Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Genai turi mažai įtakos mokinių gabumams – yra svarbesnių veiksnių 

Genetinis testavimas negali mokytojams suteikti jokios naudingos informacijos apie mokinio galimybes ir gabumus. Tokia buvo tyrimo, kurio metu vykdytas ilgalaikis tūkstančių Jungtinės Karalystės žmonių stebėjimas, išvada.
Gabus vaikas
Gabus vaikas / 123RF.com nuotr.

Tyrimo metu siekta išsiaiškinti, kaip tiksliai vadinamieji poligeniniai balai padeda prognozuoti asmens mokymosi pasiekimus. „Kai kurie žmonės, surinkę labai nedaug „genetinių taškų“, sulaukę 16 metų būna pasiekę puikių rezultatų moksluose. Kai kurie net patenka tarp 3 procentų pirmūnų“, – sako Timas Morrisas iš Bristolio universiteto Jungtinėje Karalystėje.

Kaip teigė T.Morrisas, „tiesiog neįmanoma tiksliai nuspėti nė vieno vaiko akademinės ateities“. Ir nors Morrisas tikisi, kad poligeninių balų tyrimo tikslumas prognozuojant vaiko gabumus pagerės, jis nemano, kad tokia analizė kada nors bus pakankamai tiksli, kad būtų galima numatyti individo akademinius pasiekimus.

Kaip teigė T.Morrisas, „Tiesiog neįmanoma tiksliai nuspėti nė vieno vaiko akademinės ateities“

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos