Dviratį minti per sunku ir per šlapia? Automobilis Jums veikiau našta, nei komfortiško gyvenimo simbolis? Bet suprantate, kad į darbą vis tiek teks kažkaip nukeliauti. Lietuviai hibridinio ELEKTRINIO velomobilio kūrėjai įsitikinę: jau netolimoje ateityje bus pradėta masinė elektrinių velomobilių gamyba. Kad lietuviai jau domisi šia alternatyvia transporto priemone velomobilio kūrėjai „RJK Ecological Car“ įsitikino prekybos centre „OZAS” surengtoje parodoje „Greenshow“.
Praėjusį savaitgalį prie ryškiai geltono, išskirtinio dizaino elektrinio velomobilio būriavosi smalsuoliai. Nors transporto priemonė dar nebaigta gaminti (liko patobulinti interjerą bei technines charakteristikas), ne vienas ją jau „pasimatavo“: skubėjo įsiamžinti prie vairo, klausinėjo, kuo, be to, kad įdomiai atrodo, ji skiriasi nuo įprastų transporto priemonių, aiškinosi technines galimybes.
„RJK Ecological Car“ prisipažįsta, kad didelis parodos lankytojų dėmesys nuteikia optimistiškai: „Kalbant apie mūsų produkto gamybą – planuojama masinė gamyba ir pardavimai visame pasaulyje. Techninių duomenų tobulinimas ir pretendavimas į automobilių klasę yra mūsų prioritetinis uždavinys“, - artimiausius planus atskleidė vienas iš elektrinio velomobilio kūrėjų Saulius Juozėnas.
Kuo ši transporto priemonė pranašesnė už kitas?
Už dviratį ir motorolerį transporto priemones elektrinis velomobilis komfortiškesnis: galima keliauti bet kokiu oru, nereikia minti pedalų. Yra 2 arba 3 sėdimos vietos. Jeigu keliauja du žmonės, telpa iki 200 litrų bagažo. Draugiškas gamtai. Nereikia keisti tepalų, o tai reiškia, kad nebus ir dėmių nuo tepalo ir specifinio kvapo. Kalbant apie kvapus, neliks ir degalų kvapo. Transporto priemonė nesukelia didelio triukšmo, todėl padidėja saugumas: žymiai geriau girdisi kiti eismo dalyviai. Degalai vis brangsta, tad elektriniu velomobiliu keliauti pigiau, nei automobiliu. Akumuliatorių galima įkrauti iš buitinės paskirties elektros lizdo (110 – 230 V). Akumuliatorių įkrovimo laikas trunka nuo 30 minučių iki 8 valandų – priklausomai nuo akumuliatorių tipo bei jų kiekio ir naudojamo pakrovėjo galingumo. Netikėtai pasibaigus elektros energijai, iki artimiausios pakrovimo vietos galima numinti pedalais.
„RJK Ecological Car“ kurto elektrinio velomobilio techniniai duomenys:
Greitis – leistinas oficialus 45 km/h.
Maksimalus išbandytas greitis – 90 km/h.
Svoris – su varikliu ir akumuliatoriais APIE 180 kg.
Įveikiamas atstumas – nuo 60 km iki 200 km (neminant).
Vietos – 2/3, 3 keleiviai arba 2 keleiviai ir bagažas.
Išmatavimai – ilgis 320 cm, plotis 135 cm, aukštis 107 cm.
Važiuoklė – aliuminio lydinys sutvirtintas anglies pluoštu.
Kėbulas – stiklo pluošto ir anglies pluošto, išklotas aliuminio plėvele šaltajam sezonui.
Pavaros – (mynimui) įmanomi įvairūs variantai, standartinė trijų ir šešių žvaigždžių kombinacija.
Stiklai – priekinis neorganinis, šoniniai neorganiniai.
Lempos – šviesos diodai (LED), ilgosios, trumposios, posūkio žibintai, gale – priešrūkinės.
Stabdžiai – hidrauliniai (priekis, galas).
Ratai – keturi, priekiniai varantieji, galiniai sukamieji, 26 arba 28 colių.
Variklis – 250-4000 W, 24-36-48 V. Varantieji ratai – 1, 2 arba 4 WD (elektrinis variklis). Akumuliatorius – sumontuotas priekyje, ličio jonų. Priedai – audio aparatūra, šildymo įrenginys, dirbtinės odos salonas, akumuliatorių talpos, indikatorius, GPS, saulės baterija.