Kinija laimi lenktynes dėl vakcinos. Kaip tai pakeis pasaulio jėgų pusiausvyrą?

2020 metų pradžioje Kinijos bandymai suvaldyti COVID-19 buvo nevykę. Liga išplito visame pasaulyje, pakenkė ekonomikai, pražudė daugiau nei 1,2 milijono žmonių ir labai pakenkė Pekino įvaizdžiui. 2021 metais Kinija planuoja išpirkti savo kaltę, pasiūlydama skiepų didelei daliai pasaulio gyventojų.
Vakcinos iliustracija
Vakcinos iliustracija / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Nors lenktynėse, kas pirmas sukurs vakciną, Kinija susiduria su stipria JAV ir kitų Vakarų šalių konkurencija, ji yra pasirengusi tapti skiepijimo lydere besivystančiose šalyse ir pasinaudoti strategine to nauda.

Šiuo metu visame pasaulyje yra 11 kandidačių į COVID-19 vakcinas, su kuriomis jau atliekami trečiojo etapo bandymai – tai paskutinis etapas prieš valdžios institucijoms patvirtinant, kad skiepus galima naudoti.

Keturios iš tų galimų vakcinų yra kiniškos. Perspektyviausia iš jų, kurią sukūrė Uhane įsikūrusi „Sinopharm“, jau skiepijami Jungtinių Arabų Emyratų darbuotojai, kuriems kyla didžiausia rizika užsikrėsti. Pasak Wu Guizheno, Kinijos ligų kontrolės ir prevencijos centro vyriausiojo biologinio saugumo eksperto, „Sinopharm“ preparatas šį mėnesį arba kitą mėnesį tikriausiai bus galutinai patvirtintas kaip tinkamas naudoti.

Perspektyviausi amerikiečių kandidatai į skiepus, kuriami kompanijų „Moderna“ ir „Pfizer“ (pastaroji kompanija jau džiūgauja sukūrusi beveik neabejotinai efektyvų preparatą) galėtų būti patvirtinti panašiu metu. Tačiau kol kas JAV neketina konkuruoti su Kinija dėl vakcinų platinimo daugiau nei pusei žmonijos, gyvenančios besivystančiame pasaulyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis