Bet gastronominės atskirties pabaiga jau čia pat. Kas buvo niekas, taps viskuo. Ir atvirkščiai: pilkoji restoranų masė atsidurs visiškai greta nepasiekiamų „žvaigždėtųjų“. Jeigu prieš porą metų būčiau pasakęs ar parašęs, kad „Trip Advisor“ yra beveik „Michelin“, o „Michelin“ – kaip „Trip Advisor“, restoranų rinkos žinovai mane būtų sutaršę be gailesčio. Ir visiškai teisingai.
Paaiškinsiu: „Trip Advisor“ yra populiariausia viešbučių, restoranų, turizmo paslaugų ir vietovių reitingavimo bei rezervacijų platforma. Reitingavimo specialistai – viso pasaulio piliečiai, valgantys restoranuose, nakvojantys viešbučiuose. Užsiregistruoji ir rašai, ką nori ir apie ką nori. Patiekalus ir aptarnavimą matuoji savo asmeniška kokybės samprata, pasitelkęs individualią patirties bei momentinę emocijų skalę. Beveik nereguliuojama nuomonių demokratija „Trip Advisor“ pelnė feikinių recenzijų platformos reputaciją. Italijos administracinis teismas šįmet jai „išrašė“ pusės milijono eurų baudą, kuri vėliau sumažinta iki 100 000.
„Michelin“ – tai Prancūzijos padangų koncerno daugiau kaip 120 metų leidžiamas įtakingiausias restoranų gidas, kurio autoriai – absoliučiai anonimiškai dirbantys inspektoriai – gastronomijos žinovai. Šįmet „Michelin“ restoranų gidas reitingavo 14 tūkst. restoranų visame pasaulyje. Raudonosios gurmė Biblijos sutartiniai ženklai – žvaigždutės, šakutės, lėkštės – tapo absoliučios kokybės ir objektyvaus vertinimo sinonimais.
Kuris kurį suvalgys – „Michelin“ ar „Trip Advisor“?
Naujiena, kurios nelaukė niekas yra ši: „Michelin“ jungiasi su „Trip Advisor“. Raudonasis elito gidas parduoda savo rezervacijų platformą „Bookatable“ ir susilieja su „The Fork“, „Trip Advisor“ rezervacijų sistema, kuri veikia: