Tolimųjų reisų vairuotojas: Lietuva tampa koronaviruso „eksporto“ tranzitiniu punktu

Koronaviruso protrūkį dėl įvežtinių atvejų iš trečiųjų šalių užfiksavus krovinių pervežimu užsiimančioje Kauno įmonėje „Hegelmann transporte“, kai kurie Lietuvos tolimųjų reisų vairuotojai prabilo apie tai, esą darbdaviai nė nesistengia rūpintis jų saugumu. Jie mini, kad į pamainas užsienyje vairuotojus pervežančiuose mikroautobusuose susodinama tiek žmonių, kiek telpa, nesilaikant saugaus atstumo. Skundžiamasi, kad vairuotojams-trečiųjų šalių piliečiams, atvykusiems į mūsų šalį dirbti, nebūtina izoliuotis porai savaičių, jie netestuojami, jei į reisą išvyksta per nustatytą terminą.
Lenkijos link vykstančių vilkikų eilės
Vilkikai / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos sprendimu, tarptautinius komercinius vežimus vykdančiose įmonėse dirbantys ekipažų ir įgulų nariai neprivalo atlikti tyrimo dėl COVID-19, jeigu jų buvimo laikas Lietuvoje yra trumpesnis nei 72 valandos.

Be to, jeigu jie mūsų šalį palieka anksčiau kaip per tris paras, jiems neprivaloma visa 14 dienų izoliacija.

Tokios išimtys vežėjams buvo ir yra taikomos viso ekstremaliosios situacijos bei karantino laikotarpiu siekiant neriboti prekių judėjimo.

Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkės Jovitos Jančiauskienės teigimu, dėl to ketinama kreiptis į Vyriausybę.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius akcentuoja, kad vairuotojai, kaip ir medikai ar prekybos darbuotojai, dirba tam, kad būtų užtikrinti pagrindiniai gyventojų poreikiai pandemijos metu, todėl natūralu, jog jiems gali būti taikomos kiek kitokios sąlygos.

Įžvelgia diskriminaciją

Kaip 15min pasakojo tolimųjų reisų vairuotoju dirbantis Darijus (vardas ir pavardė redakcijai žinomi), daugumą jų į pamainas Europoje perimti vilkikus veža autobusiukais.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Sunkvežimiai prie Medininkų pasienio posto
Luko Balandžio / 15min nuotr./Sunkvežimiai prie Medininkų pasienio posto

Anot jo, kartu su Lietuvos piliečiais mikroautobusuose atsiduria ir ką tik iš trečiųjų šalių atvykę leidimus dirbti mūsų šalyje turintys asmenys, neatlikę COVID-19 testų.

Jis tikino, kad visi į autobusą sodinami nepaisant saugaus atstumo.

„Imkime pavyzdį – firma turi 50 mašinų ir jos važinėja. Atėjo penktadienis, sakykime, keičiasi keturiolika vairuotojų – važiuoja du autobusiukai. Tos keturiolika mašinų po visą Europą išmėtytos: viena – Prancūzijoje, kita – Belgijoje, trečia – Vokietijoje ir taip toliau. Tada visus sugrūda į tą autobusą: nesvarbu, ar žmogus izoliavosi, ar nesiizoliavo. Jo niekas netikrina. Visus septynis sugrūda į autobusą. Nesvarbu, kad aš, lietuvis, grįžau namo, pagal sąžinę atbuvau tas dvi savaites, mane vėl su visais veža. Ukrainiečiai, baltarusiai, nei jie tyrėsi, nei jie namie tos izoliacijos laikėsi. Ir grįždami šičia jie po visus barus maskatavosi ir jų net nereikia tirti, jeigu per 72 valandas jie išvažiuoja. (...) Autobusiuke 2 m atstumo laikytis neįmanoma niekaip“, – kalbėjo Darijus.

„Čia išeina ir diskriminacija: kokio velnio aš tada turiu būti toje izoliacijoje dvi savaites, jei aš po dviejų savaičių vėl išvažiuoju. Tai kam aš izoliavausi ir iš karto viename autobuse su tais, kurie – nieko? Kokia nauda iš mano izoliacijos? Ai, kad aš Lietuvos neapkrėčiau. O toliau Europą galima apkrėsti“, – ironizavo tolimųjų reisų vairuotojas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis