Skaitytoja Monika pateko į keblią situaciją. Norėdama sutaupyti, ji ir tėvai pigių skrydžių bilietus atostogoms rinkosi per įmonę „Happy Fly“ (UAB „Happy Travel“), teikiančią paslaugas internetu. Rezultatas – liūdnas: nei pinigų, nei bilietų. Atostogos Romoje nuplaukė visai šeimai. Pateikiame Monikos pasakojimą ir atsakingų pareigūnų komentarus. „Happy Fly“ atstovo komentarų kol kas nesulaukėme.
Rezultatas – liūdnas: nei pinigų, nei bilietų. Atostogos Romoje nuplaukė visai šeimai.
***
Norėjome pigiau nuskristi į Romą
Gegužės 20 d. vakarą, maždaug tarp 21-22 val., tėvai, apsisprendę kartu su draugais praleisti atostogas Romoje, nusipirko lėktuvo bilietus keturiems asmenims. Puslapyje www.happyfly.lt išsirinko bilietus, atliko apmokėjimą – 1925,36Lt, bilietų užsakymo patvirtinimo negavo, skrydžio bilietų taip pat. Internetiniame puslapyje liko tik užrašas – „Užsakymas vykdomas“. Kitą dieną užsakymo patvirtinimas ir bilietai į nurodytą el. pašto dėžutę taip pat nebuvo išsiųsti.
Susiradusi „happyfly“ telefono numerį paskambinau pasidomėti, kas negerai. Atsiliepė jaunas vyras, neprisistatė, paklausus, ar iš tiesų jų internetinė svetainė neveikia šiuo metu, vyras atsakė, jog vykdomi darbai, šiandien viskas susitvarkys, neveikia nuo vakar vakaro.
Tačiau darėsi neramu: pinigai nuskaičiuoti, o bilietų nėra. Skambinu vėl, niekas neatsiliepia. Patikrinau, galbūt jau veikia internetinis puslapis, deja. Dar labiau nustebino užrašas – „Ši svetainė neegzistuoja“. Bilietų el. pašte taip pat nematyti.
Dar labiau nustebino užrašas – „Ši svetainė neegzistuoja“. Bilietų el. pašte taip pat nematyti.
Skambinu vėl, jau iš kito telefono numerio, atsiliepia tas pats vaikinas, paprašau, kad paaiškintų situaciją, pažiūrėtų, ar tėvai tikrai nusipirko bilietus, vaikinas patvirtina, kad bilietai nupirkti, tačiau, kol neveikia jų internetinis puslapis, tol bilietų negausime, „viskas vyksta automatiškai“. Sugalvojau paskambinti į įmonę, kuri lyg ir turėtų atlikti puslapio remonto darbus. Gaunu patvirtinimą, jog jie neatlieka jokių darbų įmonei „happyfly“, rekomendavo paskambinti į „Hostex“. Čia gaunu atsakymą, jog menki darbai atlikti, puslapis turi veikti.
Nebežinojau kur kreiptis, paskambinau į Vartotojų teisių gynimo agentūrą, paaiškinau esamą situaciją. Gavau atsakymą, jog „happyfly“ gerai žinomi vartotojų teisių gynėjams, ypač pastaruoju metu gaunama daug skundų.
Darbuotoja patvirtino, jog ši įmonė turi nemažų finansinių problemų ir nereaguoja į vartotojų teisių rekomendacijas. Gaunu patarimą rašyti oficialų prašymą vartotojų teisėms, jei vis dar nesulauksime lėktuvo bilietų ar pervestų pinigų. Vėl skambinu į „happyfly“, nenustembu, kad niekas neatsako.
Darbuotoja patvirtino, jog ši įmonė turi nemažų finansinių problemų ir nereaguoja į vartotojų teisių rekomendacijas.
Nuvažiavau į jų biurą, esantį Žygio g. Darbo laikas iki 18 val. Atvykus 17.45 val. nieko neradau.
Gegužės 22 d. susisiekti su minėta įmone telefonu taip pat nepavyksta. Galiausiai, paskambinus iš kito telefonu numerio ir prisistačius, dėl kokios priežasties skambinama, telefonas staiga išjungiamas.
Paskambinus dar kartą, išgirdau pažadą, jog iki šios dienos pabaigos bus gauti dokumentai dėl skrydžio bilietų registracijos, jei užsakymo patvirtinimo ir bilietų neatsiųs, rytoj galima kreiptis dėl pinigų grąžinimo. Paklausus per kiek laiko bus grąžinti pinigai, gaunamas atsakymas, jog šią savaitę, nors rytoj jau penktadienis, tad tikėtis nerealu... Bandoma pasiteisinti, kad jų sistema nuo vakar „užlūžus“ ir nėra pilnai atsinaujinusi, dar liko apie 30 proc. ...
Deja, iš to kaip vyksta bendravimas, reagavimas į susiklosčiusią situaciją, nepanašu, kad įvyks stebuklas ir bilietai, už kuriuos buvo sumokėta, atsiras el. pašto dėžutėje.
Vartotojų teisų apsaugos tarnyba: kreipkitės į policiją
Komentuoja Solveiga Kuzienė, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos
Turizmo ir atlygintinų medicininių paslaugų skyriaus vedėja
2014 m. Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje yra gauta 19 vartotojų skundų dėl UAB „Happy travel“ veiklos, taip pat daug vartotojų kreipėsi elektroniniu paštu ir telefonu (apie 30). 3 ginčai buvo išspręsti taikiai, taip pat buvo priimti 6 nutarimai tenkinti vartotojų prašymus (3 nevykdomi, dėl likusių 3 nutarimų dar nežinoma ar vykdys, nes dar nesibaigė duotas terminas). Šiuo metu Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje nagrinėjami 10 vartotojų ginčai.
Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje yra gauta 19 vartotojų skundų dėl UAB „Happy travel“ veiklos.
Pažymėtina, kad už vykdytą nesąžiningą komercinę veiklą Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba 2012 m. šiai bendrovei skyrė 8000 Lt baudą, o 2014 m. bendrovė bausta pakartotinai (12 500 Lt bauda).
Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje 2014 m. balandžio mėn. vyko susitikimas su bendrovės atstove, kuri paaiškino, kad pasikeitus įmonės vadovybei ginčai bus sprendžiami operatyviau, tačiau paskutinių ginčų nagrinėjimo metu buvo pastebėta, kad bendrovė neteikia atsakymų, nevykdo priimtų nutarimų.
Patarimas. Jei vartotojai negali susisiekti su bendrove, jei jiems nesuteikiamos paslaugos (bilietų rezervavimo) ir bendrovė negrąžina sumokėtų pinigų, siūlytina dėl galimo sukčiavimo kreiptis į policiją.
Savo istorija dalinkitės ikrauk@15min.lt.