Į kovą su rasizmu Italijos futbolas siunčia beždžionę: menas ar provokacija?

Italijos futbolas kraujuoja. Kraujuoja stipriai ir naujas žaizdas atveria ne įvykiai aikštėse, bet šalia jų. Cristiano Ronaldo atvykimas leido daugelį metų gynybinėmis idėjomis persmelktai „Serie A“ sugrįžti į svarbiausių žiniasklaidos priemonių pirmuosius puslapius, tačiau sparčiai šviesėjantį „calcio“ paveikslą šį sezoną niaukti pradėjo vis tvirčiau šaknis Apeninuose įleidžiantis rasizmas.
Skandalingasis triptikas
Skandalingasis triptikas / @_Grimanditweets/Twitter nuotr.

Ar tai – menas?

Italijos šiuolaikinio teatro metras Romeo Castellucci yra pasakęs, kad tikrasis menas šokiruoja, provokuoja ir užduoda klausimus. Jei ne, anot grando, tai – ne menas, o dekoravimas.

Atrodo, jog panašios filosofijos laikosi ir Italijos futbolo lyga. Prieš šį sezoną logotipą iš pagrindų atnaujinusi „Serie A“ šią savaitę stipriai išprovokavo visuomenę, kai savo būstinę papuošė trimis beždžionių galvas vaizduojančiais paveikslais.

„Tikras menas yra provokacija“, – teigia idėjos autoriai, panašu, jog užmiršę, koks stiprus rasizmo tvaikas šiemet dvelkia nuo Italijos futbolo munduro.

Tris skirtingas rases vaizduojančios beždžionės iškabintos laiku, kai „Serie A“ rungtyniaujantys juodaodžiai futbolininkai beveik kiekvieną savaitgalį yra provokuojami įvairiais įžeidžiančiais garsais.

Kūrinio autorius Simone Fugazzotto teigia norėjęs parodyti, kad „visi mes esame tos pačios rasės“, tačiau toks menininko išaiškinimas ypač jautriu laikotarpiu mažai kam rūpi.

Serie A nuotr./Skandalingasis triptikas
Serie A nuotr./Skandalingasis triptikas

„Serie A“ nusprendė, kad kiekvienais metais vis kitas menininkas interpretuos rasizmo problemą, tačiau idėjos ir pirmosios ekspozicijos pristatymas Milano „San Siro“ stadione daugeliui sukėlė šoką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų