Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 03 28

„Įvairovės Labirinto“ kelionė tęsiasi Vilniaus Jeruzalės mokykloje

1937 metais įkurta Vilniaus Jeruzalės vidurinė mokykla turi ilgą istoriją. Čia vaikai buvo mokomi lietuvių, rusų ir lenkų kalbomis, čia ir dabar mokykla turi lenkiškų klasių, o šiais mokslo metais 895 mokiniai mokosi net dvejomis pamainomis. Tai didelė, aktyvi, pilna gražių iniciatyvų mokykla, pasitinkanti šviežiai kepamų bandelių kvapais, parodomis ir akcijomis šviesiuose koridoriuose.
/ Įkrauk reporterio nuotrauka

1937 metais įkurta Vilniaus Jeruzalės vidurinė mokykla turi ilgą istoriją. Čia vaikai buvo mokomi lietuvių, rusų ir lenkų kalbomis, čia ir dabar mokykla turi lenkiškų klasių, o šiais mokslo metais 895 mokiniai mokosi net dvejomis pamainomis. Tai didelė, aktyvi, pilna gražių iniciatyvų mokykla, pasitinkanti šviežiai kepamų bandelių kvapais, parodomis ir akcijomis šviesiuose koridoriuose.

Viešosios įstaigos „Savęs pažinimo ir realizavimo studija" projekto „ĮVAIROVĖS LABIRINTAS - Lietuvos visuomenės sąmoningumo ir tolerancijos trečiųjų šalių piliečių atžvilgiu ugdymas" metu sukurta meninė instaliacija „Įvairovės Labirintas", skirta tolerancijos skirtingų tautų ir kultūrų žmonėms ugdymui, Jeruzalės vidurinėje mokykloje svečiavosi tris dienas savaitės be patyčių ir sąmoningumo ugdymo mėnesio mokykloje laikotarpiu - kovo 19-21 dienomis.

Per šias dienas parodą aplankė net 485 moksleiviai, kurie ne tik aktyviai domėjosi, kokia kitataučių situacija Lietuvoje, kaip lietuvių visuomenė priima atvykusius iš kitų šalių žmones, kas yra trečiųjų šalių piliečiai ir kokios jų atsineštos tradicijos, bet ir smagiai ieškojo atsakymų į edukacinės viktorinos „Ar aš pažįstu pasaulio žmones?" klausimus, žiūrėjo video filmus ir montažus, klausė nuotaikingos skirtinguose žemynuose skambančios muzikos, kartu kūrė visos mokyklos draugų žemėlapį, priklijuodami savo draugo vardą prie pasaulio žemėlapio, bei užsiėmė kita panašia veikla. Moksleiviams pasiūlytos projekto veiklos sukūrė malonią, linksmą, kūrybišką ir smalsią parodos atmosferą, kuri nustebino ne tik pačius mokinius, bet ir juos lydinčius mokytojus ir mokyklos vadovus, kurie geranoriškai ir susidomėję lankė parodą, patys atliko pateiktas užduotis bei nepagailėjo gerų žodžių parodos rengėjams.

Meninės instaliacijos paskatinti moksleiviai kartu su mokytojais pratęsė diskusijas apie toleranciją, apie kitų tautų piliečių priėmimą, apie norą ir galimybę priimti ir draugauti su kitokiais žmonėmis etikos, pilietiškumo, istorijos ir kitose pamokose ar klasių valandėlėse. Tai tapo puikia stimuliuojančia medžiaga ir informacija kiekvienam giliau ir plačiau pagalvoti apie savo asmenines vidines nuostatas ir požiūrius, įsišaknijusius stereotipus, kurių iš pirmo žvilgsnio nesimato, o patyrinėjus galima pastebėti ir pradėti keisti. Susidomėjimas ir motyvuotas dalyvavimas parodoje atspindi brandų mokyklos pasirengimą priimti aktualią skleidžiamą informaciją, aktyviai dalyvaujant jaunimo sąmoningumo ugdymo veiklose, siekiančiose pozityvių socialinių pokyčių kintančioje Lietuvos visuomenėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos