Temą padiktavo Kauno ugniagesių gaisrininkų spalio 20 dieną pateiktoje įprastoje paros įvykių suvestinėje aprašytas kiek neįprastas įvykis. Skelbta apie dieną prieš – spalio 19-ąją, 13.10 valandą – gautą pranešimą iš VW „Barselonos“. Gautas pranešimas buvo automatinis, juo pranešta apie Kauno Veiverių ir Lazdijų gatvių sankryžoje į avariją patekusį automobilį.
Ugniagesiams gelbėtojams nuskubėjus į įvykio vietą paaiškėjo, kad susidūrė du lengvieji automobiliai, prispaustų ar nukentėjusių žmonių nebuvo. Teko tik nuo važiuojamosios kelio dangos nuvalyti išsiliejusį aušinimo skystį ir pašalinti pažirusias transporto priemonių detalių duženas.
Iš kur tiksliai buvo gautas automatinis pranešimas? Kas jį aktyvavo? Ką reiškia VW „Barselona“ ir kaip plačiai Lietuvoje veikia „eCall“ sistema, apie kurią, rodos, kalbama nedaug? Į visus šiuos klausimus sutiko atsakyti ir įdomių detalių apie „eCall“ veikimą Lietuvoje pateikti Bendrojo pagalbos centro (BPC) atstovė viešiesiems ryšiams Vilma Juozevičiūtė.
Minėtą sistemą dar 2010 metais nuspręsta diegti visoje Europos Sąjungoje. Manyta, kad ji nelaimės atveju padės išgelbėti šimtus gyvybių kasmet, taip pat suteiks pagalbą gerokai greičiau. „eCall“ reikalingi 3 elementai: automobilyje turi būti įdiegta atitinkama sistema, gebanti inicijuoti tokius skambučius; judriojo ryšio tinklai turi gebėti atpažinti tokį skambutį ir jį perduoti BPC; BPC turi būti pasirengęs priimti tokį skambutį ir apdoroti siunčiamus duomenis.
Nuo 2018 metų balandžio visi nauji Europoje parduodami automobiliai privalo turėti įrangą, gebančią avarijos atveju nusiųsti signalą 112 – visai Europai bendru pagalbos numeriu – ir automatiškai informuoti apie tikslią avarijos vietą, į nelaimę pakliuvusio automobilio judėjimo kryptį, incidento laiką, kiek saugos pagalvių iššovė ir pan. Visa ši informacija perduodama net ir tuo atveju, jei automobilyje esantys asmenys negali patys paspausti pagalbos mygtuko.