„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„LNK – Fun2Go žvaigždžių lenktynės“ – gerą nuotaiką spinduliuojanti atrakcija

Lygiai mėnuo beliko iki liepos viduryje Palangoje prasidėsiančių tradicinių „Omnitel 1000 km. lenktynių“, kurias šiemet jau vienuoliktąjį kartą paeiliui rengia „Promo Sportas“.
Treniruotės akimirka
Treniruotės akimirka / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Iš renginį kasmet lydinčios gausios ir itin margos atrakcijų puokštės daugumą žavi tradicinėmis tapusios TV ir pramogų pasaulio žvaigždžių lenktynės, kurių dalyviai varžosi klasikinėje ketvirčio mylios (401 metro) distancijoje. Joje lenktyniauja būtent tais metais ryškiausiai scenoje ar mažajame ekrane spindėjusios TV ir pramogų pasaulio žvaigždės.

Šiemet į maratoninių varžybų Palangoje programą įtrauktose „LNK – Fun2Go žvaigždžių lenktynėse” mielai sutiko dalyvauti ryškiausi TV ir pramogų pasaulio veidai bei politikai - Živilė Vaškytė, Marius Jampolskis, Andrius Šedžius, Violeta ir Vilius Tarasovai, Giedrius Leškevičius, Rolandas Vilkončius, Natalija ir Deividas Zvonkai, Jolanta Paulauskienė ir Vaidotas Valiukevičius-Milanno.

„Šios lenktynės trunka, regis, tik akimirką, tačiau atmintyje jos išlieka labai ilgai“, - vėlyvą ketvirtadienio rytą įvykusioje „LNK – Fun2Go žvaigždžių lenktynių” spaudos konferencijoje prisipažino N. Zvonkė – viena iš nedaugelio, kuriai yra tekę išbandyti jėgas tokiose lenktynėse.

Pasak Natalijos, jų žavesys tolydžio tik didėja, o prizinę vietą atlikėjai ilgam primins šiose lenktynėse iškovota taurė, besipuikuojanti tarp garbingiausių muzikinių trofėjų.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Treniruotės akimirka
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Treniruotės akimirka

Išgirdęs tarp eilučių užslėptą tokį žmonos ryžtą pagerinti šių lenktynių rezultatą D. Zvonkus viešai pasižadėjo konkurentams pažerti keblumų sukeliančių siurprizų trasoje, kad tik Natalijai būtų laisvesnis kelias nugalėtojų pakylos link.

Žvelgdami į šią linksmai ir draugiškai nusiteikusią porą niekas negalėjo patikėti pažirusiais pranešimais apie jų skyrybas.

Didžiausią, net ketverių ne žvaigždžių drag, o tikrų „Omnitel 1000 km. lenktynių“ patirtį turintis Seimo narys A. Šedžius spaudos konferencijoje irgi nedrįso teigti laimėsiąs šias nepalyginamai trumpesnes batalijas. Jo nuomone, tokiose lenktynėse turi būti maksimaliai susikaupęs, nes nėra progos ištaisyti tegu ir menkiausią padarytą klaidą.

J. Paulauskienei ir Milanno „LNK – Fun2Go žvaigždžių lenktynės” – tai puikiai praleistas laikas bendraminčių ir azartiškų žiūrovų apsuptyje, o rezultatas, pasak jų, netoks jau svarbus. Nors, kaip teigė J. Paulauskienė, žvaigždžių drag lenktynėms besiruošianti jau antrąjį kartą, - paskutinei visgi nesinorėtų likti.

Kaip ir visiems, azartas bei noras pirmam kirsti finišo liniją nesvetimas ir žvaigždėms.  Tačiau dauguma jų tvirtina nesilygiuojantys į profesionalus, „Omnitel 1000 km. lenktynių“ dalyvius.

„Esu giliai įsitikinusi ir palaikau nuomonę, kad lenktyniauti galima tik specialiai įrengtose ir kompetetingų specialistų prižiūrimose trasose bei lenktynėse“, - teigia beveik dešimties metų vairuotojos stažą turinti LNK vakaro šou „Auksinė blykstė“ vedėja Živilė Vaškytė.

Ji jau trejus metus vairuoja „Nissan Note“ automobilį, o ir iki tol pėsčia nevaikščiojo. Tačiau Živilė kol kas nepatyrė nei avarijų, nei ją už eismo taisyklių pažeidimus baudė policija. Ir ne dėl to, kad jos veidas nesunkiai atpažįstamas bet kuriam pareigūnui.

Tai irgi anaiptol nereiškia, kad Živilė nemėgsta ar bijo greičio, o automobilių sportas jai yra atgrasus. Veikiau priešingai, TV žvaigždei yra tekę dalyvauti keliuose šeimyniniuose raliuose, slalomo varžybose bei daugiausia adrenalino jai teikiančiuose žurnalistų raliuose.

„Dalyvavau prieš pusantros savaitės finišavusiame tarptautiniame žurnalistų ralyje „Lietuva 2010“, kur man padėjo šturmano kėdėje sėdėjęs vienas talentingiausių šalies automobilių ralio meistrų Vytautas Švedas, - sako Ž. Vaškytė. – Lenktynių trasoje su Vytautu

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Treniruotės akimirka
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Treniruotės akimirka

praleistos dvi dienos mane išmokė daugiau, nei metai ramaus važinėjimosi miestų gatvėmis ar užmiesčio keliais. Kaip pasirinkti trajektorijas, saugų greitį važiuojant vienokia ar kitokia kelio danga, pagaliau, kaip taisyklingai valdyti automobilį – tai neįkainojamos pamokos, kurių nemoko vairavimo mokyklos, tačiau kurios būtinos vairuojantiems. Todėl drąsiai agituoju visus, norinčius lenktyniauti, prieš tai pasimokyti specialiose mokyklose ir atminti, kad lenktyniauti galima tik tam skirtose trasose, kurių nevalia painioti su miestų gatvėmis ar užmiesčių keliais“.

Živilės kolegą, LNK laidos „Abipus sienos" vedėją Giedrių Leškevičių ir vasarą, ir žiemą neretai gali sutikti kartodrome, kur jis ne tik varžosi, bet ir semiasi sportinio vairavimo įgūdžių.

„Mėgstu tikru automobilių sporto pradžiamoksliu vadinamus kartus, - teigia Giedrius, mielai žiūrintis ralio, „Formulės 1“, kitų automobilių sporto šakų varžybas. - Nors automobilių sportas uždega, tačiau išvairavęs savo automobilį į gatvę ar užmiesčio kelius stengiuosi likti ramus, nepiktybiškas nei sau, nei kitiems eismo dalyviams.“

Ramų G. Leškevičiaus būdą liudija tik viena vienintelė per visą jo vairavimo dešimtmetį bauda, kurią eismo priežiūros pareigūnai jam išrašė ne už kelių eismo taisyklių pažeidimą, o už ne vietoje pastatytą automobilį.

„Žvaigždžių duetuose“ kartu su Irūna Puzaraite šiemet itin ryškiai sužibėjęs Marius Jampolskis kasdien sėdasi prie „Peugeot 306“ vairo ir turi 10 metų vairuotojo stažą.

„Pėstieji – svarbiau negu mašinos. Jie irgi skuba, tačiau negali taip greitai pasiekti tikslą, kaip ratuoti. Todėl jaučiu jiems pagarbą ir mandagiai praleidžiu. Nesu didelis nei greičio, nei juo labiau pasivažinėjimų su vėjeliu fanas. Todėl mano santykiai su kelių policija itin draugiški“, - teigia scenos meistras, raginantis kelyje vienas kitam jausti didesnę pagarbą, o lenktyniauti – tik specialiai tam skirtose, saugiose trasose.

„LNK – Fun2Go žvaigždžių lenktynių” dalyviai varžysis vairuodami vienodus, vienodo galingumo, „apautus“ vienodomis padangomis naujus šeštosios kartos „Volkswagen Golf” automobilius, kurių ratus suka taupūs, tačiau elastingi vos 1,4 litro darbo tūrio TSI varikliai.

