Ar įmanoma suderinti roko ir bažnytinę muziką? Ar giedant grigališkąjį choralą pavyktų pastatyti ant kojų tūkstantinę minią? Sakysite, ne, tačiau ketvirtadienio vakarą „Pramogų arenoje“ vykusiame vokiečių muzikinio projekto „Gregorian“ koncerte susirinkę žiūrovai suskubtų tokį atsakymą užginčyti.
Aštuoni vienuoliais persirengę grigališkąjį choralą giedantys atlikėjai ne tik pakerėjo publiką savo balsais, bet ir nustebino specialiųjų efektų gausa – skambant žymiausių pasaulio roko grupių dainų bažnytinėms versijoms scenoje liepsnojo ugnis, žybčiojo įspūdingi lazeriai ir šviesos, įspūdžiui sukurti pasitelkta net pirotechnika.
„Labas vakaras, Vilniau, sveiki atvykę,“– su publika lietuviškai sveikinosi vienas iš atlikėjų. „Dievaži, kas vakarą sveikinuosi kita kalba. Tai – viskas, ką moku lietuviškai. Tikimės, šį vakarą su mumis praleisite puikiai, tad mėgaukitės,“ – savo pasisveikinimą jau anglų kalba tęsė jis.
Renginys pradėtas kone garsiausiu visų laikų grupės „Metallica“ kūriniu „Nothing else matters“. Koncerte skambėjo žymūs Evanescence, „New order“, Phil Collins, „U2“, „Depeche mode“, „Him“ ir kitų grupių kūriniai iš naujojo „Gregorian“ albumo „The dark side of the chant“.
Kartu su „Gregorian“ scenoje pasirodė ir Amelia Brightman, keliuose kūriniuose atlikusi solo partiją ir stebinusi žiūrovus įspūdingais kostiumais. Tikrą šou scenoje pademonstravo ir projekto gitaristas, vienos dainos metu iš scenos galo atbėgęs į priekį ir ėmęs reikšti savo įsijautimą muzikuojant.
Džiugino ir „Gregorian“ noras bendrauti su publika – projekto nariai ne tik kaip įmanydami stengėsi kuo daugiau pasakyti lietuviškai, bet ir nepamiršdavo pristatyti atliekamų dainų. Koncerto pabaigoje „Gregorian“ tiesiog įsimaišė į klausytojų minią ir finalinę dainą atlikę vidury pagrindinės žiūrovų ložės, grįžo į sceną nusilenkti publikai.
Vis dėlto panašu, kad koncerto organizatorių užmojų būta didesnių ir ne visi klausytojų lūkesčiai liko pateisinti – nors renginio scenografija bei gyvas hitų atlikimas žiūrovams ir paliko įspūdį, monotoniškas atlikėjų dainavimas ir nesikeičianti choreografija ilgainiui daugeliui ėmė pabosti.
Tekstas: Viktorija Navickaitė Fotografijos: Mantas Černiauskas