Paskutinės buvo istorinių automobilių ilgų nuotolių lenktynės legendinėje „Spa“ trasoje. Bet 1000 km lenktynės Palangoje visada reiškia gerą nuotaiką. Čia palenktyniauti susirenka geri žmonės. Net dalyvių paradas Palangos mieste dvelkia gera nuotaika. Sakyčiau, tai „mini-Le Mans“ nuotaika!