Komandoje – patyrę automobilių sporto vilkai
Komanda sudaryta iš keturių vairuotojų ir dviejų komandos vadovų. Ekipos atstovai gerai žinomi automobilių sporto pasaulyje.
Darius Janušas – komandos vairuotojas. Žymus kroso lenktynininkas, čempionas, absoliutus treko nugalėtojas. Automobilių sporte Dariaus Janušo pavardė skamba nuo 1998-ųjų. Lenktynininkas 2007-aisiais 1000 km lenktynėse iškovojo trečią vietą klasėje ir buvo greičiausias „Battery sprint“ varžybose. 2009-aisiais Darius Janušas šį rezultatą pakartojo dar kartą.
Giedrius Notkus – komandos vairuotojas. Sportininkas karjerą pradėjo būdamas 15-os metų kartingo sporto šakoje. Daugkartinis ralio varžybų prizininkas, prieš pusmetį sportininkui suteiktas Lietuvos automobilių sporto meistro titulas. „1000 km“ lenktynės Giedriui bus iššūkis, kadangi sportininkui žiedinėse lenktynėse profesionaliai varžytis neteko.
Remigijus Devainis – komandos vairuotojas. Daugkartinis ralio čempionato prizininkas. „1000km“ lenktynėse 2009-aisiais užėmė trečią vietą klasėje. 2012-aisias važiuodamas pačiu silpniausiu varžybų automobiliu – 1,6 litro darbinio tūrio „VW Polo“ klasėje buvo ketvirtas, o bendroje įskaitoje užėmė 12-ą vietą.
„Autus racing” komandos nuotr./Komandos nariai |
Yury Pukhkyy– komandos vairuotojas. Automobilių sporto entuziastas iš Rusijos. Lenktynininkas yra tapęs savo klasės kartingo čempionu Baltarusijoje. Lietuvoje įvairiose varžybose bandė savo jėgas atstovaudamas „Porsche“ klubui.
Dainius Alekna – komandos vadovas. Ilgametis automobilių ralio čempionato bei tarptautinių varžybų dalyvis ir prizininkas. Tris kartus yra tapęs Lietuvos čempionu. Lietuvos automobilių sporto meistro vardą turintis lenktynininkas, karjerą automobilių sporto pasaulyje pradėjęs dar 1994-aisiais.
Darius Grigalionis – antrasis komandos vadovas. ASK „Autus“ prezidentas, automobilių sporto entuziastas.
Komandos komplektavimas truko keletą valandų
Pasak komandos vairuotojo Dariaus Janušo – šios komandos subūrimą galima pavadinti „penkių valandų“ projektu. Susirinkę seni draugai bei pažįstami kartu aptarė finansinę situaciją, komandos tikslus bei sudėtį ir nusprendė „1000 km“ lenktynėse startuoti kartu. Darius Janušas sako, kad komanda sudaro tik patikimi žmonės, kurie nenuvils nei ekipos rėmėjų, nei fanų. Beje, verta paminėti, kad Giedrius Notkus buvo pirmasis Dariaus Janušo šturmanas ralio varžybose, o visi komandos nariai vienaip ar kitaip susiję su automobilių sportu.
Koviniu bolidu pasirinktas „Mitsubishi Lancer EVO IX“
„Mitsubishi Lancer EVO IX“. Žiedinėms lenktynėms specialiai ruoštas keturių varomųjų ratų automobilis, kurio agregatai komandą pasiekė iš tokių šalių kaip Anglija, Jungtinės Amerikos Valstijos ir net Australija. Dviejų litrų darbo tūrio variklis su turbina išvysto beveik 450 arklio galių o sveria vos kiek daugiau nei 1350 kilogramų.
„Autus racing” komandos nuotr./„Mitsubishi Lancer Evo IX“ |
Komandos nariai, paklausti kodėl būtent šį automobilį pasirinko 1000km lenktynėms teigė, kad šis modelis bene geriausiai pažįstamas ir itin patikimas. Be to, komanda turi ir itin daug atsarginių dalių, tinkančių šiam koviniam bolidui. Ekipos lenktynininkai atskleidė, kad vien į automobilį ir jo paruošimą 1000 km lenktynėms investuota per 250 tūkstančių litų.
Talkins kvalifikuoti mechanikai
„Techninis projektas – Autus racing“ komandai talkins ir kone dešimties mechanikų būrys su vyriausiuoju inžinieriumi Žygimantu Gražiu priešakyje, kadangi panevėžiečių ekipos techniniu aptarnavimu lenktynių metu ir prieš jas rūpinasi VšĮ „Greičio zona“. Panevėžiečių komandos „Mitsubishi Lencer EVO IX“ surinktas Kaune, būtent šios įstaigos meistrų rankomis. „Greičio zona“ garsi tuo, kad automobilius įvairioms sporto šakoms ruošia ne tik pagal lietuvių, bet ir pagal užsieniečių užmojus. Solidžią patirtį turinčiose dirbtuvėse gimė ne vienas lenktyninis automobilis, o kvalifikuoti meistrai aptarnavo netgi pasaulio ralio čempionate (WRC) ar legendinėse Dakaro ralio lenktynėse dalyvaujančias ekipas.
Tikslas – grįžti su apdovanojimais
„Techninis projektas – Autus racing“ komanda startuos A3000+ klasėje, kurioje varžysis su kitais 10 ekipažų. Ekipa nestokoja ambicijų patekti į prizininkų gretas, bet pabrėžia, jog šiose lenktynėse svarbiausia pasiekti finišą. Paklausti apie konkurenciją klasėje lenktynininkai atsakė, kad ji išties didelė, kadangi panevėžiečiams teks varžytis su greitais sportininkais iš Olandijos o taip pat garsiais lietuviais Ignu ir Jonu Gelžiniais. Klasės dalyvių autoparkas irgi stebinantis. A3000+ klasėje bus galima išvysti įvairios technikos. Nuo „BMW M“ ir „Nissan 350z“ žiedinių bolidų iki „Ford Escort MK2“ istorinių sportinių automobilių.
„Autus racing” komandos nuotr./„Mitsubishi Lancer Evo IX“ |
Kuo blogesnis oras – tuo geriau
Komandos pilotas Giedrius Notkus sako, kad ekipa tikisi varžybose sulaukti lietaus. Anot lenktynininko, prastesnės oro sąlygos bus kur kas parankesnės važiuojant keturių varomų ratų „Mitsubishi Lancer EVO IX“ automobiliu. „Techninis projektas – Autus racing“ narys neslepia, kad 1000km lenktynėse dėl kiekvieno trasos metro bus kovojama bet kokiomis oro sąlygomis, tačiau šlapia danga parankesnė jų automobiliui, o lietus turėtų sumažėti ir konkurenciją.
Treniruotės „Nemuno žiede“
Panevėžiečių komanda 1000 km lenktynėms treniruojasi Giedriaus Notkaus ralio varžybų automobiliu „Mitsubishi Lancer EVo IX“, kuris buvo pilnai išrinktas ir perdarytas į žiedo lenktynėms skirtą kovinį bolidą. Pasak Giedriaus Notkaus, treniruotėms žiedo trasoje perdarytame automobilyje pakeista praktiškai viskas – nuo žemesnės važiuoklės, pavarų dėžės ir stabdžių ir visai kitokio, nei ralyje, automobilio sureguliavimo. Lenktynininkai prieš varžybas įgūdžius tobulina šlifuodami Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos asfaltą. Komanda taip pat turės ir automobilį, skirtą aptarnaujančiam personalui. Lenktynininkai šiai misijai pasirinko „Seat Altea XL“.
Varžybų kaina skaičiuose
Kad automobilių sportas viena brangiausių sporto šakų, ko gero, aišku kiekvienam, nors kartą iš arčiau žvilgtelėjusiam į lenktynių užkulisius bei sportininkų garažus. Ne išimtis iš žiedinės 1000 km lenktynės. Vien „Techninis projektas – Autus racing“ komandos automobilis ir visi jo agregatai kainavo 250 tūkstančių litų. Pasak komandos vadovo Dainiaus Aleknos dar apie 130 tūkstančių bus išleista papildomai vykdant treniruotes, automobilio testus bei sureguliavimą, perkant padangas, degalus, mokant startinius mokesčius.
„Autus racing” komandos nuotr./„Mitsubishi Lancer Evo IX“ |
Tikisi palaikymo
„Techninis projektas – Autus racing“ komandą 1000 km lenktynių metu palaikys ir aerobikos šokių studijos „Energymus“ merginos, tačiau ekipa tikisi sulaukti ir daugiau palaikymo. Ypač iš panevėžiečių, atvyksiančių stebėti 1000 km lenktynių Palangoje.
Komandos ambicijas įgyvendinti padeda rėmėjai
Joks sportas, o ypač automobilių negali gyvuoti be rėmėjų. „Techninis projektas – Autus racing“ komandai šios varžybose pagalbos ranką ištiesė nemažai įmonių ar įstaigų, vienaip ar kitaip prisidėjusių prie pasiruošimo šiam tūkstančio kilometrų išbandymui. Nebe pirmus metus komandą remia panevėžiečių įkurta UAB „Techninis projektas“ – inžinerinė kompanija dirbanti pramoninių įrengimų tiekimo įvairioms pramonės šakoms srityje. Taip pat prie pasiruošimo prisidėjo ir ASK „Autus“. Komandos lenktynininkų ir techninio personalo automobilių tepalais pasirūpino UAB „T-taškas“. MB „Forevo“ – dar vienas komandos rėmėjas, atsakingas už sportinio automobilio „Mitsubishi“ dalis. Automobilio dizainą ir apklijavimą lenktynininkai patikėjo savo darbą puikiai išmanančiai V. Šipelio įmonei „Reklamos erdvė“. Patogia sportininkų nakvyne pasirūpino UAB „Kemperių pasaulis“. Taip pat komandos rėmėjais panoro būti ir kancel.lt, UAB „Zujų paukštynas“, bei I. Čiplienės įmonė, kuri pasirūpins saldumynais bei konditerijos gaminiais, atsidursiančiais ant ekipos stalo 1000 km lenktynių metu.