Konservatoriai savivaldos rinkimams planuoja išleisti tik 579,2 tūkst. eurų, iš jų 72,4 tūkst. eurų partijos reklamai panaudos centrinis štabas, likusieji padalinti partijos skyriams.
Kaip 15min.lt sakė Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) partijos rinkimų štabo vadovė, parlamentarė Rasa Juknevičienė, partijos skyriams palikta laisvė pasirinkti patį geriausią būdą reklamuotis.
„Jeigu, pavyzdžiui, miestuose interneto pasiekiamumas didesnis, orientuojamasi į internetinę žiniasklaidą. Tačiau yra vietovių, kur tai neaktualu, vienur išorinė reklama svarbesnė, kitur svarbiau eiti į žmones, nešioti lankstinukus. Daug kas palikta skyriams, jie susidėliojo planus“, – pasakojo konservatorė.
Pinigai skyriams ankstyvą praėjusiųjų metų rudenį padalinti pagal tai, kokio dydžio savivaldybė, atsižvelgta ir į skyrių aktyvumą, kitus kriterijus.
R.Juknevičienė pripažino, kad didesnis dėmesys skiriamas tiesioginiams merų rinkimams Vilniuje ir Kaune, taip pat daugiau pastangų dedama tose savivaldybėse, kuriose konservatoriai rinkėjų mylimi nuo seno.
Socialdemokratai leido skyriams improvizuoti
Socialdemokratai savivaldos rinkimams pasirengę išleisti kiek mažiau nei konservatoriai – 521,3 tūkst. eurų.
Partijos rinkimų štabo vadovas Algirdas Sysas 15min.lt aiškino, kad 60 partijos skyrių suteikta didelė laisvė improvizuoti. „Gairės tam tikros nurodytos, programos nuostatos. Suteikėme laisvę ir kiekvienas skyrius atsakingas už save“, – teigė jis.
Rinkimų kampanijai skyriai naudoja ne tik partijos iždo pinigus, bet ir surinktą 1 proc. nuo Gyventojų pajamų mokesčio.
Anot A.Syso, rinkimų kampanijai skyriai naudoja ne tik partijos iždo pinigus, bet ir surinktą 1 proc. nuo Gyventojų pajamų mokesčio.
„Mažesniuose skyriuose kandidatai dalyvaus vietinės televizijos ir radijo laidose, dalins lankstinukus“, – pasakojo jis. Rinkimų štabo vadovas sakė, jog prieš kurį laiką atliktas tyrimas parodė, kad rinkėjai labiausiai paveikiami reklamos per televiziją, kuri yra brangiausia, paveiki reklama ir per radiją, spaudoje, internete.
„Tai yra visos Lietuvos mastu, tačiau rajonuose yra laikraščių, kuriuos perskaito kone 100 proc. to rajono gyventojų. Todėl vietinis rinkimų štabas sprendžia, ką daryti“, – teigė A.Sysas.
Darbo partijos koziris – žinomi veidai
Darbo partija, kaip ir prieš anksčiau įvykusius rinkimus, organizuos rinkėjų susitikimus su žinomiausiais partijos veidais.
Šios politinės jėgos savivaldos rinkimų štabo vadovas, parlamentaras Vytautas Gapšys 15min.lt sakė, jog Darbo partijos pagrindinis bendravimo su rinkėjais būdas – važinėti per Lietuvą ir susitikti su žmonėmis. Tačiau partija nespjauna ir į įprastus reklamavimosi būdus – lankstinukus, plakatus.
„Darbietis“ aiškino, kad kai kuriuose susitikimuose dalyvaus ir partijos įkūrėjas Viktoras Uspaskichas.
Anot jo, tokie susitikimai jau prasidėjo, juose dalyvauja ne tik kandidatai į merus, bet ir kai kurie ministrai, parlamentarai.
„Partijos pirmininkė Loreta Graužinienė buvo komandiruotėje, todėl negalėjo vykti. Ji prisijungs vėliau, vyksiu aš, Kęstutis Daukšys, Artūras Paulauskas, pagal galimybes – ir ministrai. Visa komanda turi darbų“, – teigė V.Gapšys.
„Darbietis“ aiškino, kad kai kuriuose susitikimuose dalyvaus ir partijos įkūrėjas Viktoras Uspaskichas.
Pasak V.Gapšio, skyriai išleis daugiau nei centrinis rinkimų štabas, kuris planuoja panaudoti apie 100 tūkst. eurų.
„Kai kuriems skyriams patys pervedame pinigų iš centrinio iždo, jiems atiduodame dalį partijai skirto 1 proc. Gyventojų pajamų mokesčio, sumos priklauso nuo narių skaičiaus, apygardų dydžio“, – pasakojo jis.
„Tvarkiečiai“ įsitikinę, kad žmonės nori pasikalbėti
Taktiką pabendrauti akis į akį su kuo daugiau rinkėjų nebe pirmus rinkimus išnaudoja partija „Tvarka ir teisingumas“.
Rinkimų štabo vadovas, parlamentaras Kęstas Komskis 15min.lt sakė, jog šia taktika naudotasi dar renkant parašus, jie rinkti ne elektroninėje erdvėje, o bendraujant su žmonėmis.
„Taktikos nekeičiame, nes akivaizdu, jog žmonėms labiausiai patinka pasikalbėti tiesiogiai, kad jiems paaiškintų programą ne per žiniasklaidą ar lankstinukus. Nors turėsime ir jų“, – pridūrė pašnekovas.
Žmonėms labiausiai patinka pasikalbėti tiesiogiai, kad jiems paaiškintų programą ne per žiniasklaidą ar lankstinukus. Nors turėsime ir jų.
Pasak K.Komskio, tik penktadienį bus žinoma suma, kurią „tvarkiečiai“ ketina išleisti savivaldos rinkimams.
„Tik šiandien susizgribome pradėti rinkti medžiagą, kokią reklamą planuoja skyriai ir kiek jie tam išleis pinigų. Vienur jau atspausdinti lankstinukai, kitur dar laukiama aukų – visur skirtingai. Vilnius gali ir 289,6 tūkst. eurų išleisti, sumos įvairiose savivaldybėse labai skirsis“, – sakė jis.
Centrinis rinkimų štabas jau yra suplanavęs, kaip bus reklamuojamasi, sukurti reklaminiai vaizdo klipai, kitą savaitę pasirodys ir plakatai.
Liberalų sąjūdis reklamuosis ir socialiniuose tinkluose
Pasak Liberalų sąjūdžio rinkimų štabui vadovaujančio Raimondo Imbraso, partijos rinkimų kampanijos pagrindas – tiesioginis bendravimas su rinkėjais.
Rinkimams Liberalų sąjūdis planuoja išleisti 600 tūkst. eurų.
„Turime aiškius atsakymus į Lietuvos žmonėms labiausiai rūpimus klausimus. Todėl mūsų kandidatai eis nuo durų iki durų ir kalbėtis tiesioogiai su žmonėmis“, – sakė jis.
Rinkimams Liberalų sąjūdis planuoja išleisti 600 tūkst. eurų.
„Biudžete numatytos lėšos ir kampanijai „nuo durų iki durų“ bei media priemonėms: lauko stendams, televizijos ir radijo reklamai, reklamai internete bei socialiniuose tinkluose“, – pasakojo R.Imbrasas.