JAV akademikas sako, kad J.Bideno pergalė paneigs stereotipus apie Ameriką: kokius?

Įnirtingos, net isteriškos JAV žiniasklaidos varžytuvės, kas dramatiškiau nušvies Amerikos prezidento rinkimų kampaniją, ko gero, maskuoja prasčiausiai saugomą paslaptį – kad Donaldas Trumpas nebus perrinktas ir kad Joe Bideno pergalė bus daugiau nei įtikinama. JAV istorikas Michaelas Kimmage'as 15min sako: jei rinkimai taip ir baigsis, tam tikrus mitus apie Amerikos politiką gali tekti paslėpti stalčiuje.
Joe Bidenas
Joe Bidenas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Žinoma, rinkimai pandemijos metais jau yra ir tikrai bus ypatingi – gali būti, kad jų nugalėtojas lapkričio 3-ąją, pagrindinę balsavimo dieną, dar nebus aiškus. D.Trumpas, kuris jau nebeprognozuojamas, gali ir nepripažinti pralaimėjimo.

Tačiau, kaip rašo „Politico“, jau labai nemažai analitikų, įskaitant respublikonus, privačiai skelbia įsitikinimą, kad jokios sumaišties nebus – vien todėl, kad J.Bideno pergalė bus labai svari.

Be to, D.Trumpo kampanija pastarosiomis savaitėmis tiesiog baigia subyrėti. Perrinkimo siekiantį prezidentą pasivijo skandalas dėl jo daug metų nemokėtų mokesčių, o galiausiai jis dar ir užsikrėtė koronavirusu.

„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Donaldas Trumpas
„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Donaldas Trumpas

15min jau rašė, kad dėl nerūpestingo, atsainaus požiūrio į kovą su COVID-19 nuo D.Trumpo masiškai nusisuko senjorai, ypač – Floridoje, kurios balsai per rinkimus be galo svarbūs. Negana to, su savimi į dugną D.Trumpas gali nusitempti ir visą partiją – respublikonai gali prarasti Senato kontrolę.

Amerikos katalikų universitete dėstantis istorikas ir JAV užsienio politikos ekspertas M.Kimmage'as puikiai prisimena 2016-uosius ir netikėtą H.Clinton pralaimėjimą, tad yra atsargus. Bet pripažįsta, kad J.Bideno pergalė labiau nei tikėtina.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis