Komerciniai skrydžiai elektriniais lėktuvais – jau netrukus?

Už 140 000 JAV dolerių jau galite skraidyti nuosavu elektriniu lėktuvu. Slovėnijos bendrovė „Pipistrel“ susidomėjusiems pirkėjams siūlo „Alpha Electro“ – pirmąjį elektrinį orlaivį, kurį 2018 metais Federalinė aviacijos administracija (FAA) pripažino tinkamu skraidyti.
„Alaska Airlines“ lėktuvas
„Alaska Airlines“ lėktuvas / ZUMAPRESS.com

Jis sveria vos 811 svarų (368 kilogramus) ir yra varomas 21 kWh baterijų paketu – tai maždaug viena penktoji tos galios, kurią turi „Tesla Model S“. Šis pilotų mokomasis lėktuvas jus ir jūsų bendrakeleivį išlaikys ore maždaug 90 minučių, nesudegindamas nė lašo iškastinio kuro.

Tie iš mūsų, kurie neturime piloto licencijos, dar turėsime palaukti galimybės skraidyti be teršalų, tačiau laukti nereikės ilgai. Nors 2020-ieji buvo pilni iššūkių, jie pasirodė esantys labai reikšmingi metai elektrinės aviacijos istorijoje.

Elektriniai orlaiviai pasiekė naujų įveikto atstumo rekordų, atkartojo trumpus komercinių skrydžių maršrutus, sulaukė JAV kariuomenės dėmesio ir pritraukė pirkėjų iš didelių aviakompanijų. Birželį Europos reglamentavimo institucijos suteikė dar vienam „Pipistrel“ orlaiviui – „Velis Electro“ – pirmąjį pasaulyje elektrinį „tipo sertifikatą“, kuris reiškia, kad orlaivis yra saugus ir tinkamas masinei gamybai (anksčiau minėtas tinkamumo skraidyti sertifikatas suteikiamas tik atskiriems orlaiviams).

Ir tai dar ne viskas – ateityje laukia daugiau gerų žinių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis