„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Iššūkis susiruošusiems į kalnus – keltuvai

Pirmą kartą atsidūrusiems kalnuose pastangų reikia ne tik sėkmingai nuo jų nusileisti, bet ir užkilti keltuvais. Tam, kad nusileidimas snieglente būtų sklandus, kviečiame peržiūrėti devintąją mokomųjų vaizdo filmų dalį, kurį parengė Tarptautinis kelionių organizatorius „TezTour“ kartu su Lietuvos sporto universitetu.
Keltuvai
Keltuvai

Jame mokoma taisyklingai čiuožti snieglente ir daryti posūkius.

VIDEO: Kalnų slidinėjimas, mokomasis filmas (9)

Kitus mokomuosius filmus rasite susijusių naujienų blokelyje.

Nors to tikimės mažiausiai, tačiau ne ką mažiau streso sukelia ir pirma pažintis su keltuvais, gabenančiais į svaigias kalno viršūnes. Deja, bet kai kurie keltuvai labiau pritaikyti ir patogesni slidininkams nei kylantiems į kalną su lenta.

Bene vienintelis būdas pakilti į kalną be bereikalingo jaudulio – tiesiog išmėginti ir priprasti prie pačių įvairiausių tipų keltuvų. O geriausia – turėti šalia žmonių, kurie padėspirmą kartą atsidūrus slidinėjimo trasose.

Nepatogieji bugeliai

Į kalną keliantis įrenginys, su kuriuo susidursite pirmiausia, greičiausiai bus bugelinisT formos keltuvas. Juo įkalną kylama stovomis, apsižergus trosą ir atsirėmus sėdmenimis į plastikinę sėdynę, stipriai įsikibus į trosą rankomis. Dalis tokių bugelinių keltuvų pritaikyti kilti dviem – taip išties drąsiau, ypač jei bent vienas jau yra išbadęs tokio tipo keltuvus.

Lyginant su įvairiomis į kalnus keliančiomis kabinomis, bugeliniai keltuvai yra mažiausiai komfortiški, kildamas pirmus kartus dažnas nuo jų krinta. Su šiais keltuvais vargstama dėl šlaunims ir kitiems kojų raumenims tenkančio krūvio (kylama šiek tiek įtūpus, sąlyginai nedideliu greičiu), taip pat nuo bugelio nuslystama dėl kartais sulėtėjančio kėlimo greičio ar išmuštų duobių sniege, – tiesiog neišlaikoma pusiausvyra.

Lyginant su įvairiomis į kalnus keliančiomis kabinomis, bugeliniai keltuvai yra mažiausiai komfortiški, kildamas pirmus kartus dažnas nuo jų krinta.

Nukritus reikia stengtis kuo skubiau pasišalinti iš kelio kitiems slidininkams, vorele kas kelis metrus kylantiems paskui. Atsistojus ant kojų, laukiama laisvo troso, kurį, labai tikėtina ir gal net guodžia, kažkas taip pat nesėkmingai paleido ir atsidūrė sniego pusnyje. Naudingas patarimas: kildami bugeliu laikykite kojas kuo arčiau viena kitos – neleiskite joms išsiskirti dėl pasitaikiusio kupsto ar duobės, antraip padėties nebesukontroliuosite.

Ir nors daugelis slidininkų bugelinių keltuvų nemėgsta, – būtent jie dažniausiai ir įrengiami prie mokomųjų trasų ir žemesnių kalnų, kuriuos natūraliai renkasi pradedantieji. Taip pat šio tipo keltuvai labiausiai paplitę kaimyninių šalių slidinėjimo trasose, tad belieka tiesiog su tuo susitaikyti ir kuo greičiau įprasti, nes pėsčiomis net ir į mažiausią ar nuožulniausią kalną kylama per ilgai ir tai vargina ne mažiau nei pakilti bugeliu.

Krėslinis keltuvas – iššūkis nemėgstantiems aukščio

Vieni šiuos keltuvus ypač mėgsta dėl iš viršaus atsiveriančių vaizdų. Tuo tarpu prisibijantys aukščio atviruose keltuvuose jaučiasi kiek nejaukiai, mat dažnai tokie oru kelių-keliolikos metrų aukštyje kylantys krėslai neturi jokių uždangų – tik apsauginius iš viršaus nusileidžiančius rėmus. Beje, dažniausiai juos reikia užsidėti pačiam, tad patariama būti budriems. Kadangi kylant šiais keltuvais slidės ar snieglentė turi būti pritvirtinti prie kojų (saugumo sumetimais, kad nenukristų čiuožinėjantiems po kylančiais keltuvais), snieglentininkams šis kilimas mažiau patogus.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Keltuvai netoli slidinėjimo ir alpinizmo kurorto Šamoni.
AFP/„Scanpix“ nuotr./Keltuvai netoli slidinėjimo ir alpinizmo kurorto Šamoni.

Dar vienas jau pakilus į kalną laukiantis iššūkis – sugebėti nušokti nuo nuolat, it konvejeris, judančio keltuvo. Vis dėlto ties kiekvienu įlipimu ir išlipimu yra operatorius, kuris ne tik sulėtina keltuvų judėjimo greitį, kuomet jums reikia juose įsitaisyti ar, priešingai, nuo jų nušokti. Operatoriai itin akyli, jei žmogus krinta ir nespėja pasikelti, keltuvai sustabdomi, jei reikia, prisistato padėsiantis aptarnaujantis personalas.

Jei šąla ir vėjuota, kilti tokiais praktiškai lauko sąlygomis gabenančiais keltuvais gali būti kiek žvarbu. Tačiau jau naujesniuose keltuvuose yra uždangų nuo vėjo, taip pat gali būti šildomos sėdynės.

Ramiausia kilti gondola

Tai bene patogiausia kėlimosi į kalnus priemonė. Viename uždarame vagonėlyje telpa nuo 4 iki kelių dešimčių žmonių. Slidės ir snieglentės dedamos į išorėje esančius laikiklius. Vienintelis įmanomas iššūkis – net ir gondolos, nors ir sulėtina greitį ties įlipimu ir išlipimu, vis dėlto nuolat juda, todėl tenka gana skubiai grūsti įrangą į dėklus ir sparčiai į tą patį vagonėlį įlipti patiems. Lazdos įsinešamos į vidų, kylant sėdima ir mėgaujamasi  vaizdais.

slides@15min.lt

Junkitės prie „Slidininkų rojaus“ grupės tinkle „Facebook“.

Slidininkų blog'o konkursas
Slidininkų blog'o konkursas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų