Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Romantizuojama kario mirtis: kas yra „hara-kiri“, arba „seppuku“? (II dalis)

Pirmoje straipsnio dalyje nagrinėjome charakirio kilmę, prasmę ir subtilybes. Šioje dalyje apie tai, kaip iš tiesų atrodė institucionalizuota ir visuotinai priimta bausmė – privilegija dominuojančiai karių samurajų kastai. Be to, kodėl tokia baisi ir skausminga mirtis (persipjovus pilvą kardu) buvo romantizuojama ir netgi aukštinama.
Kardas
Kardas / 123RF.com nuotr.

Mirties romantizavimas

Skaitant įvairius raštus, pasakojimus ar istorines kronikas apie seppuku pasigesite vieno dalyko. Niekur nerašoma apie mirties agoniją, skausmą, kraują, baimę ir siaubą, mirštančio žmogaus dejones. Jei šie visi, dažniausiai neišvengiami, seppuku elementai būtų buvę visur detaliai aprašinėjami, tikėtina, kad tai tebūtų likę kelių ekscentriškų samurajų kelias į susinaikinimą, o ne viešai priimtas ir institucionalizuotas ritualas.

1399 metais prieš šiogūną (karinį vadą, faktinį šalies valdovą) sukilęs samurajus Ōuchi Yoshihiro valdovui atvirai metė iššūkį ir pareiškė, kad jo pilies sienų neįveiks net ir milijonas karių. Šis herojus kartu su „įspūdinga“ penkių tūkstančių karių įgula įsitvirtino Sakajaus uoste netoli Osakos… ir tuo pačiu metu jau ruošėsi mirti. Užrašė savo paskutinę valią, nusiuntė motinai savo brangiausius daiktus. Nors generolai ir siūlė įvairias išteklių tausojimo taktikas, Ōuchi į patarimus nekreipė dėmesio ir laukė paskutinio savo mūšio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos