Lietuvos eksportuotojų produkciją pigino lėtėjanti ES ekonomika ir kritusios žaliavų kainos

Nuo praėjusios vasaros Lietuvos eksportuotojų užsienyje parduota produkcija pigo sparčiausiai per trejus metus. Ekspertai komentuoja, kad kainų kritimą lėmė tiek sumažėjusios žaliavų kainos, tiek eksporto partnerių, ypač Vokietijos bei Švedijos, spaudimas mažinti kainas.

Pirmąjį pusmetį didinę eksportuojamos produkcijos kainas nuo 2019 metų liepos Lietuvos gamintojai buvo priversti mažinti.

Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Aleksandras Izgorodinas, „SME Finance“ ekonomistas
Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Aleksandras Izgorodinas, „SME Finance“ ekonomistas

Nuo liepos Lietuvos apdirbamosios pramonės produkcijos kainos eksporto rinkose mažėjo keturis mėnesius iš eilės, o lapkritį – labiausiai nuo pat 2016 m. rugsėjo mėnesio, pastebi „SME Finance“ ekonomistas Aleksandras Izgorodinas.

Statistikos departamento duomenimis, Lietuvos įmonių parduodamų gaminių kainos 2019 m. lapkritį, palyginus su 2018 m. lapkričiu, susitraukė 3,2 proc.

Vokiečiai ir švedai spaudė mažinti kainas

Ekspertas mano, kad tokiam ženkliam kainų nuosmukiui didžiausios įtakos turėjo naftos ir pasaulinių metalų kainų sumažėjimas, taip pat – išaugęs eksporto partnerių, ypač vokiečių ir švedų, spaudimas Lietuvos gamintojams mažinti kainas.

Išties, Lietuvos įmonės antrąjį pusmetį pateko į grandininės reakcijos sūkurį.

Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./„Geras bladų fabrikas“ atidarymas Kaune
Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./„Geras bladų fabrikas“ atidarymas Kaune

Pasak A.Izgorodino, pasaulio prekybos apimtys krinta ir vienintelis būdas Europos Sąjungos šalių gamintojams išsilaikyti eksporto rinkose – mažinti savo maržą ir produkcijos kainas. O kuo didesnis spaudimas vokiečių, skandinavų bei kitų šalių gamintojams mažinti kainas, tuo atitinkamai didesnis spaudimas ir Lietuvos įmonėms padaryti nuolaidų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis