15min GYVENIMO kalbinti pašnekovai teigia, jog jie nėra nusistatę apskritai prieš privalomąjį sveikatos draudimą, juos labiau glumina istorijos, nutinkančios dėl šių įmokų mokėjimo bei jų administravimo. Įvairiomis istorijomis gyventojai pasidalino ir socialiame tinkle.
Sužinojo, jog nėra draustas
Vilniuje gyvenantis Justas individualia veikla užsiima nuo 2019 metų rugpjūčio mėnesio.
„Sodra“ kas mėnesį iš manęs nuskaičiuodavo po 38,74 euro už privalomąjį sveikatos draudimą, todėl, pamatęs tai savo banko sąskaitoje, supratau, kad man mokėti nereikia – kasmėnesinė įmoka yra nuskaičiuojama. Tačiau pernai lapkričio pabaigoje, kai norėjau pakeisti šeimos gydytoją, sužinojau, kad nesu draustas.
Pateikęs užklausą pakeisti šeimos gydytoją Vilniaus Antakalnio poliklinikos tinklalapyje po kelių dienų gavau pranešimą, kad to padaryti negalima, nes nesu draustas.
Kai paskambinau į Antakalnio polikliniką personalas pranešė, kad turėčiau kreiptis į „Sodrą“, jų paklausti, kodėl nesu apdraustas, ir patarė pasitikrinti draudimo statusą VLK svetainėje“, – pasakojo Justas.
Paskambinęs į „Sodrą“ ir paaiškinęs situaciją vyras išgirdo patvirtinimą: taip, jis nėra draustas privalomuoju sveikatos draudimu. Priežastis – laiku nesumokėtos įmokos.
Vyras išgirdo patvirtinimą: taip, jis nėra draustas privalomuoju sveikatos draudimu. Priežastis – laiku nesumokėtos įmokos.
„Pasiteiravau, už ką iš manęs nuskaičiuojami pinigai? Ji atsakė, kad iš manęs atskaičiuojami pinigai už skolą. Tada jos paklausiau, kaip aš galiu būti skolingas už paslaugą, kurios negavau?
Į šį klausimą ji atsakymo neturėjo, ja suabejojau ir pasitikslinau, ar tai tikrai yra skola, o ne bauda? SODROS klientų aptarnavimo darbuotoja patvirtino, kad tai yra skola, o ne bauda, taip ir neatsakiusi į klausimą, už ką aš buvau skolingas“, – teigė vilnietis.
Telefonu konsultantė vyrui patarė apsilankyti savo „Sodros“ paskyroje internete ir susimokėti laiku.