Virusas siurbia pinigus ir kursto nacionalizmą: įkalinti namuose neperka, negamina ir keiksnoja Kiniją

Koronavirusas sukėlė šoką pasaulio finansų rinkose – akcijos pinga, įmonėms sunkiau skolintis, dalis jų gali ir neištverti, karantino zonos perbraižo pasaulio prekybos kelius. Vienas ekonominis ilgalaikis efektas jau akivaizdus – koronavirusas dar labiau skatina nacionalistines ir protekcionistines nuotaikas. Tik tolesnė užkrato eiga lems, koks bus poveikio mastas. Lietuva gerai pasiruošusi sisteminiams šokams ir turi galimybių pasinaudoti Kinijos problemomis, bet ir čia namie likę gyventojai mažiau pirks, vertina ekonomistai.
Verslininkas
Verslininkas / 123rf nuotr.

Vokietija yra viena iš pagrindinių Lietuvos prekybos partnerių, o ten verslo tiekimo grandinės jau trūkinėja, tvyro ekonominio paralyžiaus baimė, rašo Vokietijos „Deutsche Welle“. Įspėjama, kad tolesnis koronaviruso plitimas galėtų padaryti didelį poveikį ūkiui.

Iš finansų rinkų pinigus traukia investuotojai – akcijos šią savaitę atpigo labiausiai nuo 2008 metų. Papildoma rizika persikelia ir į pinigų kainą – skolintis tiek gyventojams, tiek verslui gali tapti brangiau.

Lietuvos verslas ir darbuotojai turi ruoštis tam, ko nežino. Prognozuoti, kokia tolesnė viruso eiga, ekonomistai nesiryžta. Atrodo, lyg viskas rimsta, naujų ligos atvejų mažėja – tokiu atveju rimtų ekonominių sukrėtimų nebūtų. Tačiau, jei viruso plėtra pasaulyje spartėtų, pasekmės būtų rimtos.

„Scanpix“/AP nuotr./Koronaviruso epidemija plinta toliau.
„Scanpix“/AP nuotr./Koronaviruso epidemija plinta toliau.

Jau dabar Italijos picerijos pirks mažiau lietuviškų sūrių, šalies gamintojai turi ieškoti, kuo pakeisti komponentus iš Kinijos. Tačiau tuo pat metu šalies gamintojams atsiveria ir galimybių užimti Kinijos konkurentų vietą, vertina ekonomistai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis