2013 12 20 /11:23

Jaunimo mainai „Frames of Mind“: dalyviai turėjo puikią galimybę geriau pažinti ir motyvuoti save

Rugsėjo 2-10 d. Ignalinos rajone, 2013 metų gražiausioje Lietuvos sodyboje „Ievalaukis“, vyko jaunimo mainai „Frames of Mind“. Projekto pavadinimas neatsitiktinai sutampa su JAV...

Rugsėjo 2-10 d. Ignalinos rajone, 2013 metų gražiausioje Lietuvos sodyboje „Ievalaukis“, vyko jaunimo mainai „Frames of Mind“. Projekto pavadinimas neatsitiktinai sutampa su JAV psichologo, Harvardo profesoriaus Howardo Gardnerio 1983 m. išleistos  knygos „Frames of Mind: The Theory of Mulptiple Intelligences“ pavadinimu. Būtent projektas buvo paremtas šį mokslininką išgarsinusia intelektų įvairovės teorija, kuri teigia, kad intelektą sudaro ne vienas, o daug lygiaverčių sugebėjimų ir, kad kiekvienas iš jų turi savitą informacijos perdirbimo vienetą, o IQ testas yra klaidinantas, nes vieni žmonės yra geresni vienose srityse, o kiti kitose.

Pasak Howardo Gardnerio, yra kelios intelektų rūšys: muzikinis, erdvinis, kalbinis, loginis – matematinis, kintestatinis (judėjimo), asmeninis (personalinis), tarpasmeninis (socialinis), natūralistinis. Pagrindinis “Frames of Mind” tikslas buvo, kad projekto dalyviai lavindami skirtingas inelekto rūšis, tobulintų savo kompetencijas, atrastų sritis, kuriose jie yra daugiau gabūs, o kuriose mažiau ir, kad tai leistų jiems sparčiau tobulėti kaip asmenybėms, padėtų lengviau gyvenime siekti išsikeltų tikslų, karjeros.

Jaunimo mainuose dalyvavo 40 dalyvių iš net 8 skirtingų šalių: Lietuvos, Bulgarijos, Lenkijos, Slovakijos, Graikijos, Rumunijos, Kroatijos ir Turkijos. Nors pagrindinė projekto tema skamba sudėtingai, ir labai jau moksliškai, tačiau taikant kūrybingus neformaliojo ugdymo metodus Howardo Gardnerio 8 intelektų teorija jaunimui buvo perteikta suprantamai ir žaismingai. Kiekvieną dieną, kai užduotys buvo tiesiogiai susijusios su projekto tema, dalyviai galėjo tobulinti kiekvieną savo sugebėjimą, o užduočių temos buvo vis skirtingos. Vieną dieną dalyviai atlikdavo užduotis, susijusias su Saulės sistema, kitądien su Antarktida ar senuoju Egiptu.

Užduočių taip pat būta pačių įvairiausių – nuo kartais, galima sakyti, beprotiškų iki pačių elementariausių. Pavyzdžiui, kai dienos tema buvo Antarktida, kai kurie dalyviai kūrė Antarktidos reklamą, kiti pastatė operinį pasirodymą, pasakojantį apie Antarktidos istorija, kultūrą, ten gyvenančius žmones. atidarė nuotraukų parodą "Dramatiškoji Antarktida" arba kūrė komiksus apie Antarktidos gyvūniją. Senovės Egipto tema dalyvių grupės kūrė plakatus apie to meto Egipte vyravusias madas, išleido to meto laikraštį su puzlėmis, juokais ir anekdotais iš senovės Egipto. Tobulindami muzikinius įgūdžius dalyviai kūrė kiekvienos Saulės sistemos planetos melodiją, arba matematinius įgūdžius gerino skaičiuodami atstumus tarp planetų.  Tai tik maža dalis, kas buvo nuveikta per daugiau nei savaitę vykusį projektą.

Didžiausią laiką dalį jaunimas praleido grupiniuose užsiėmimuose, tačiau netrūko ir individualių užduočių. Dalyviams buvo pristatyta 6 lygių (žinios, supratimas, taikymas, analizė, sintezė ir vertinimas) mokymosi sistema. Kiekvienam lygiui pasiekti reikėjo sėkmingai įgyti reikiamus sugebėjimus žemesniame lygmenyje, tad dalyviai galėjo puikiai įsivertinti kokį progresą jie yra pasiekę bei tai leido turėti aiškią viziją, kaip reikia tobulinti vieną ar kitą sugebėjimą. Be to, interaktyvi “Frames of Mind” programa buvo praturtinta ne tik tiesiogiai su pagrindine tema susijusia veikla, bet ir įvairiais susipažinimo, energijos suteikiančiais, socialiniais žaidimais, komandos formavimo užsiėmimais, išvykomis į Ignaliną ir Vilnių, tarpkultūriniais vakarais, naujų įdėjų projektams generavimu, programos „Veiklus jaunimas“ pristatymu ir pan.

Howardo Gardnerio intelektų įvairovės teorija yra patvirtinta įvairiais moksliniais tyrimais. Šios teorijos pagrįstumu galėjo įsitikinti ir jaunimo mainų “Frames of Mind” dalyviai. Tikrai ne vienas projekto dalyvis iš pradžių buvo skeptiškai ar nepatikliai nusiteikęs dėl pagrindinės projekto temos, tačiau atvažiavo vedinas smalsumo, tačiau galų gale buvo nustebintas, sužinojęs esantis gabus tose srityse, kur save seniausiai buvo nurašęs. Programos metu jaunimas turėjo puikią galimybę geriau pažinti ir motyvuoti save, daugiau tobulintis ir siekti aukštesnių tikslų gyvenime. Tad norime ir visus lietuvius paraginti nesusosti tobulėjus ir vadovautis šūkiu „mokinkis visą gyvenimą“!

Projektas finansuotas Europos komisijos pagal programą „Veiklus jaunimas“, o jį įgyvendino VšĮ „Inceptus“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų