Po metų pertraukos itin glaustą „Omnitel 1000 km. lenktynių“ tvarkaraštį šiemet vėl praturtins greičio mėgėjų garbinamos atviro šalies automobilių „drag“ lenktynių čempionato trečiojo etapo varžybos. Renginio kalendoriuje organizatoriai vietos joms surado ketvirtadienį, liepos 15d., atiduodami trasą net penkioms valandoms – nuo 19 iki 24 val.
Kodėl šias lenktynes taip pamėgo žiūrovai ir kodėl jos taip sparčiai populiarėja? Priežasčių tam - ne viena, tačiau ko gero ne paskutinis vaidmuo tenka neįprastai greitai tobulėjančiai „dragerių“ technikai, stebėtinai sparčiai didėjantiems greičiams ir faktoriui, kad šios lenktynės prieinamos visiems jomis besidomintiems ir matomos kaip ant delno.
Lietuvos „drag“ lenktynių čempionato dalyviai varžosi klasikinėje vieno ketvirčio mylios (402,366 metro) asfalto danga besidriekiančioje distancijoje (ilgos atkarpos tiesiojoje, kurios nemenka dalis tenka stabdymo zonai).
„Taip bus ir Palangoje, tačiau šių varžybų efekto laukiama kur kas stipresnio, nes finaliniai važiavimai vyks naktį, dangų skrodžiant fejerverkams, cypiant stabdžiams, o iš automobilių išmetimo vamzdžių pilantis ugnies pliūpsniams,“- teigia varžybų vadovas Gražvydas Smetonis.
Prieš dvejus metus šias varžybas Palangoje laimėjęs „Volkswagen” centro automechanikas Ježis Chemelevskis su „Volkswagen Corrado”, kurio specialios konstrukcijos variklis tryško 570 AG jėgos antplūdžiu, pro finišo liniją pralėkė 227 km/val. greičiu. Visi duomenys - tikrai įspūdingi, tačiau šiandien jie jau neleistų sportininkui puoselėti vilčių apie nugalėtojų garbės pakylą.
Neseniai Kazlų Rūdos aerodrome vykusiame „drag“ čempionato antrajame etape, varžydamasis toje pačioje distancijoje „Arajonė“ autoserviso vadovas Aivaras Štikelis,
zaibelis.lt nuotr./A. Štikelis |
vairavęs specialios konstrukcijos BMW automobilį, kurio variklis išvysto per 850 arklio galių pajėgumą, pateikė naujus orientyrus, į kuriuos rikiuosis visi trečiojo etapo lenktynių Palangoje dalyviai. Jis ¼ mylios distanciją įveikė per 9,92 sek., o lenktynininko greitis finišuojant siekė 238 km/val.
Šis rezultatas tapo ne tik trasos, bet ir galiniais ratais varomų automobilių Lietuvos rekordu.
„Visa kova netrunka nė dešimties sekundžių, o rengdamasis jai sugaišti daugiau nei metus,“ - teigia naujasis šalies rekordininkas A. Štikelis, automobilių sporte esantis nuo 1999-ųjų, o savąjį „BMW 325“ su grupe draugų ruošęs negalvodamas apie rekordus.