JAV serialuose ryškėja distopinė ateities vizija ir laisvos valios klausimas

„Devs“, naujas aštuonių dalių draminis serialas, kurio scenarijų parašė ir kurį režisavo Alexas Garlandas („Ex Machina“, „Annihilation“), yra vienas iš tų serialų, kurių grandiozinės užmačios akivaizdžios nuo pirmosios minutės – abstraktus montažas, chorinė muzika, saksofono intarpai ir fragmentiškos scenos.
Futurizmas
Futurizmas / Drew Graham nuotr./ Unsplash nuotr.

San Franciskas. Per pirmąsias sekundes kamera pamažu sufokusuojama į niūrius Foresto (kurį vaidina Nickas Offermanas), generalinio technologijų kompanijos direktoriaus su netvarkinga barzda ir sustingusia veido išraiška, bruožus.

Tuomet jis paverčiamas vaizdo instaliacijų, kuriose vaizduojama maža mergaitė, pučianti pienės pūkus, triptiku. „Devs“ iškart pasirodo mąslus, šaltas ir pilnas netyčia juokingų detalių: kodėl raudonmedžių giraitės viduryje yra tos pačios mažos mergaitės 100 pėdų aukščio skulptūra? Ar Auksinių vartų tiltas visada atrodė toks panašus į „IKEA“ plakatą? Kodėl aukščiausiųjų technologijų kodavimo miestelis Silicio slėnyje atrodo toks pat paauksuotas ir nuobodžiai ištaigingas, kaip „Mandarin Oriental“ verslo centras?

Panašu, kad kartu su „Devs“ (vienas pirmųjų „Hulu“ produktų, pasirodęs eteryje po „FX on Hulu“ mantija) ir trečiuoju „Westworld“ sezonu televizija žengia į savo algoritmų baimės amžių.

„Devs“ nėra robotų, tačiau personažai yra labai susirūpinę determinizmu – ir didžiųjų duomenų potencialiu gebėjimu įvertinti ir įrašyti visą sudėtingą ir kompleksišką žmogaus gyvenimą vienoje kodo eilutėje. Kiekvienas serialo veikėjas atrodo kažkaip keistai išblukintas, romus ir mechaniškas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų