Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

JAV kilusi suirutė nelabai džiugina V.Putiną: kodėl?

Piktdžiuga dėl konkurento ar priešo nelaimės yra vienas iš kertinių propagandos akmenų, todėl galima būtų tikėtis, kad Rusijos valstybinė žiniasklaida mėgaujasi galėdama pranešti apie Ameriką apėmusius rimčiausius nuo septintojo dešimtmečio neramumus.
Vladimiras Putinas
Vladimiras Putinas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Galima būtų užtikrintai manyti, kad Rusija naudojasi proga užminti amerikiečiams ant nuospaudos, kuo tendencingiau nušviesti įsiplieskusį konfliktą ir skambinti varpais apie JAV veidmainystę. Iš tikrųjų būta ir tokių dalykų.

Tačiau Rusijos valstybinė žiniasklaida toli gražu nesiunčia pasauliui ar savo vietinei auditorijai vienodos žinios. Atidžiau panagrinėjus situaciją matyti, kad keleto populiarių televizijos pokalbių laidų pradėtos diskusijos apie „Black Lives Matter“ daug pasako apie tai, kaip Kremlius mato save ir valstybės valdžios trapumą.

Rusų kalboje nemalonumams apibūdinti vartojamas žodis „bezporyadki“ – pažodžiui, „betvarkė“. Panašiai kaip „myatezh“, arba „maištas“, šis žodis turi neigiamą potekstę. Daugelis rusų mano, kad protestai ir maištai gali blogai baigtis, net jei jie retkarčiais padeda tautai pasiekti jos tikslų.

Tokia iki šiol buvo Rusijos patirtis. Kremlius tiek 1917 metų Bolševikų revoliuciją, tiek 1991 metų Sovietų Sąjungos žlugimą laiko katastrofa valstybiniu mastu ir geopolitiniu požiūriu.

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas yra tai patvirtinęs. Be to, linkstama manyti, kad, jei protestai greičiausiai neatneš nieko gero, vargu ar juos skatina nuoširdūs ketinimai. Vyrauja ciniškas požiūris, kad protestai dažniausiai yra pogrindinių sąmokslų, kuriais siekiama įtvirtinti valstybės valdžią, rezultatas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?