Milano mados savaitė: dizaineriai nestokoja nei rafinuotumo, nei ironijos

Kur daugiau pamatysite ant prabangaus pūsto sijono ištapytą karvę, jei ne „Moschino“ mados namuose? Tuo metu, kai kiti mados kūrėjai svaigina Swarovskio kristalais spindinčiais audiniais, metalizuotais paviršiais ir trečiojo tūkstantmečio technologijomis, „Moschino“ mados namai primena – visų mūsų šaknys, mielieji, – kaime. Sveikame, neužterštame, pirmapradžiame.
„Philipp Plein“ kolekcijos pristatymas
„Philipp Plein“ kolekcijos pristatymas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Pats „Moschino“  mados namų krikštatėvis Franco Moschino – liūdno likimo žmogus. Jis mirė nuo AIDS, tačiau nugyveno audringą, pilną nuotykių gyvenimą. Tokia išliko ir jo mados namų filosofija. Į pasaulį, pasak F.Moschino, reikia žvelgti pro ironijos prizmę ir imti iš gyvenimo, kol galima, su kaupu.

Ar tai norėta išreikšti kito pavasario–vasaros kolekcija? Galbūt. „Moschino“ mados namai, ant podiumo išleidę moterų duetus – vieną su balta suknia, kitą tamsiame fone – vertė mąstyti, kad mūsų kasdienybė – pilna nuopuolių ir pakilimų. Suprasti „Moschino“ ateinančios vasaros kolekcijos filosofiją tai – kiekvieno  mūsų išsilavinimo, požiūrio į gyvenimą reikalas. Aišku viena, ne kas kita, o nepralenkiama, kandi ironija šiems mados namams leidžia išgyventi sunkų finansų krizės laiką. Ir tai jau yra labai daug.

Tuo tarpu kitiems dizaineriams, ketvirtąją mados savaitės dieną  Milane parodžiusiems kolekcijas, atrodo, į krizę nusispjauti. Roberto Cavalli, Ermanno Scervino, Emilio Pucci nė negalvoja juokauti ir savo klientus svaigina tokia prabanga, jog sunku patikėti, kad drabužiai skirti metropolijų moteriai, biurui, gatvei.

Tuo tarpu kitiems dizaineriams, ketvirtąją mados savaitės dieną  Milane parodžiusiems kolekcijas, atrodo, į krizę nusispjauti. Roberto Cavalli, Ermanno Scervino, Emilio Pucci nė negalvoja juokauti ir savo klientus svaigina tokia prabanga, jog sunku patikėti, kad drabužiai skirti metropolijų moteriai, biurui, gatvei.

Roberto Cavalli „ledo karalienė“ apakino spindinčių metalizuotų paviršių žemę siekiančiomis suknelėmis su giliomis  krūtinės ir nugaros iškirptėmis. Plonos ažūrinės šifono suknios, nusėtos žvyneliais ir kristalais, taip dailiai pabrėžė lieknas moters kūno formas, jog kai kurie mados teoretikai net įtarė – galbūt suknias nupiešė ne pats Roberto, o jo žmona, buvusi Mis Visata Eva Cavalli, juk ant podiumo R.Cavalli visada išeina nusilenkti kartu su Eva. Galbūt šios suknios, tai Roberto gyvenimo moters svajingas prisiminimas apie jaunystę ir savo pačios šiandien jau nublankusį grožį. Aišku viena, šios brangios suknios – tai svajonė, miražas, spektaklis.

Satinas ir technoaudiniai šįmet suteikė naują elegancijos prieskonį Ermanno Scervino kolekcijai. Toskanos dizainerio kolekcijos visada labai moteriškos. Ir šįmet E.Scervino rinkosi švelnių – gelsvų, rožinių, smaragdo, langustų, skaisčiai žalią spalvas. Iš spindinčio satino sukirptos suknios, inkrustuotos brangiais akmenimis, dvelkė retro, tačiau madingi kirpimai joms suteikė šiuolaikiškos ekstravagancijos. Tačiau labiausiai šįmet nustebino dizainerio eksperimentas: ant standaus peršviečiamo lyg rezginė technoaudinio siuvinėjimo būdu dizaineris išgavo kitą vasarą itin madingą „piede de poule“  – (it. vištos koja) piešinį. Optiškai šis marginimas atrodė lyg tatuiruotė, atlikta ant nuogo moters kūno.

Dvieiliu susegimu paryškinti lietpalčiai iš technologiško  džinsinio audinio smarkiai pabrėžė dailią moters taliją.

„Aquilano Rimondi“ kolekcijoje žavėjo ryškių – violetinės ir raudonojo vyno, geltonos ir oranžinės, skaisčiai mėlynos ir žalios spalvų kontrastai. Moterys atrodė gundančiai, nes mūvėjo trumpučius šortukus iš juostuotos medžiagos. Metalizuoti paviršiai ant plono šilko tvilo audinio išryškino kiekvieną moters kūno raumenėlį. Kimono principu susegtos palaidinės dvelkė Rytų tautų moterims būdinga elegancija.

Minimalistiniu stiliumi ir rafinuota prabanga nepralenkiami „Bottega Veneta“ mados namai šįmet nustebino šeštojo dešimtmečio suknelių siluetais. Kolekcijos spalvų gama tamsi, monumentali, įpareigojanti. „Bottega Veneta“ klientės negyvens svajonių pasaulyje – mados namai pagalvojo apie dirbančias biure moteris. Todėl vasaros suknelių biurui pasirinkimas – iš tiesų platus.

„Bottega Veneta“ klientės negyvens svajonių pasaulyje – mados namai pagalvojo apie dirbančias biure moteris.

Akinančia prabanga  ketvirtąją mados savaitės dieną apstulbino ne tik italai. Pirmą kartą Milane kolekciją rodantys „Philipp Plein“ mados namai šio stiliaus gerbėjams vėlai naktį surengė aperityvą. Kolekcija pradėta rodyti apie 11 valandą vakaro, kai ant kojų visą dieną stovintys fotografai jau krito iš nuovargio. „Philipp Plein“ podiumas labiau priminė ne mados takelį, o koncertui skirtą sceną. Modelius daugiausia demonstravo juodaodės manekenės, nes drabužiai – brangios suknios, peršviečiami sijonai ant tamsaus kūno atrodė įspūdingai.

„Philipp Plein“ kolekcija irgi nestokojo ironijos. Dvi nuotakos pribloškė. Ilgų kristalais siuvinėtų suknių krūtinės, kurių viena dekoruota kaukole, kitą – ant didelės širdies išsiuvinėtu užrašu – „Fuck You“, neleido abejoti, kitąmet moterys nestokos agresyvumo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis