Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

10 faktų apie Dakaro ralį, kurių greičiausiai dar nežinojote

Dakaro ralis jau sutraukė minias automobilių sporto gerbėjų. Lietuvoje Dakaras pastaraisiais metais neįtikėtinai išpopuliarėjo. Realiai, reikėtų sakyti, kad Dakaras dabar yra antras po krepšinio mūsų sporto gerbėjų širdyse. Tai – labai įdomu, nes pergalių šiose sudėtingose ištvermės lenktynėse neturime. Tai įrodo, kad mūsų sporto sirgalius vilioja ne tik tviskantis auksas – mokame pasidžiaugti ir dalyvavimu. Bet ar viską žinote apie Dakaro ralį?
Dakaras 2018: lietuviams kankyne tapęs 11-asis greičio ruožas
Dakaras 2018: lietuviams kankyne tapęs 11-asis greičio ruožas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Visos DAKARO ralio naujienos – specialiame 15min polapyje

1. Paryžius-Dakaras. Dakaro ralis prasidėjo 1979 metais. Pavadinimas, aišku, pasirinktas neatsitiktinai – originaliai tai buvo lenktynės iš Prancūzijos sostinės į Dakarą, Senegalo sostinę. Pirmąsias lenktynes laimėjo „Yamaha“ motociklas.

Beje, prancūzai ilgą laiką dominuoja Dakaro ralyje, net jam persikėlus į Pietų Ameriką – jau vien Stéphane'as Peterhanselis laimėjo 38 greičio ruožus motociklu ir 33 – automobiliu – iš viso 13 čempiono titulų sunkiausiose pasaulio lenktynėse dvejose klasėse. Tačiau net ir neskaičiuojant šios įstabios biografijos akivaizdžiai matyti, kad prancūzai jose dominuoja.

2. Mėgėjų ralis? Dažnai pabrėžiama, kad Dakaras – sunkiausios lenktynės planetoje, tačiau ar patikėtumėte, kad ten dalyvauja ne tik profesionalai? Skaičiuojama, kad apie 80 proc. dalyvių rikiuotės sudaro mėgėjai. Tačiau nereikėtų į juos žiūrėti kreivai – jei jie sugeba surinkti komandą, treniruojasi ir į lenktynes žiūri rimtai, jie pasirodo pakankamai gerai.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Lietaus nusiaubtas 12-asis Dakaro greičio ruožas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Lietaus nusiaubtas 12-asis Dakaro greičio ruožas

3. Žuvo 70 žmonių. Nuo Dakaro lenktynių istorijos pradžios jau žuvo 70 žmonių – 28 dalyviai ir 42 lenktynėse nedalyvaujantys žmonės – daugiausia žiūrovai ir žurnalistai.

Tarp žuvusiųjų – ir lenktynių sumanytojas Thierry Sabine'as, kuris dar 1978 metais dalyvaudamas kitame ralyje pasiklydo Tenerės dykumoje ir sumanė ten surengti lenktynes. Sabine žuvo 1986 metais Malyje sudužus sraigtasparniui – tragedijoje iš viso žuvo 5 žmonės. Teigiama, kad staigiai prasidėjusi smėlio audrą sraigtasparnį nubloškė į smėlio kopą.

4. Pasiklydo net Margaret Thatcher sūnus. Kažin, ar garsioji Jungtinės Karalystės ministrė pirmininkė Margaret Thatcher domėjosi automobilių lenktynėmis. Visgi, jos sūnus Markas Thatcheris buvo net 6 dienoms pasiklydęs 1982 metais.

Visa trijų vyrų komanda rasta tik išžvalgius teritoriją lėktuvu, nei vienas įgulos narys nenukentėjo, nors, galima įsivaizduoti, tos kelios dienos buvo neramios.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Dakaras 2018: lietuviams kankyne tapęs 11-asis greičio ruožas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Dakaras 2018: lietuviams kankyne tapęs 11-asis greičio ruožas

5. Keturračių kategorija – palyginti jauna. Anksčiau keturračiai motociklai laikyti motociklų kategorijos dalimi, tačiau po to, kai Dakaras išsikėlė į Pietų Ameriką jie gavo atskirą kategoriją.

„Yamaha“ laimėjo visas lenktynes nuo pat 2009 metų. Antroje vietoje įprastai lieka „Honda“. Yra ir dar viena – motobagių – klasė, kurioje šturmanas ir vairuotojas sėdi vienas šalia kito – čia geriausiai pasirodė „Polaris“.

6. Kodėl Dakaras nebevyksta Dakare? Lenktynės iš įvairių Europos taškų į Dakarą vyko iki pat 2008 metų. Tuomet buvo planuojama, kad lenktynės prasidės Lisabonoje, tačiau nerimaujant dėl saugumo Mauritanijoje buvo nuspręsta lenktynes apskritai atšaukti.

Tuo pačiu metu Čilė ir Argentina pačios pasisiūlė rengti lenktynes jų teritorijose – šis pasiūlymas ir buvo priimtas. Tiesa, dėl to ne visi liko patenkinti – Europos komandoms dabar kelionė yra kur kas tolimesnė ir sudėtingesnė, o lenktynės dažnai vyksta tokiame aukštyje virš jūros lygio, kad automobilių galia sumažėja net 20 proc.

7. Kodėl Dakaras kritikuojamas? Dakaras patinka ne visiems. Visų pirma, jį, aišku, kritikuoja aplinkosaugininkai, teigdami, kad transporto priemonės kai kuriuose gamtos kampeliuose važinėti neturėtų dėl daugelio priežasčių, įskaitant šiukšlinimą. Kai ralis vis dar vyko Afrikoje, vietiniai nelabai suprato, kokia jiems iš to turėtų būti nauda, nes dalyviai retai kada turėjo laiko ką nors nusipirkti. Kai kurie aktyvistai tai laikė likutinio kolonializmo ženklu. Tačiau Dakaras dažniausiai kritikuojamas dėl dviejų dalykų – gamyklinių komandų palaikymo ir saugumo.

8. Didžiausia legenda? Kokius gamyklinius Dakaro automobilius prisimenate? Tikrai atsiminsite dabar važiuojančius „Mini“, „Peugeot“, „Toyota“, galbūt atmintyje iškils ir „Volkswagen Touareg“, kurie kadaise skynė pergales. Bet ar kas atsimena „Mitsubishi Pajero Evolution“? Tai – automobilis, kuriam Dakaro ralį laimėti pavyko daugiausiai kartų – net 12. Tiesa, automobiliai visą laiką tobulėjo ir paskutinį kartą „Mitsubishi“ laimėjo tik 2007 metais.

9. Kiek sveria Dakaro sunkvežimiai? Pagal taisykles – nuo 3 500 kg. Tikriausiai pastebėjote ir dar vieną dalyką – automobilyje važiuoja vairuotojas ir šturmanas, o sunkvežimiuose būna net po tris žmones. Taip yra todėl, kad susitvarkyti su sunkvežimio gedimais ar įstrigimu reikia daugiau jėgos ir rankų, todėl įguloje būna ir mechanikas.

10. Dakaras 2018. Šiemet lenktynes sudaro 14 ruožų, beveik 9 000 km. Tai – 40-asis Dakaras apskritai ir 10-asis Dakaras Pietų Amerikoje.

VIDEO: 40-tą kartą vykstantis Dakaro ralis: į trasą grįžusi Peru ir net 4 ekipažai iš Lietuvos

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos