Šiandien kasdienių naujienų ištroškusių skaitytojų aktyviai lankomuose socialiniuose tinkluose yra nemažai šio didžiojo kino meistro kūrybai skirtų puslapių. Čia ištikimiausi kino gerbėjai dalijasi savo įžvalgomis apie kino klasiką tapusius S.Kubricko filmus „2001: kosminė odisėja“ („2001: A Space Odyssey“, 1968 m.), „Švytėjimas“ („The Shining“, 1980 m.) ar „Plačiai užmerktos akys“ („Eyes Wide Shut“, 1999 m.) bei fantastiškiausiomis legendomis apipinto režisieriaus asmeninio gyvenimo detalėmis.
Sukūrė 13 įsimintiniausių filmų
Nors beveik per 50 metų sėkmingai trukusią kino kūrėjo karjerą S.Kubrickas žiūrovams padovanojo tiktai 13 pilno metro vaidybinių kino filmų, tačiau jie visi sulaukė išskirtinio dėmesio. Kaip teigia kino kritikai ir apžvalgininkai, visi jie buvo ir tebėra geriausi, stipriausi ir iki šiol vis dar aktyviai aptariami, netgi šiandienos kino kūrėjų kartą įkvepiantys ar kitaip stimuliuojantys tam tikrų žanrų kino darbai. S.Kubricko pagamintų filmų sąskaitoje - „geriausias visų laikų smurto ir jaunimo gaujų nusikalstamumo problemą analizuojantis filmas „Prisukamas apelsinas“ („A Clockwork Orange“, 1971 m.)“, „geriausias karinis filmas, pasakojantis apie Vietnamo karo beprasmiškumą, „Metalinis apvalkalas“ („Full Metal Jacket“, 1987 m.)“, „šiurpiausias ir baisiausias visų laikų siaubo filmas“ (beje, taip pat mano ir autoritetingiausi britų kino kritikai ir žiūrovai, kurie minėtą etiketę prilipdė „Švytėjimui“) ar „tiksliausias visų laikų mokslinės fantastikos kino pasakojimas“ („2001: kosminė odisėja“).
Įdomiausia, kad bemaž vienintelis S.Kubrickas po mirties tapo bene labiausiai aptariama kino pasaulio asmenybe.
Įdomiausia, kad bemaž vienintelis S.Kubrickas po mirties tapo bene labiausiai aptariama kino pasaulio asmenybe. Juk kasmet apie S.Kubricko kino karjerą pasirodo ir vienas ar net keli dokumentiniai filmai. Jų kūrėjai europiečiai (prancūzai, italai ir britai), nes būtent Senojo žemyno gyventojai itin žavisi ir tebevertina S.Kubricko darbus.
Štai šiemet balandį internetinių platformų (nes kino teatrai dėl COVID-19 visame pasaulyje buvo uždaryti) žiūrovus pasiekė valandos trukmės filmas „Kubrickas su Kubricku“ („Kubrick by Kubrick“, 2020 m.). Jis buvo sudėliotas iš itin retų ir archyvuose surastų per kelis dešimtmečius režisieriaus duotų interviu vienam prancūzų žurnalistui.
Ypač nemažai įdomių faktų apie S.Kubricko asmenybę dar 2017 metais pasirodžiusiame filme „Filmworker“ suteikė jo buvęs ilgametis ištisą parą padėti nusiteikęs padėjėjas, projektų bendraautorius Leonas Vitali.
Jo artimieji šiame filme teigė, kad nesėkmingą kino aktoriaus karjerą į S.Kubricko padėjėjo vaidmenį savo noru iškeitęs L.Vitali buvo taip atsidavęs savo šeimininkui, kad dažnai pasiduodavo jo keistoms, neprognozuojamoms nuotaikoms ir net Kalėdų vakarą dirbo faktiškai veltui. Nes šiame filme atvirai pasakoja L.Vitali sūnus, kuris prisiminė, kad neretai tėvas dirbo prie perfekcionizmu garsėjančio S.Kubricko projektų ištisomis paromis.
Kas keisčiausia, kad jis nuolat gyveno pustuštėmis kišenėmis ir neretai buvo finansiškai remiamas savo artimųjų. Beje, pats S.Kubrickas nė iš tolo nepriminė milijonais besimėgaujančių Holivudo kino kūrėjų. Jis atrodė paprastas, nedemonstravo jokios prabangos ir blizgučių, neretai dėvėjo tuos pačius kuklius drabužius. Vienoje iš kino meistro gyvenimą apžvelgiančių enciklopedijų rašoma, kad po mirties S.Kubricko sąskaitoje bei saugyklose buvo aptiktos santūriai kuklios santaupos, kurios tesiekė tiktai 55 tūkstančius svarų sterlingų...
Tokia suma ganėtinai stebinanti, nes beveik visi S.Kubricko filmai buvo plačiai aptarinėjami ir stipriai vertinami visame pasaulyje. O kai kada kino teatruose netgi surinkdavo milijonines sumas. Taigi, neaišku, kodėl S.Kubricko ir jo šeimos narių nepasiekė milijonai. Labai tikėtina, kad anuomet didžiausi iš filmų rodymo kino teatruose ar vaizdajuosčių nuomos punktuose surinkti pinigai tiesiog atgulė S.Kubricko kūrybą finansavusių kino studijų ir gamintojų bosų kišenėse.
2015 metais pasirodė kitas ganėtinai originalus italų gamybos dokumentinis filmas „S is for Stanley“, kuriame apie savo praeitį šalia S.Kubricko atsivėrė buvęs vairuotojas ir artimiausias režisieriaus asistentas iš Italijos. Jis netgi pademonstravo savo namų garaže sukauptus asmeninius daiktus, rūbus, išskirtinius rekvizitus, kuriuos kažkada kaip dovanas gavo iš paties S.Kubricko ar jo anuomet pastatytų filmų filmavimo aikštelių. Filme matoma scena, kaip vyras su ašaromis akyse norėjo prisiminti praeitį ir aplankyti S.Kubricko namus, tačiau paskutinę akimirką netikėtai persigalvojo.
Paskutinieji du S.Kubricko kūrybą analizuojantys dokumentiniai filmai sulaukė ne tik nemažo dėmesio tarptautiniuose kino festivaliuose, bet ir pasirodė ypač tikslūs, įdomūs bei verti dėmesio ištikimiausiems šio nemirtingojo kino kūrėjo gerbėjams. Todėl kino dokumentikos kūrėjai, atrodo, visai nežada sustoti ir toliau ketina pateikti naujus projektus. Jei nebus netikėtumų, dar šiais metais ekranuose turėtų pasirodyti ir amerikiečių gamybos darbas „SK 13“. Nesunku nuspėti, kad greičiausiai šiame filme bus analizuojamas kiekvienas iš 13 S.Kubricko filmografijoje susuktų kino filmų.