Būtent su šiuo jėgos agregatu „Volkswagen“ gamintojai pirmieji paneigė taisyklę, kad didelis variklis gali būti keičiamas tik didesniu. Dabar 1,4 litro tūrio turbok

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Treniruotės akimirka
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Treniruotės akimirka

ompresorinis variklis TSI, išvystantis 122 AG pajėgumą, gali lygintis su gerokai didesnio tūrio agregatais.

Su tokiu varikliu 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę turintis ir 200 Nm sukimo momentą išvystantis „VW Golf“ 100 km./val. greitį pasiekia per 9,5 sek. Nuo 80 iki 120 km/val. greitį toks automobilis, važiuodamas šeštąja pavara, išvysto per 12 sek., o vidutinės kuro sąnaudos – tik 6,2 litro. Šie „Volkswagen Golf“ draugiški aplinkai, 100 km. išmetantys tik 144 gramus CO2 dujų.

Spaudos konferencijoje buvo pristatytos ir šiemet pirmą kartą rengiamos dar vienos 1000 km. lenktynės, prasidėsiančios liepos 16-osios vakarą po istorinių sportinių automobilių lenktynių, o finišuosiančios prieš pagrindinių – „Omnitel 1000 km. lenktynių“ - startą šeštadienį.

„Tai bus unikalios ištvermės ir taupumo varžybos, kuriose varžysis tik du identiški, su į akį nekrintančiais skirtumais naujausi „Volkswagen Tiguan“ automobiliai, - sakė šios markės automobilių importuotojo Baltijos šalims „Auto Group Baltic SE” marketingo ir viešųjų ryšių vadovė Anda Budlevska. – Tai nereiškia, kad abu automobiliai tik riedės, o juos vairuojantys labiau galvos apie degalų taupymą ir mažesnį aplinkos teršimą. Varžybiškumo elementas - labai svarbus, tačiau mums rūpi praktiškai įsitikinti ir įtikinti žiūrovus, ką automobilių sportui duoda naujausios technologijos ir kokią įtaką jos turi labiau saugant mus supančią aplinką, t.y. – išmetant kuo mažiau teršalų“.

Unikaliose lenktynėse trasa naktį skries du naujausi „Volkswagen Tiguan“ automobiliai, kurių ratus suks po 140 AG pajėgumą išvystantys 2,0 litro darbinio tūrio TDI varikliai. Vienas jų bus su plačiai pagarsėjusiomis „BlueMotion“ technologijomis, už kurias „Volkswagen“ gamintojai šiemet Niujorko (JAV) automobilių parodoje pelnė Pasaulio žaliojo automobilio apdovanojimą.

„BlueMotion“ - vienas iš sėkmingiausių prekinių ženklų pasaulyje, liudijantis ypatingą „Volkswagen“ kompetenciją efektyvumu ir ekonomiškumu garsėjančių variklių gamyboje.

„Bus labai įdomu palyginti ne tik įprastinio dyzelinio bei aprūpinto naujausiomis „BlueMotion“ technologijomis variklių kuro sąnaudas, bet ir jų įtaką greičiui, o ypač - spurtui, kas automobilių sporte labai svarbu, - spaudos konferencijoje kalbėjo jungtinei lenktynininkų komandai, kuri pakaitomis vairuos šiuos „Volkswagen Tiguan“, vadovausiantis žinomas maratoninių kelionių mėgėjas Vitoldas Milius. – Neabejoju, kad ir vieno, ir kito jėgos agregatų varomų automobilių kuro sąnaudos bus kiek didesnės, nei jas deklaruoja gamintojai, nes mūsų tikslas - ne vien tik degalų taupymas, bet ir greičiau įveikta 1000 km. distancija“.

Į šios komandos, vairuosiančios abu „Volkswagen Tiguan“, sudėtį be pačio V. Miliaus įtraukti „Omnitel 1000 km. lenktynių“ patirties jau turintys sportininkai Rokas Knyva, Augustė Miliūtė, žinomas operos dainininkas Kęstutis Alčiauskis ir kartingo meistras Almantas Sadauskas, kurie keisis rotacijos principu ir visi turės galimybę išbandyti abu  „Volkswagen Tiguan“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs